stal zonder binnenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:31

Louiza schreef:
owjah okej, alleen maar positieve reacties:D
de stal waar in vanmiddag ben weze kijken heeft namelijk alleen een buitenbak. maar ook een longeerbak, paddock, land en veel mogelijkheden om buiten te rijden(amsterdamse bos en polder en langs me huis:P)
het enige dat denk ik wat minder is is dat als het regent... maarjah toch blijft het grootste voordeel wel van die stal dat het maar 5 minuutjes fietsen is van mn huis af.

owja het licht naast een manege en een pension stal en op die pension stal kan je als het weer echt heel bar is (lang vorst) binnen rijden tegen betaling en op die manege kun je binnen lessen. maarjah nog meer reacties altijd welkom!:D

je bedoeld dus equito en kahman,..

je hebt het over de stal van BOER BRAAM. toch?

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:43

hehe neej
ik heb t over die naast kahmann
rechts ervan kweet niet of t een naam heeft maar niet ronald braam. het is een stal waar een paddock voor is. als je er langs fietst zie je meestal een pony daarin staan

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:49

Waar ik sta zijn er alleen buitenbakken. Goed gedraineerd, maar met sneeuw kun je niet rijden (paard met ijzers). Dan baal ik wel, maar ik ben niet anders gewend.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:50

ik heb niet eens een bak... erg he! Maar ik sta wel midden in de bossen. en ik zal je zeggen, als ze morgen een bak voor me maken dan zal ik er geen gebruik van maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:08

Ik vind rijden in een buitenbak veel lekkerder dan een binnenbak. Eb en vloed. Heerlijk.

Echt ik rij zelf niet lekker in een binnenbak omdat ik niks 'zie'

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:15

Vorig jaar had k wel een binnenbak in de winter. Moet zeggen dat k dat wel errug prettig vind om te rijden. Het liefst zou k weer op n stal met binnenbak gaan staan, alleen deze stal had zon 60 klanten/paarden. Dus reed j wel altijd met veel mensen.. af n toe was t zo druk dat k gewoon buiten ben gaan rijden.. op den duur reed k alleen nog maar buiten Scheve mond

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:43

Heb ook ervaringen met een binnenbak.. Op zich heel fijn als het stormt en regent. En je lekker droog rijd.
Ik heb nu alleen een buitenbak en nog niet in de regen hoeven rijden..
Wat ik belangrijk vindt aan een buitenbak is dat de bodem goed blijft. Dus droog.. Dan vind ik een ritje in de regen ook minder erg.

kirsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:47

ik heb ook alleen een buiten bak en ik ben der blij mee longeen en zo alles gaat gewoon goed * ik rijd toch altijd buiten Schijnheilig *

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:48

mijn paarden staan thuis en ik heb dus geen binnenbak meer, moet wel toegeven dat als er op een stal een binnenbak is ik er erg blij mee ben. Ben nl. een muts wat regen en kou betreft.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:52

Wij hebben thuis alleen een buitenbak door een lastige gemeente die weigert vergunningen te geven Boos! Maar gelukkig wonen hier een aantal lieve mensen in de straat waar ik gebruik van de bak kan maken als onze erg slecht is.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:54

je went eraan hoor
Bij ons wordt hij wel nat als het flink gegoten heeft, maar als het goed is komt er een vorm van drainage Lachen
ach na zoveel jaar weet ik onderhand niet beter Haha!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:16

Mijn paardje gaat juist geweldig lopen als ik in de regen rijdt...volgens mij heeft hij respect voor de regen of voor mij dat ik het waag in de regen te rijden en doet hij extra zn best Tong uitsteken

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:19

wij hebben niet eens een buitenbak laat staan een binnenbak..

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:22

Wij hebben ook alleen een buitenbak, maar dit is goed te doen.
Onze paarden mogen 's winters niet in de wei en lopen door de bak heen.
Als het echt heel erg vriest of als er ijs in de bak ligt, rijden we niet.
Meestal slaan we dan een paar dagen over of gaan we een buitenrit maken.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:26

Bij ons is ook alleen een buitenbak... in de zomer is het heerlijk alleen in de winter even doorbijten. En je went er ook aan.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:27

bij ons is een buitenbak en longeerbak, heb ik helemaal geen problemen mee, ik rijd ook als het regent (gelukkig dat de bak niet zo nat wordt) Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:29

Ik heb alles aan huis, maar geen binnenbak. Ik baal er echt niet van, binnenbakken zijn meestal te donker en te stoffig naar mijn mening. Ik doe wel een extra trui aan en ga lekker buiten rijden

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:30

Ook wij hebben alleen een buitenbak. Geen probleem, als het regent longeer ik of maak ik een buitenrit. Vind het heerlijk, mis de buitenbak echt absoluut niet!

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:01

ik heb op beide stallen gestaan,ik merk als je een binnenbak hebt eigenlijk dat je de buitenbak altijd vermijdt.

nu sta ik op een stal met alleen een GOEDE buitenbak en het valt mij reuze mee.
als het regent stap ik niet op,als ik rij en dan gaat het regenen dan blijf ik rijden maar meestal werkt het weer zodanig mee dat ik toch genoeg train in de week..goede jas is belangrijk..

soms is het balen dat je door slecht weer voor een wedstrijd weinig kan oefenen..

maar je hebt wel een GOEDE buitenbak nodig!!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:12

Louiza schreef:
hehe neej
ik heb t over die naast kahmann
rechts ervan kweet niet of t een naam heeft maar niet ronald braam. het is een stal waar een paddock voor is. als je er langs fietst zie je meestal een pony daarin staan

je bedoeld mevr, Feller.. hmmz,
ik vind die vrouw niet echt helemaal *ok*.. heb gehoord dat de paarden in een emmer moeten piesen, zodat ze zuinig kunnen zijn op het stro, vind de stallen erg donker..
ook mogen de paarden daar maar een uurtje ofzo op het land (piepklein afgezet stukje..)..

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:41

Ik heb de pony's thuis staan en dus geen binnenbak. Het is wel vervelend als t vriest. Maar er is n binnenbak op 5 automin. van ons huis vandaan. En mn instructrice heeft ook een binnenbak. Maar 50 weken in t jaar kun je er min, goed mee wegkomen. We hebben dan ook een fijne bodem en drainage.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:17

Ik ben verwend. Ik moet een binnenbak Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:37

wij hebben een buitenbak. als het echt rotweer is wens ik ook weleens dat dat anders was, maar doorgaans vind ik het geen probleem!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:09

Ik heb ook geen buitenbak, dus moet altijd buitenrijden (nou ja 3 kwartier rijden verderop ligt een bak die ik gebruik). Heb eigenlijk geen problemen met het weer, is het te glad om echt naar buiten te gaan longeer ik hem.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:19

Ik sta op een stal waar niet eens een buitenbak is, op 15 minuutjes stappen is er wel eentje waar we gratis mogen rijden. Maar ik ga dus vooral wandelen. Het is nu terug eventjes wennen, maar eens je het gewoon bent is in de regen rijden ook niet zo een ramp hoor. Heb liever dat dan dat mn paard heel de tijd op stal moet staan. Knipoog (Stond eerst op een stal met 2 binnenbakken, maar waar ze nooit op de wei kon, nu staat ze lekker heel de dag buiten)