PAVO, prijs-kwaliteit verhouding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:15

op de stal waar ik sinds kort sta voeren ze ook pavo, en dan een half om half mengsel van onderhoudsbrok en sportbrok.
mijn fries krijgt een kilo per dag.

op de oude stal kreeg ze 1.5 kilo brokken van een of ander vaag merk en daar was ze heel sloom.

op de nieuwe stal krijgt ze dus pavo en ze zit super lekker in haar vel en is ook een heel stuk energieker!

Magique

petraaken schreef:
Ik dacht toch echt wel eens in de Hoefslag gelezen te hebben dat zowel Anky als Ellen Bontje pavo voeren.

Dat zeg ik: MARKETING

Dees

essie79 schreef:
Equiral is toch dat merk met die 4 elementen aarde, water, vuur en ??
Dat vind ik pas commerciele bullshit.

Dat is het ook Nagelbijten / Gniffelen
Maar de Stud-variant, een lichte sporbrok is er echt al jaaaaren, en die is prima: 25 kg voor 8 euro nog iets, en dan heb je echt een verantwoorde brok zonder rotzooi erin.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:26

Oké, even prijzen vergelijken tussen de belgen en Nederlanders. Haha! Heb hier nog kasticket van zaterdag 9 oktober bij mij. Ik betaal voor een zak condition Extra van pavo van 25 kg 8,10 € voor een zak pavo All-sports van 25kg 8.60 € en voor een zak veulenbrok 10.30 €.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:28

Dat is goedkoper dan wat ik hier voor Pavo moet betalen. Veulenbrok heb ik vorig jaar wel eens 12 euro voor moeten afrekenen Verdrietig
Reguliere pavo-soorten zitten hier rond de 9/9,50 euro.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:29

petraaken schreef:
kasticket

Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:31

Magique schreef:
:D

heet dat dan geen kasticket bij jullie? Verward

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:31

Dees schreef:
Dat is goedkoper dan wat ik hier voor Pavo moet betalen. Veulenbrok heb ik vorig jaar wel eens 12 euro voor moeten afrekenen Verdrietig

zijn wij Belgen toch nog iets goedkoper dan de Nederlanders. Haha!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:32

kassabonnetje Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:32

Wij noemen dat een kassabon Tong uitsteken
Ik heb nu een zak kruidenmuesli van Pavo staan, wil het eens proberen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:33

Dees schreef:
kassabonnetje Haha!

tjee, ik leer hier elke dag bij door bokt. Nog iets dat ik weet dus. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:39

MarijeR schreef:
Toevallig heb ik vorige week eens wat 'geshopt' qua prijzen voor merriebrok (dat voer ik hier het meest).
Uiteindelijk zat er dan 6 eurocent per 25 kilo verschil in.
Scheelt dat Pavo de big-boxen heeft.

Moet je wel ook even eerlijk vermelden hoeveel het op een zak van 25 kg scheelt Haha! .

Ik ben het met SuzanneF eens voor PAVO wordt verschrikkelijk veel reclame gemaakt.

Ik voer al jaren Havens en de mensen die ik van Pavo op Havens liet proberen (ook in Belgie) waren stomverbaast over het feit dat ze en minder konden voeren met hetzelfde resultaat en veel minder geld kwijt waren.
Het enige van Havens dat prijzig is is het veulenvoer, maar dat is wondervoer.
Ik heb er al meerdere veulens vanuit een slechte conditie naar een super conditie op zien gaan.

Overigens voeren veel internationale springruiters ook Havens, maar dat is misschien minder glossy????

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:40

Dees schreef:
De brok van Havens vind ik kwa prijs en kwaliteit stukken beter dan Pavo. Zeker de merrie- en veulenbrok.

De kwaliteit kan ik niet vergelijken, ik heb nooit Havens gevoerd.
Wel heb ik toevallig vorige week juist deze 2 merken en dan ook de merrie en veulenbrok vergeleken qua prijs.

Prijzen zijn dus van mijn leverancier hier in het noorden:
Havens merriebrok: 8,90 per 25 kilo
Havens veulenbrok: 11,25 per 25 kilo

Pavo merriebrok: 10,45 per 25 kilo
Maar in een big-box wordt dat 35,83 per 100 kilo -> 8,96 per 25 kilo
Pavo veulenbrok: 10,10 per 25 kilo
Maar in een big-box wordt dat 34,56 per 100 kilo -> 8,64 per 25 kilo
Big-box is een mini silo van karton met een inhoud van ongeveer 750 kilo brok.
Alle prijzen zijn incl. BTW en aan huis.

Bulk is voor beide nog goedkoper maar dat is teveel voor mij om te voeren (minimaal 2000 kilo).

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:00

sarabande schreef:
Moet je wel ook even eerlijk vermelden hoeveel het op een zak van 25 kg scheelt Haha! .

