Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
essie79 schreef:Equiral is toch dat merk met die 4 elementen aarde, water, vuur en ??
Dat vind ik pas commerciele bullshit.

MarijeR schreef:Toevallig heb ik vorige week eens wat 'geshopt' qua prijzen voor merriebrok (dat voer ik hier het meest).
Uiteindelijk zat er dan 6 eurocent per 25 kilo verschil in.
Scheelt dat Pavo de big-boxen heeft.
.Dees schreef:De brok van Havens vind ik kwa prijs en kwaliteit stukken beter dan Pavo. Zeker de merrie- en veulenbrok.
sarabande schreef:Moet je wel ook even eerlijk vermelden hoeveel het op een zak van 25 kg scheelt.

We hebben vorig jaar een hoop gezeik gehad met beschimmelde zakken (was een slecht lot die overal is terug gehaald behalve in de winkel waar ik hem haal) na enkele mailtjes naar zowel Nederland als België kregen we enkel gehoor van de Belgische dealers waarna er iemand is langst gekomen waar we 2 witte pavo dekjes van kregen als "goedmakertje"... wauw. >;) Net alsof ik nog wat reclame ga maken op m'n paard voor een merk waar de klantvriendelijkheid niet over naar huis te schrijven is en de kwailiteit van tijd tot tijd bagger. Ze zijn toen een hele hoop klanten kwijt gespeeld in onze regio.Dees schreef:Dat is het ook
Maar de Stud-variant, een lichte sporbrok is er echt al jaaaaren, en die is prima: 25 kg voor 8 euro nog iets, en dan heb je echt een verantwoorde brok zonder rotzooi erin.

petraaken"]
Oké, even prijzen vergelijken tussen de belgen en Nederlanders.Heb hier nog kasticket van zaterdag 9 oktober bij mij. Ik betaal voor een zak condition Extra van pavo van 25 kg 8,10 € voor een zak pavo All-sports van 25kg 8.60 € en voor een zak veulenbrok 10.30 €.
[/quote]
[quote="Dees schreef:Dat is goedkoper dan wat ik hier voor Pavo moet betalen. Veulenbrok heb ik vorig jaar wel eens 12 euro voor moeten afrekenen
Reguliere pavo-soorten zitten hier rond de 9/9,50 euro.
Loolapelooza schreef:Ik voer enkel de veulenbrok van Pavo, het enige andere qua veulenvoer dat hier te krijgen is is die van Cavalor en die is in vergelijk duurder omdat er 5 kg minder in de zak zit.
Op zich ben in anti-PavoWe hebben vorig jaar een hoop gezeik gehad met beschimmelde zakken (was een slecht lot die overal is terug gehaald behalve in de winkel waar ik hem haal) na enkele mailtjes naar zowel Nederland als België kregen we enkel gehoor van de Belgische dealers waarna er iemand is langst gekomen waar we 2 witte pavo dekjes van kregen als "goedmakertje"... wauw. >;) Net alsof ik nog wat reclame ga maken op m'n paard voor een merk waar de klantvriendelijkheid niet over naar huis te schrijven is en de kwailiteit van tijd tot tijd bagger. Ze zijn toen een hele hoop klanten kwijt gespeeld in onze regio.
Heb me trouwens laten vertellen dat Cavalor de OS brok van Athene was. Pavo teert al enkele jaren op hetzelfde fotootje van 1 OS paard ... geen idee of het waar is hoor, misschien probeerde die persoon me wel te overhalen om ook Cavalor te gaan voeren omdat ze na een kleine aanvaring met de Pavo dealers dit voer eigenlijk niet meer in de winkel wilde hebben liggen.
In ieder geval doet mijn jaarling het super op de veulenbrok, hij zit goed in z'n vel en vlees, heeft een mooie vacht en groeit goed. Dus om nou over te schakelen ... ik weet het nog niet. (ik twijfel om toch voor Cavalor te gaan, zeer klantvriendelijk met een uitgebreidt gamma aan voer, ze komen ook aan huis om je voedingsadvies te geven)
Maar op zich vind ik het klungels bij Pavo, daar heb ik tal van redenen voor. (zo ook het voorval van mijn instructrice die een zak slobber in Nederland haalde en bij nadere inspectie bleek de zak haast van zichzelf door het gangpad te wriemelen van de maden die erin zaten .... no urban legend!)
Ach misschien hebben wij gewoon "Pavo-Pech" ...
Samo schreef:Ik heb net voer gekocht (nederland), en voor de PAVO Condition Extra 25 kg betaal ik E 7.59.