bijrijder vraag: wat zou jij doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:54

Ik zou het er zeker met haar over hebben, dit is gewoonweg niet netjes! Ik ben een jaar geleden ook gestopt met een pony die ik reed, maar de eigenaresse wist dat het tussen mij en de pony niet goed boterde, en ik voelde me ook totaal niet welkom op stal
Ik heb haar toen gemeld dat ik over 2 weken zou stoppen, zodat zij de tijd had iemand anders te zoeken. Als ze dan nog niemand had, kon ik eventueel nog even doorgaan, maar liever niet. Ze was het ermee eens en zo is het gelopen.

Als jouw bijrijdster van plan is helemaal te stoppen zou het wel heel flauw zijn als jij dit nog niet wist, en ik zou flink pisst zijn Scheve mond

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:09

Ookal spreek je een termijn af, dan nog kan het je overkomen dat iemand plotseling stopt. Is mij meerdere keren overkomen. En kan natuurlijk van beide kanten komen/ Hoewel ik niet snel iemand zal vragen om te vertrekken.
Ik had een verzorgster voor Andrew en die zat o.a. met school. Zij heeft mij toen verteld dat ze een ander paard bij ging rijden, die ze vrij mocht pakken wanneer ze wilde. Ze heeft het wel ruim van te vorern gezegd zodat ik iemand anders kon zoeken.
Ik zou er gewoon naar vragen. En ookal zou ze inderdaad willen stoppen, dan is het alleen maar fijn dat je dat nu weet, want dan kun jij ook rustig op zoek naar iemand anders.

azriM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:13

Ik vind het niet echt netjes van je bijrijder anders. Maar ik zou eerst navraag bij haar gaan doen of het klopt en zeker ook waarom.

Maar als ze op zoek is naar een ander paard, betekent niet dat ze er ook zo een vindt denk ik. Soms zijn bijrijdpaarden heel moeilijk te vinden... Ik denk dat ze blij mag zijn dat ze jou paardje mag rijden.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 17:36

azriM schreef:
Ik vind het niet echt netjes van je bijrijder anders. Maar ik zou eerst navraag bij haar gaan doen of het klopt en zeker ook waarom.

Maar als ze op zoek is naar een ander paard, betekent niet dat ze er ook zo een vindt denk ik. Soms zijn bijrijdpaarden heel moeilijk te vinden... Ik denk dat ze blij mag zijn dat ze jou paardje mag rijden.

Ja idd, toen ik bijrijdster was, zou ik een gat in de lucht gesprongen hebben. Het is echt supermoeilijk om een leuke pony te vinden maar ik ben altijd eerlijk geweest tegenover de eigenaar. Iuno en Smokey zijn bovendien zo'n schatjes en superbraaf. Bovendien kan Iuno leuk lopen en heeft goede papieren dus wat wil je nog meer??

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:58

mijn vorige verzorgpaard heb ik een maand van te voren opgezegd.

de eigenaresse wist wel al waarom ik aan de deur kwam, want ze had
mij op marktplaats zien staan. maar de opzegtermijn was een maand
dus dat was geen probleem. heb toen die maand alle twee de paarden gedaan.

ik vind best dat je naar een ander paard kan zoeken,
zonder meteen de eigenaresse te informeren, als je maar
wel op tijd opzegt en niet van de ene op de andere dag wegblijft.

dat is natuurlijk geen stijl!

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:10

gewoon even vragen dan weet je dat ook, ik ben wel beniuwd hoe het afloopt.