Kosten stalling Anky?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 19:59

ik weet wel dat een priveles voor haar grooms toendertijd (7 jaar geleden) 100 gulden was, en die lui werkten ook nog de hele dag voor haar! (ik ken een meisje dat er jarenlang heeft gewerkt)

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 20:26

Wow.. Ik vind het wel heel erg veel..! Is het niet wat minder? Ben ook wel nieuwsgierig

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:15

Ik ken wel iemand die daar gewerkt heeft en haar paard gestald heeft. Ze zegt dat het vreselijk hard werken is.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:27

Lenn schreef:
dream on Knipoog

hoezo?
ze stelt toch eigenlijk alleen een gewone vraag?

vind de vraag best intressant om zo te weten.

verder denk ik persoonlijk niet je niet gewoon even bij anky je paard kunt stallen,niet alleen omdat veele het niet kunnen betalen,maar ook dat je toch wel een behoorlijk paardje zult moeten hebben wel je er gaan staan.

en ik sta zelf niet echt te kijken dat het bedrag 2000 euro per maand zou zijn.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 21:34

Ik wel, ik denkdan eerder 1000 euro per maand. Dat vind ik al heel duur maar ik betwijfel of er dan nog mensen zijn die hun paard daar neerzetten, voor zoveel geld! En natuurlijk is het werk bij Anky op stal zwaar, het moet er natuurlijk wel tiptop gebeuren, maar dat weet je van tevoren ook wel! Het is sowieso hard werken in de paarden!

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:43

Ik weet wel zeker dat het erg veel is. 2000 euro per maand is, denk ik, wel erg veel maar goedkoop zal het zeker niet zijn! Afgelopen woensdag gaf ze les bij ons en daar vroeg ze ook al een belachelijke prijs voor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 21:51

Tulandro schreef:
Havel heeft een tijdje bij ANky gestaan, ik geloof dat het toen rond de 2000 euro per week was. DIt heeft de fokker gezegd toen we mijn paard er gingen kopen.

dan zou ze echt geen paard meer in training hebben, dat is dus een indianenverhaal.

Hoeveel het bij Anky kost weet ik niet.

Hier kost het bijna 900 euro. Jan Brink kost net iets minder.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:27

Pffff dit zijn wel onmenselijk bedragen allemaal Lachen Maar wel leuk om te weten....

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:59

2000 euro per maand lijkt me heel redelijk wanneer ze ook wat van de training van het paard voor haar rekening neemt,
moet je zien wat een top advocaat kost per uur. Daar is dit nog een schijntje bij.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:42

Zep schreef:
dan zou ze echt geen paard meer in training hebben, dat is dus een indianenverhaal.

Hoeveel het bij Anky kost weet ik niet.

Hier kost het bijna 900 euro. Jan Brink kost net iets minder.

Ik dacht het serieus, ik heb het nog aan mijn vader gevraagd. NU is het al een jaar geleden dat we het aan Dhr Vleems gevraagd hebben, en misschien bedoelde Vleems het in guldens, maar het was wel onredeleijk veel, want ik weet mijn reactie nog.Het is dus of 2000 euro per maand, of 2000 gulden. Havel is daar toen weggehaald,omdat Anky het stalpersoneel erop liet rijden, terwijl het de bedoeling was dat Anky zelf op Havel zou rijden. Dit is trouwens al jaren geleden, dus de prijs zal nog wel fors gestegen zijn.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:50

Sjuimpje schreef:
2000 euro per maand lijkt me heel redelijk wanneer ze ook wat van de training van het paard voor haar rekening neemt,
moet je zien wat een top advocaat kost per uur. Daar is dit nog een schijntje bij.

Anky klimt er misschien maar 1 keer zelf op. Zo gaat dat op de meeste dure, proffesionele trainingsstalle. Dik geld betalen en paard wordt gereden door iemand van het personeel.

Geen idee wat de kosten zijn, ik ben iig niet bereid het ervoor uit te geven.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:13

bij springruiters varieert het van 500€ (nationaal) tot meer dan 1500€per maand (bv bij een wereldkampioen of een OS ruiter).bij ons ben je op een pensionstalook al gauw 300€ kwijt aan stalgeld, dus de nationale ruiter die 500€ vraagt is volgens mij geen dief,want die rijdt voor +/- 200 je paard dagelijks ,hij wordt verzorgd .. de ruiter moet ook zijn grooms,vrachtwagen,huur accomodatie .. enz betalen .Bij de echte topruiters (bv anky of een Pessoa) heb je natuurlijk als het klikt een meerwaarde voor je paarden de echte GP- paarden verdienen natuurlijk hun stalgeld dubbel en dik terug .Beerbaum won verleden jaar bijvoorbeeld met zijn 2 toppaarden(van dezelfde eigenaar overigens) 1 miljoen € dus zullen die eigenaars waarschijnlijk niet zitten met die 1500€ per maand aan stalgeld .Zal dus wel rond de 2000€ geweest zijn bij Anky(1500+ smid ,veearts, transport, inschrijvingen ,)

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:30

Het is maar goed dat het zo duur is, anders krijgt Anky het wel erg druk Haha!

