wat zouden jullie voor dit zadel geven?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:00

Ik denk dat je in jou geval gewoon moet kijken wat goed ligt op je paard.
Het wil heus niet zeggen dat goedkoop slecht is voor je paard zijn rug hoor, als het maar goed ligt, dat is het belangrijkste!!
Kijk een duurder zadel is vaak wel van betere kwaliteit en je doet er meestal wat langer mee, maar als het niet goed op je paard ligt heb je aan een duur zadel ook niets. Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 10:02

nee dat is waar, ik zat er aan te denken dat zadel te kopen en als het niks is om ook weer voor zo weinig te verkopen. maar ik wacht eerst even af wat mijn vriendin voor die kieffer wil hebben, die is al aardig oud dus vast niet zo heel veel, vriendenprijsje he Schijnheilig

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:25

Koop een goed tweedehands merkzadel. Dat kan ook een JC zijn of een Kentaur of iets van die prijsklasse. Zorg dat er iemand is die er verstand ven heeft, je zadel moet goed op je paard passen. Dan moet jij er ook nog in passen en het comfortabel genoeg vinden om mee te rijden. Mekloos zadel dat ook gerepareerd moet worden, ik zou er niet aan beginnen, goedkoop is in dit geval ws. duurkoop.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 13:02

Kentaur kreeg ik ook aan geboden van lissy voor 600 euri Scheve mond dat kan ik echt even niet betalen Tong uitsteken

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:43

Een tweedehands Kentaur voor 600 euro?? Dat is wel erg veel geld, daar heb je een nieuwe voor!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 15:52

600 euro heb ik zoiezo niet maakt niet uit voor wat voor zadel Haha!

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:42

als ik jou was zou ik eerst even met deze foto + de informatie langs je paardenwinkel gaan, of schoenenmaker, en dan vragen hoeveel kosten er bij zouden komen kijken. Daarna zou ik de informatie doorgeven aan de eigenaar, en misschien dat jullie samen tot een conclusie kunnen komen, ik zou er neit meer als 75,- voor geven, omdat ik nu een heel mooi zadel heb, nog niet zo oud, voor 100,- helemaal netjes en met alles erbij.

Groetjes

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:54

75 euro geef ik er zoiezo niet voor Haha! ik wacht eerst even af wat de moeder van mijn vriendin voor die kieffer wil hebben, die kan ik eventueel ook wel in een paar keer betalen denk ik Haha!

Maxielover

Re: wat zouden jullie voor dit zadel geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:23

hey !!!
ik vindt het zadel er niet al te best uitzien en ik zou er zkr niet meer dan €50,- voor geven !! ik ken die zadels, ik heb er zelf eentje vzh gehad en die ging steeds meer stuk.. de bovenkanten van de kniewrongen gingen los van het zweetblad, de singelstoten splijten... en idd de kussens zijn ook snel dun !! Boos! ik zou het nie doen en op zoek gaan naar een kadett ofzo. die lijken op een merkloos zadel maar zijn et nie.. die zijn ook nie zo duur en kunne wat beter tegen een stootje dan zo eentje !! ga anders es op kapaza, speurders of marktplaats kijken, miss vindt je daar wel iets goedkoops dat niet gerepareerd hoeft te worden. koop je hem trouwens kaal of met alles erbij ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 11:21

bedankt, maar dit is al een oud topic, zal vragen of er een slotje op kan

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:00

o oke dat wist ik nie !! sorry.. Bloos

Dressage19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:19

Breitling schreef:
Een hele goede vriendin van mij heeft nog een kieffer liggen, ze gaat even voor mij vragen voor hoeveel ik die mag hebben aan haar moeder, als dat een beetje betaal baar is koop ik die Haha! maar ik ben bang dat dat iets boven mijn bugetje valt. 175 euro voor een jc zadel vind ik ook nog aardig wat, als ik dan nog wat langer door spaar kan ik een echt 2e hands merk zadel kopen

Ik zou in ieder geval niet het bovenstaande zadel van de foto kopen! Wij hebben op marktplaats een heel mooi leren merkzadel gekocht voor 150 euro er hoeft maar 1 stiksel in en hij is weer helemaal als nieuw, ik zou even zoeken op marktplaats als ik jou was.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 11:37

ik ga een euroriding luxor kopen. zoals hier boven vermeld staat is het al een oud topic Clown heb al gevraagt of hij op slot kan Knipoog

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 11:45

rebeltje schreef:
niks.. verder kijken naar een wat beter zadel.. desnoods een wat ouder zadel van een (redelijk) goed merk.. Dat vind k nog veiliger dan de meeste merkloze zadels..

dat zou ik ook zeggen,spaar liever wat langer,en betaal dan wat meer voor een 2e hands MERKzadel,dan heel goedkoop te wezen voor 1 slecht zadel...met een merkzadel heb je gewooon veel meer plezier van!het kost je misschien wat meer,maar het gaat wel langer mee en is duurzamer!!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 12:09

uhm een euroriding luxor is een merkzadel Clown en niet zo'n goed kope ook Vingers aflikken