Welke auto voor 2 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:18

Dat is zeker helemaal niet veilig!

Ik doelde meer op het stukje "trailer+laadvermogen", dus een lege trailer maar met een laadvermogen tot 2 ton, mag niet achter een lichtere auto indien je geen E achter B hebt.

@Yarka, je mag zeker wel zonder E met een trailer rijden maar daar zitten behoorlijk wat mitsen en maren aan....... zoek maar even met de zoekfunctie, deze discussie heeft meerder malen plaatsgevonden.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:28

Zou kunnen ja...maar het zal niet al te lang duren en het wordt wel verplicht.
Plus dat je beter weet waar je mee bezig bent met het rijden met een trailer als je je rijbewijs E hebt gehaald. Voor sommige mensen zou dat iig niet verkeerd zijn, een paar lesjes trailer rijden.

'dus een lege trailer maar met een laadvermogen tot 2 ton, mag niet achter een lichtere auto indien je geen E achter B hebt.'

Ik kan het misschien verkeerd begrijpen, maar ook dit is natuurlijk afhankelijk van wat je auto volgens het kenteken van de auto mag trekken. Ook als je dan wel E bij B hebt mag je geen lichtere auto voor een 'zwaardere' aanhanger zetten.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:41

@Yarka, sommige auto's mogen 1800 kg trekken terwijl ze zelf maar 1500 kg trekken, en wat denk je van een Nissan Patrol, die mag 3500 kg trekken maar dat weegt ie zelf bij lange na niet hoor.

Het is trouwens niet verstandig om achter een auto van 1500 kg een trailer van 1800 kg te hangen, als het misgaat komt de trailer je voorbij.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 14:02

Het blijft een lastige materie, ik weet het.
Gelukkig heb ik zelf een auto die rustig een 2 paards trailer mag en kan trekken:ik heb een Pajero long body, 2800 turbo diesel intercooler, met een gewicht van iets meer dan 2000kg.
Toto nu toe de perfecte auto voor de job, hopelijk gaat het niet door met het afschaffen van het grijze kenteken, anders gaat deze jongen me een berg geld kosten. Hopelijk verzinnen ze nog iets van een overgangsregeling. Laten ze dan geen nieuwe auto's op grijs meer verkopen, maar op geel. In de loop van de jaren verdwijnt dan het grijze kenteken vanzelf. Een auto gaat namelijk niet je hele leven mee, toch.
Maar ja, de regering is van mening dat ze daar erg veel op kunnen bezuinigen. Laten ze i.p.v. de kleinere man uit te melken maar eens minder uitgeven aan dingen als de betuwelijn e.d.
Sorry...ga een beetje off topic...moest het even kwijt.

SoloJune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:07

yarka schreef:
En solojune: Als je een paardetrailer wilt trekken, moet je een E rijbewijs hebben. En in dat geval kun je in het kenteken van de auto zien hoeveel je mag trekken.

Ik weet het, zat er even niet bij met mijn hoofd SORRY Bloos!

SoloJune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:08

yarka schreef:
Het blijft een lastige materie, ik weet het.
Gelukkig heb ik zelf een auto die rustig een 2 paards trailer mag en kan trekken:ik heb een Pajero long body, 2800 turbo diesel intercooler, met een gewicht van iets meer dan 2000kg.
Toto nu toe de perfecte auto voor de job, hopelijk gaat het niet door met het afschaffen van het grijze kenteken, anders gaat deze jongen me een berg geld kosten. Hopelijk verzinnen ze nog iets van een overgangsregeling. Laten ze dan geen nieuwe auto's op grijs meer verkopen, maar op geel. In de loop van de jaren verdwijnt dan het grijze kenteken vanzelf. Een auto gaat namelijk niet je hele leven mee, toch.
Maar ja, de regering is van mening dat ze daar erg veel op kunnen bezuinigen. Laten ze i.p.v. de kleinere man uit te melken maar eens minder uitgeven aan dingen als de betuwelijn e.d.
Sorry...ga een beetje off topic...moest het even kwijt.

Ja leuk geintje he
Mijn moeder heeft een Patrol luxery van 2400kg en heeft dus hetzelfde probleem. Tis gewoon misselijk hoe ze zoiets kunnen doen Boos!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:49

Voor de mensen voor wie het niet duidelijk is: Klik even op de tekst in mijn onderschrift voor hoe het precies zit met B(E), daar staat nl. de link naar de FAQ die er sinds kort over dit onderwerp is