24 jarig paar gratis *graag advies*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 08:47

Laat 'm keuren en vraag de DA naar een realistische inschatting voor wat je kan verwachten. Kan 'ie nog best een paar jaar lekker aan het werk of is 'ie gewoon versleten en echt pensioenrijp? Weet waar je aan begint...

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:58

Tartuffo schreef:
Waarom niet maar wel laten keuren en verzekeren... want op die leeftijd weet je nooit.
Bij ons loopt er nog eentje van 31 rond, niet meer om te rijden maarja toch 31 jaar.
Zelf zou ik dan kiezen voor een paardje die iets jonger is..... maar goed als je hem/haar nog een paar jaar een goed thuis kan geven waarom niet

Verzekeren op die leeftijd lukt je dus never nooit

Ik zou het ook gewoon doen hoor!
Je weet toch nooit hoe oud ze worden.
Voor hetzelfde geld leeft ie nog 10 jaar!
Hij kan ook volgende week overlijden,je weet het nooit.
Maar dat weet je met een jong paard ook niet!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:32

hey ik zou er ook voor gaan
misschien moet je veelste vroeg afscheid nemen
maar dan ben je misschien wel een beetje over je angst heen
en heb je veel plezier van het beestje gehad
veel succes met je beslissing

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:10

hoop dat je er gauw nog wat over hoort he!!!!!!!! heb je gelijk een goede daad verricht,want uiteindelijk krijgt hij dan nog mooie laatste jaartjes bij jou,en vanaf het voorjaar gaat tie overdag toch ook lkkr naar buiten,heerlijk toch voor zo,n oud beestje OK dan!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 19:59

Ja vind ik ook, hoop dat je snel wat hoort. laat je het ons even weten welke beslissing je neemt?? en kom je dan ook bij ons op stal? Haha! lijkt me wel gezellig Knipoog!! hoor het nog wel ... Lachen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:20

ik zou het paardje wel goed laten keuren door een veearts! Ze hebben natuurlijk wel eerder iets dan een jonger paard.. ik merk het zelf al aan Evita, vroeger had ze nooit iets, nu is ze ongeveer 17 en ze krijgt steeds meer kwaaltjes en dingetjes.. je kunt het paard niet meer laten verzekeren op die leeftijd dus ze zullen wat dat betreft wat meer geld kosten (hoeft niet altijd natuurlijk..)
bedenk ook dat als je het paard om wat voor een rede dan ook, TOCH moet verkopen dat je zo'n paard bijna niet kwijt kunt (behalve aan een handelaar... Scheve mond )
aan de andere kant wel fijn om een wat ouder paardje te hebben die veel levenservaring heeft! daar kun je meestal nog heel veel van leren Lachen
succes ermee Lachen

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 13:30

jongens om jullie op de hoogte te houden heb ik nog steeds niets gehoord van haar wat ik wel erg jammer vind want wou toch graag een kijkje gaan nemen of er wel een klik is. maar heb haar alweer gemaild en hoop dat ze nu wel reageert. ik hou jullie nog verder op de hoogte.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:07

Dan horen we het nog wel Knipoog lijkt me wel erg leuk vooral als je ook bij ons op stal komt. zou haar idd eerst kijken of de klik er wel is. maar we horen het nog wel Lachen

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:25

ik zou het gewoon doen als hij nog gewoon gezond is enzo.
ik heb zelf een pony die nu 19 en dat merk ik totaal niet aan d'r (qua hoe ze doet en in haar vel zit), er zit nog genoeg pit in.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:40

Ja vind ik ook hoor, mijn paard is ook nog gezond en fit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:54

ik zou liever een brave pony kopen van een jaar of 15, dan dat ik gratis een oud paard zou krijgen.

Kirsty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:25

Ik ben dus iemand die vier jaar terug een 24 jarig paard cadeau kreeg! Hij is dus nu 28 en rij nog minstens 4 keer in de week een flinke buitenrit. Hij is ongelofelijk lief en heeft meer streken dan een menig paard van een gemiddelde leeftijd van 15. Dus ik wil als tip spreken lijkt het je wat gewoon doen!! Hij kan bij jullie nog zo´n mooi eind van zijn leven krijgen, dat probeer ik bij mijn opaatje ook. Ik pas me aan bij hem... het moet toch leuk blijven. Ik hoop echt dat hij nog vele jaren meegaat, en zoals het er nu voor staat echt wel!!! Succes met nadenken!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:18

bij ons loopt er een 23jarige D/E-er. die nog dagelijks word bereden en er zelfs nog welleens flink tusse uit schiet...is nog 100 % oke

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:21

Anique_Vaandrig schreef:
ik zou liever een brave pony kopen van een jaar of 15, dan dat ik gratis een oud paard zou krijgen.

Braaf hoeft niet altijd gezond te zijn ... als je het beestje voor niets krijgt en je wil de eigenares niet voor haar hoofd stoten kan je altijd achteraf even de dierenarts laten kijken wat je te wachten staat. Je hoeft haar niet terug te geven maar gewoon weten wat je te wachten staat.

Je zegt dat ze altijd gelopen heeft dus zal ze wel een lekkere conditie hebben... Ook wij mensen hebben er van 50-gers waar geen muziek in zit, maar genoeg 80-gers die lekker joggen, (ja geen marathon natuurlijk of misschien een halve nog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:13

Otje_Elliot schreef:
Braaf hoeft niet altijd gezond te zijn ...

Zeg ik dat dan? er zitten gewoon teveel nadelen aan een ouder paard. onder andere de verzekering. een brave (en oke, speciaal voor jou gezonde ) van 15 jaar kan je nog net verzekeren.

cinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 19:35

hey ja mijn dochtertje haar paard op de manege die is er ook 29 geworden en reed ook nog steeds mee in de bossen , jammer genoeg hebben ze haar dees jaar weg moeten doen Verdrietig want nu kon ze echt niet meer maar moet zeggen men dochter heeft er veel mee geleerd dus is wel een goed punt .
Als ik jou was ja zou ik het doen zolang ze maar gezond zijn kan je er nog veel geniet van hebben Pling

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:17

helemaal mee eens OK dan! OK dan! OK dan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:19

Ik zou er voor gaan. En als jij het paard nog een paar mooie jaren kunt geven is dat beter dan het handelarencircuit...of de slager.

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 13:11

Ja vind ik ook.. Knipoog