Ik wil een zadel gaan kopen,welk merk???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:15

Ik zou het zadel kopen dat het beste op mijn paard ligt en waar ik het fijnste in zit Knipoog !

Je kan het Kentaur zadel nog zo mooi vinden : als het bagger op je pony ligt, heb je een slechte koop gedaan!

Toevallig heb ik vanmiddag voor mijn merrie een nieuw zadel gekocht.
Voor mijn ruin heb ik een Kieffer Aachen (ouder model, goede kwaliteit leer, past hem alsof het voor hem gemaakt is en zit top OK dan! ). Ben er altijd super tevreden mee!

Bij mijn merrie hebben we vanmiddag zeker 20 zadels gepast Rolleyes . Uiteindelijk bleven er 2 over, die erg goed op haar pasten: De Kieffer Amazona en de Stübben Maeso-nog-wat. Na alletwee de zadels uitgebreid te hebben geprobeerd, heb ik het Stübben zadel gekozen, omdat ik daar het beste op zat Lachen .

Het is dus heel verstandig om een zadelmaker te laten komen. Vertel hem wat voor wensen je hebt en vraag hem meteen of hij ook (goede) tweedehands zadels heeft.

Succes met je zoektocht!

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:27

Bij Divoza hebben ze ook 2dehands zadels, heel redelijk geprijst, passervice en volgens mij ook garantie zelfs op 2de hands zadels maar dat weet ik niet zeker Lachen
Op de duitse ebay vind je ook hele goede merkzadels voor hele goede prijzen OK dan! Succes

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 17:53

Divoza doet het bij mij ff niet Verward
Ik weet niet of ik de goede site bekijk maarja.
Een zadel uit Duitsland lijkt me niets.. dan kan ik het helemaal niet passen!
En inderdaad STERRE, een zadel dat ik mooi vind maar bij Billy bagger zit, dat werkt niet... Maar ik wil wel een zadelmaker laten komen maar dat is egt duur volgends mij!
Maar ik heb al een aantal goede adressen enzo, maar als andere mensen nog tips hebben->altijd welkom.. (type zadels, adviezen)
Ik ga eerst nog ff sparen Tong uitsteken want heb nog niet genoeg geld..

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:10

op de site van divoza staan ook heel veel foto's van zadels. Deze zou je eens kunnen bekijken, en dan weet je ook hoe de zadels eruit zien ( qua model e.d.) als er eentje tweedehands wordt aangeboden.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:13

sorry voor de dubbele reactie Clown

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:00

*Marianna, je weet dan wel-is-waar hoe het zadel eruit ziet, maar niet of het je paard/pony wel past Knipoog !

*Suusiej, je kan eens bij de zadelmaker/ruitersportzaak langs gaan en kijken wat voor zadels ze hebben liggen.
Je kan dan zeggen voor wat voor soort paard/pony je een zadel zoekt en in wat voor prijsklasse je zoekt. Zij kunnen je in de regel dan wel zeggen wat ze hebben liggen.

Tine, van onze ruitersportzaak, heeft altijd een ruime keus aan nieuwe- en gebruikte zadels.
Ik had voor mijn merrie dringend een nieuw zadel nodig en toen ze afgelopen vrijdag naar mij toe kwam, had ze zeker 20 zadels (zowel nieuw als gebruikt!) mee.

Ook komt zij als we haar opbellen omdat de zadels weer opnieuw opgevuld moeten worden.
Het is wel eens gebeurd dat ik dacht dat er een zadel opgevuld moest worden en zij van mening was, dat dit echt nog niet het geval was.
Uiteindelijk is ze dus het hele stuk (ong. 30 km) voor Jan L*l gekomen Bloos !

Bij haar hoort het gewoon tot de service van haar zaak, dat ze bij de mensen op stal komt, om daar ter plekke zadels bij het paard/pony aan te passen!
Vraag er gewoon naar of ze bij jou op stal kunnen komen en of deze service wat kost!!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 07:12

Nee daar heb je gelijk in Sterre, maar je weet in ieder geval over wat voor zadel je praat. Je hebt dan ook enig idee hoe het eruit ziet en of je het mooi vindt.

Succes met zoeken !