welke singel kan ik het beste gaan gebruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:10

Citaat:
Neopreensingel van Kavalkade. Zowel in de normale, als met elastiek te krijgen. Zelfs vanaf 30 cm! Gespen zijn mooi afgedekt met klitteband.
Wij hebben deze ook. Heerlijk ding, goed schoon te houden om de haren er niet in kunnen gaan zitten. Wel goed laten drogen na het rijden omdat het neopreen nat is! Ik heb in 5 jaar nog geen een wondje ermee gehad!!

En van Global heb ik er ook eentje, maar de Kavalkade is het helemaal voor mij!

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:21

Ik heb een Kieffer neopreen. Ben ik erg tevreden mee

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:36

Citaat:
Ik heb in 5 jaar nog geen een wondje ermee gehad

die jij zo lang met een singel Wow!
Ik rijd maar 2 à 3 x per week een uurtje en verslijt 3van die dingen per jaar Rolleyes

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:44

smurf schreef:
die jij zo lang met een singel Wow!
Ik rijd maar 2 à 3 x per week een uurtje en verslijt 3van die dingen per jaar Rolleyes

.... zou dat dan het verschil zijn in merken/prijzen...? Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:47

ik heb dit jaar 3 Thorowgood singels versleten (foto zie vorige pagina) , bepaald geen inferieure goedkope singeltjes

gewoonweg uitgescheurd, of de mortels trekken krom..... ben net 2 weken geleden aan m'n 4e begonnen Verdrietig

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:51

Is toch eingenlijk niet normaal... Heb je dan wel de goede maten, want als ik "uitscheuren" en "kromtrekken" lees, denk ik dat er teveel druk op komt... alhoewel: zouden ze toch tegen moeten kunnen ?!? Toch?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:23

ik denk dat er geen singel tegen een paard als het mijne kan, zolang ik Noriker rijd (zo'n 5 1/2 jaar nu) heb ik deze problemen met singels.

Nu gaat het extra snel omdat je een boomloos zadel nu eenmaal wat strakker moet aansingelen dan een gewoon zadel......

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 21:23

jeetje Lachen ik denk dat ik dan toch voor de neopreen ga Lachen

lijkt me niet dat er verschil tussen neopreens zijn behalve de merken Verward

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:12

Ik heb een Aerborn aan m'n dressuurzadel, gewoon zo'n simpele stoffen (tsja, voor die 1 x per week dat ik m'n dressuurzadel erop heb liggen...) Ik zorg wel dat ie goed schoon is, en heb er nog nooit wondjes door gehad. Aan m'n springzadel zit een katoenen met elastiek, maar daar wil ik nog een ander voor (Thorowgood met stiek)

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:42

Dimitri schreef:
...zelf gebruik ik een leren singel met daaroverheen een gelsingel..werk goed!...

Is die gelsingel dan een soort hoes rond de leren singel? Kan je dan nog gemakkelijk aansingelen of kan je die gelsingel open en dicht doen?

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:44

smurf schreef:
ja hij is anatomisch gevormd, andere singels kunnen niet bij mijn zadel: gaat schuiven.

Maar ik heb toch nog de stoten over het vel lopen en een langere singel kan niet i.v.m. de constructie van het zadel Scheve mond

Ik heb een superzachte leren singel van Barefoot, als ik er een half uur mee rijd, heeft ie drukplekken Huilen

Helemaal zelfde probleem en ook op zoek naar een oplossing.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 09:00

vhnele schreef:
Helemaal zelfde probleem en ook op zoek naar een oplossing.

ik heb de goede singel gezien ergens in een winkel, maar ik weet niet welk merk het is. Als het meezit ga ik van de week terug naar die winkel, kijken of ik hem kan vinden....

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:30

Is het gebruiken van de NeoMatic van Kavalkade dan niks voor jullie? het is een zachte neopreen singel die erg gemakkelijk wat strakker gedaan dan worden dan de "normale" singels. Dit komt door een nieuw systeem met een katrolletje. Net zo makkelijk strakker als losser te doen... traploos, dus zelf aan te passen.
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:31

ziet er leuk uit, maar is onmogelijk aan een boomloos zadel zo te zien.... nog nooit in de winkel gezien trouwens....

hier staat een hele leuke animatie over hoe het werkt

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:48

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe een boomloos zadel werkt. Je hebt neem ik aan toch wel singelstoten die je moet gebruiken?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:52

ja maar die lopen niet door tot onder de zweetbladen, die heb je namelijk niet, ze beginnen gewoon onder het zadel
Afbeelding
en je hebt dus maar 2 stoten en geen 3....

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:29

Dan valt het NeoMatic systeem al af. Dit kun je alleen gebruiken voor zadels waar de singelstoten onder het zweetblad liggen. Met de dressuurzadelvariant zijn ze (Kavalkade) nog bezig.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 17:09

GeJe schreef:
Is het gebruiken van de NeoMatic van Kavalkade dan niks voor jullie? het is een zachte neopreen singel die erg gemakkelijk wat strakker gedaan dan worden dan de "normale" singels. Dit komt door een nieuw systeem met een katrolletje. Net zo makkelijk strakker als losser te doen... traploos, dus zelf aan te passen.
[image]

kan het katrolletje niet zelf terug draaien bijvoorbeeld?
ik vind het opzich een handig systeem, maar als je zo kijkt lijkt het net alsof er een hele bult onder je zadel gaat zitten Lachen

Edit:
ik zag het net op je website staan, best prijzig Lachen

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:48

Heb ook een neopreen van Kieffer. Echt een geweldig ding, het is bijna een jaar oud maar heb er nog nooit problemen mee ondervonden bij verschillende paarden