Bijna tegelijk gepost Haha!
Maar voor mij maakt dat dus eigenlijk niet uit.
Die big-box voer ik hier prima op en toevallig heeft Pavo die big-box en Havens heeft alleen zakgoed en bulk.
Ik ben een dief van mijn eigen portemonee als ik dan zakgoed ga kopen Knipoog
Maar voor iemand die maar 1 of 2 paarden heeft lopen, is een big-box weer niet gunstig.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:24

Ik voer enkel de veulenbrok van Pavo, het enige andere qua veulenvoer dat hier te krijgen is is die van Cavalor en die is in vergelijk duurder omdat er 5 kg minder in de zak zit.
Op zich ben in anti-Pavo Tong uitsteken We hebben vorig jaar een hoop gezeik gehad met beschimmelde zakken (was een slecht lot die overal is terug gehaald behalve in de winkel waar ik hem haal) na enkele mailtjes naar zowel Nederland als België kregen we enkel gehoor van de Belgische dealers waarna er iemand is langst gekomen waar we 2 witte pavo dekjes van kregen als "goedmakertje"... wauw. >;) Net alsof ik nog wat reclame ga maken op m'n paard voor een merk waar de klantvriendelijkheid niet over naar huis te schrijven is en de kwailiteit van tijd tot tijd bagger. Ze zijn toen een hele hoop klanten kwijt gespeeld in onze regio.
Heb me trouwens laten vertellen dat Cavalor de OS brok van Athene was. Pavo teert al enkele jaren op hetzelfde fotootje van 1 OS paard ... geen idee of het waar is hoor, misschien probeerde die persoon me wel te overhalen om ook Cavalor te gaan voeren omdat ze na een kleine aanvaring met de Pavo dealers dit voer eigenlijk niet meer in de winkel wilde hebben liggen.

In ieder geval doet mijn jaarling het super op de veulenbrok, hij zit goed in z'n vel en vlees, heeft een mooie vacht en groeit goed. Dus om nou over te schakelen ... ik weet het nog niet. (ik twijfel om toch voor Cavalor te gaan, zeer klantvriendelijk met een uitgebreidt gamma aan voer, ze komen ook aan huis om je voedingsadvies te geven)

Maar op zich vind ik het klungels bij Pavo, daar heb ik tal van redenen voor. (zo ook het voorval van mijn instructrice die een zak slobber in Nederland haalde en bij nadere inspectie bleek de zak haast van zichzelf door het gangpad te wriemelen van de maden die erin zaten .... no urban legend!)
Ach misschien hebben wij gewoon "Pavo-Pech" ...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:56

Dees schreef:
Dat is het ook Nagelbijten / Gniffelen
Maar de Stud-variant, een lichte sporbrok is er echt al jaaaaren, en die is prima: 25 kg voor 8 euro nog iets, en dan heb je echt een verantwoorde brok zonder rotzooi erin.

Ik volgde pas een topic over natuurlijke brok/muesli (kan het topic even niet meer vinden) en daar in werden fabrikanten benaderd of er al dan niet BHT, BHA en Etoxyquine (chemische middelen o.a. van filmverwerkingsindustrie en landbouwbestrijdingsmiddelen) in zaten. Equirall reageerde niet of dat ook in hun producten zat. Heb zelf ook een keer gemailed en ze reageerden niet. Bij Pavo en Hartog kun je het zelf in de verpakking/folder lezen dat er gebruik van gemaakt word. Ik geef nu Subli muesli omdat deze met natuurlijke middelen goed gehouden word en daarom ook maar een half jaar houdbaar is.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:37

Bij ons krijgen ze kuil en basisbrok (merk weet ik niet, maar zal geen A merk wezen denk ik).

Ik merk qua vacht en uitstraling dat dat gewoon te weinig is (zijn absoluut niet mager, maar ik hou van glimmende vachten en attente blikken).

Dus voer ik Pavo slobber en/of Melange bij. Mijn merrie is aardig in training en doet het erg goed op de slobber.
Mijn zusje d'r pony wordt meer recreatief gereden en krijgt Melange, maar omdat ze medicijnen heeft voor artrose krijgt ze een kwart of halve schep slobber om de medicijnend door heen te doen.

Ze vinden het heerlijk en zien er super uit, na de zomer heb ik zelfs de porties van m'n zusje d'r pony moeten halveren want die zag er een beetje overvoed uit en dat is ook niet de bedoeling Knipoog

Fitzroy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:44

Ik vind juist dat je van andere merken meer moet voeren voor hetzelfde resultaat als bij Pavo.
Ik heb Equiral Stud gevoerd, PAVO, Treurniet en nu staat hij op Havens draversbrok.
Hij ziet er top uit momenteel op de Havens, maar hij krijgt wel 5 1/2 kg per dag! En met PAVO had ik aan 4 1/2 meer dan genoeg.

