combinatie vormen met je paard,hoe lang deden jull

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:32

Ik heb hem 3 jaar en ik heb nu zoiets van "ja we zijn een setje aan het worden".
Ik vertrouw hem nu voor 80% Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:44

Ik heb Rusk (ijslander) nu een jaar. In het begin was hij nog weleens vervelend... Hij wilde bijvoorbeeld niet tolten, was sloom als we in de wei reden (en als hij dan harder moest meteen een bok als ik hem ook maar aanraakte met de zweep) en buiten was hij juist super voorwaarts... Clown Ik ben hem sinds mei dit jaar veel meer gaan rijden, toen is hij ook een week bij Els van Weel geweest om het tolten weer op te pakken. Hij heeft me door de break-up met m'n nu ex gehaald, en nu wil ik eigenlijk geen vriend meer omdat met Rusk zijn me echt genoegdoening geeft... Bloos Ik heb hem wel vanaf vrij vroeg al vertrouwt, nu vertrouw ik hem volledig. Als hij bokt o.i.d. dan is er meestal meer aan de hand, bijvoorbeeld spierpijn. Alleen tolten gaat nog niet super, maar dat komt omdat hij mijn eerste gangenpaard is en ik hem nu nog niet de juiste hulpen kan geven om super wedstrijd te rijden (komt ook omdat ik eigenlijk nooit les krijg in tolt. Clown) maar dat geeft niet. Rusk is echt mijn maatje, als ik ergens mee zit en ik ga met hem op stap voel ik me ook altijd gelijk stukken beter... Lachen Natuurlijk kan het beter, als ik freestyle rij met alleen een halster om wil hij nog niet altijd precies heen waar ik wil, maar dat komt omdat ik lomp is Haha!, en eigenwijs, kortom, "huh, moet ik naar rechts? maar ik wil eigenlijk liever naar links... je kan kijken wat je wil en je been aanleggen wat je wil maar ik wil nog steeds liever naar links..." Nou ja, er kan dus nog veel beter maar het gevoel was er al snel!

Bij ons andere paard Domi, dat we samen met hem hebben gekocht, voel ik de klik nog niet helemaal. Ik vertrouw haar nog niet echt enzovoorts, als we een toekomst hebben zal het vast nog wel even duren voor we zover zijn... We hebben sinds juli nog een paardje erbij staan, een jonge ukkepuk ijslander. Haar vertrouw ik wel (goh, ijslanders...)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:00

ik heb nike nu 8 maanden,
en pas de laatste maand leren we elkaar echt kennen,
wat mij en meerdere mensen op valt,
is dat ik hem beter kan rijden dan iemand anders,
nike is nog maar 3 en ik rijdt het meest op hem,
vind leuk om te horen en zien dat ie mij wel begrijpt en andere niet Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:17

Ik heb Ushi op het einde van de maand exact een jaar, maar we zijn nog niet echt een combinatie, het is al wel veel beter als in het begin, maar toch nog echt niet 100%. Ben eigenlijk opgelucht nu ik al deze reacties lees, en er toch heel veel zijn waar het 2 jaar of meer heeft geduurd. Knipoog Dacht eigenlijk dat het bij de meeste mensen maar een paar maanden nodig heeft... Bloos

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:07

Ik heb mijn pony 7 jaar gehad, ze heeft twee keer een kreupelheid van een half jaar gehad en dat waren de momenten dat we het snelst naar elkaar toe groeiden. Das was het positieve uit die kreupeheden. Het ging heel langzaam, hoe lang precies weet ik niet. Mijn verzorgpaard rijd ik pas sinds januari en maar twee keer in de week, en met hem ben ik er nog lang niet, maar merk al wel veel verschil!