Als ik hem zometeen aan huis heb, ga ik gegarandeerd weer over op de PAVO.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:46

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:57

Loolapelooza, ik heb juist weer hele goede ervaringen met de service van Pavo.
Ik had wat vragen over het voer en binnen een paar dagen kwam er meteen iemand van Pavo langs om daar uitgebreid over te praten.
Was ook duidelijk iemand met verstand van voeding voor paarden en niet iemand die een commercieële studie had gedaan Knipoog
Ook komt er af en toe iemand van Pavo langs, gewoon om te vragen of alles nog naar wens is.
Zo had ik een jaar geleden een keer wat zakken met brok waar wat teveel kruim onderin zat. Waarschijnlijk het laatste restje uit de silo bij het vullen van de zakken.
Geen probleem, ze werden netjes omgewisseld voor nieuwe zakken.

Met Havens heb ik daar geen ervaring mee maar toen ik vorige week per email een folder aanvroeg met de voedingswaarde van een aantal produkten, zat die netjes de volgende dag bij de post, samen met een kalender Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:01

Billy schreef:

Bedankt OK dan!
Stom he hij staat er zelfs boven nu Bloos mijn abootje deed het niet meer.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:03

petraaken"]
Oké, even prijzen vergelijken tussen de belgen en Nederlanders. Haha! Heb hier nog kasticket van zaterdag 9 oktober bij mij. Ik betaal voor een zak condition Extra van pavo van 25 kg 8,10 € voor een zak pavo All-sports van 25kg 8.60 € en voor een zak veulenbrok 10.30 €.
[/quote]

[quote="Dees schreef:
Dat is goedkoper dan wat ik hier voor Pavo moet betalen. Veulenbrok heb ik vorig jaar wel eens 12 euro voor moeten afrekenen

Ik heb net voer gekocht (nederland), en voor de PAVO Condition Extra 25 kg betaal ik E 7.59.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:29

Loolapelooza schreef:
Ik voer enkel de veulenbrok van Pavo, het enige andere qua veulenvoer dat hier te krijgen is is die van Cavalor en die is in vergelijk duurder omdat er 5 kg minder in de zak zit.
Op zich ben in anti-Pavo Tong uitsteken We hebben vorig jaar een hoop gezeik gehad met beschimmelde zakken (was een slecht lot die overal is terug gehaald behalve in de winkel waar ik hem haal) na enkele mailtjes naar zowel Nederland als België kregen we enkel gehoor van de Belgische dealers waarna er iemand is langst gekomen waar we 2 witte pavo dekjes van kregen als "goedmakertje"... wauw. >;) Net alsof ik nog wat reclame ga maken op m'n paard voor een merk waar de klantvriendelijkheid niet over naar huis te schrijven is en de kwailiteit van tijd tot tijd bagger. Ze zijn toen een hele hoop klanten kwijt gespeeld in onze regio.
Heb me trouwens laten vertellen dat Cavalor de OS brok van Athene was. Pavo teert al enkele jaren op hetzelfde fotootje van 1 OS paard ... geen idee of het waar is hoor, misschien probeerde die persoon me wel te overhalen om ook Cavalor te gaan voeren omdat ze na een kleine aanvaring met de Pavo dealers dit voer eigenlijk niet meer in de winkel wilde hebben liggen.

In ieder geval doet mijn jaarling het super op de veulenbrok, hij zit goed in z'n vel en vlees, heeft een mooie vacht en groeit goed. Dus om nou over te schakelen ... ik weet het nog niet. (ik twijfel om toch voor Cavalor te gaan, zeer klantvriendelijk met een uitgebreidt gamma aan voer, ze komen ook aan huis om je voedingsadvies te geven)

Maar op zich vind ik het klungels bij Pavo, daar heb ik tal van redenen voor. (zo ook het voorval van mijn instructrice die een zak slobber in Nederland haalde en bij nadere inspectie bleek de zak haast van zichzelf door het gangpad te wriemelen van de maden die erin zaten .... no urban legend!)
Ach misschien hebben wij gewoon "Pavo-Pech" ...

Heb vorig jaar ook een paar zakken gehad uit dat slechte lot gehad en zonder problemen konden die worden omgeruild en ik hoefde die dus niet te betalen. Ik heb absoluut geen klagen over de klantvriendelijkheid van Pavo.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:37

Samo schreef:
Ik heb net voer gekocht (nederland), en voor de PAVO Condition Extra 25 kg betaal ik E 7.59.

Hé, bah toch nog plaatsen waar hetzelfde merk goedkoper is. Zou dit in België zelf ook zo zijn? Zijn er hier nog meer Belgische bokkers of in België wonende bokkers die ook hier pavo aankopen in zakgoed?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:00

Wij voeren ook Pavo, ben er super tevreden over. Het kost wel wat meer, maar kennis van ons koopt alleen maar van die goedkope merken en ieder jaar is er wel een paard met bloedarmoede of iets in die buurt.
Allebei de pony's krijgen 3 kg Sportbrok.