Ik sta er niet raar van te kijken, ze is immers een topruiter die het behoorlijk in de vingers heeft. Ik vind dat je voor talent best mag betalen.
Ook als er door personeel op gereden wordt, ze zal er heus niet de eertse de beste op zetten en er zal vast en zeker af en toe begeleiding bij zitten.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:10

Denk niet dat Anky haar stallen gewoon als pensionstalling ter beschikking stelt. Haar stallen zitten al vol met eigen jonge paarden en jonge beloftevolle paarden van eigenaars die willen dat Anky hun paarden op wedstrijden uitbrengt. Knipoog

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 14:38

Nee, ik geloof ook dat er maar 10 mensen ofzo daar met hun paarden staan. Anky zal die mensen zelf wel selecteren. Maar ze heeft dus uiteraard wel wat mensen die daar op pension staan met hun paarden

Vrouw1515

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:38

weet niet of julie hebben gezien hoe het er daar uitziet en hoe ze erbij zitten......uhm...ik denk dat voor niets de zon opgaat !

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:48

alexandra15 schreef:
Nee, ik geloof ook dat er maar 10 mensen ofzo daar met hun paarden staan. Anky zal die mensen zelf wel selecteren. Maar ze heeft dus uiteraard wel wat mensen die daar op pension staan met hun paarden

Ik heb ergens gelezen dat ze een uitzondering maakte voor een familielid of goed vriendin van haar maar de rest staat daar echt niet zomaar op pensionstalling. De weinige paarden die niet van haar zijn of door haar getraind worden zijn misschien paarden van haar grooms of per hoge uitzondering van een elke dag les nemende leerling. De anderen mogen het vergeten.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:08

Grooms mogen hun paard meenemen. De vriendin van m'n neef uit Zweden heeft het innertijd wel gedaan. Die kon haar paard meenemen en de stalling werd dan van haar salaris afgetrokken....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:19

Ik vind het ook niet echt een gek hoog bedrag hoor, zeker als ANkie het paard af en toe een beetje bijspijkert.

Ik heb een tijd bij Bob Rademaker gewerkt in wassenaar, ik denk een jaar of 10 geleden. Daar was de stalling toendertijd al 1000 gulden per maand, en dan is Bob geen bekende ruiter. Het was wel een hele mooie accomodatie dat wel. Omgerekend is dat dus ongeveer 500 euro per maand. Zonder dat deze daar in training stond. Zou het paard in training zijn geweest denk ik dat je er zomaar even 500 euro bij op kan tellen...

ik vind 2000 dus geen fictieve prijs

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:48

Tulandro schreef:
Havel heeft een tijdje bij ANky gestaan, ik geloof dat het toen rond de 2000 euro per week was. DIt heeft de fokker gezegd toen we mijn paard er gingen kopen.

zij had wel het wel over per week, niet per maand..

ik ben nu ook wel benieuwd eigenlijk wat werknemers daar dan nu betalen voor les en stalling daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:05

Ik denk dat Anky het niet eens doet.

Waarom zou ze een paard voor een ander rijden? Financieel is ze nu wel binnen, ze heeft de leukste paarden van de wereld op stal staan. Ik kan me zo voorstellen dat ze na het rijden van haar eigen paarden het liefst bij de manicure of kapper aan schuift [ik noem maar wat Lachen] Oh nee, waarschijnlijk is ze druk aan het shoppen voor de kinderkamer

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:22

Jippie schreef:
Ik denk dat Anky het niet eens doet.

Waarom zou ze een paard voor een ander rijden? Financieel is ze nu wel binnen, ze heeft de leukste paarden van de wereld op stal staan. Ik kan me zo voorstellen dat ze na het rijden van haar eigen paarden het liefst bij de manicure of kapper aan schuift [ik noem maar wat Lachen] Oh nee, waarschijnlijk is ze druk aan het shoppen voor de kinderkamer

sorry maar weinig topruiters hebben paarden van hun eigen hoor ,ze zijn bijna altijd van eigenaars ,hooguit kopen ze van een belofte eens de helft als ze denken dat ze er eens zullen aan verdienen!! En dat is voor anky ook niet anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:57

2000 euro??He, jammer, dan gaat mijn hele plan eraan om Vamos daar neer te zetten Tong uitsteken . Maar die Anky is toch maar een prutser . Schijnheilig
Ik doe het voor 700 per maand Clown .

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:00

LuvdaTossa"]
Grooms mogen hun paard meenemen. De vriendin van m'n neef uit Zweden heeft het innertijd wel gedaan. Die kon haar paard meenemen en de stalling werd dan van haar salaris afgetrokken....
[/quote]

hield ze dan nog wat over? Haha!

[quote="Fellor schreef:
2000 euro??He, jammer, dan gaat mijn hele plan eraan om Vamos daar neer te zetten Tong uitsteken . Maar die Anky is toch maar een prutser . Schijnheilig
Ik doe het voor 700 per maand Clown .

*LOL* Ach gut

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:07

Zo he, Santos kostte nog niet eens €2000 !
Dat ga je toch niet betalen voor een stallingkje?
Wat is de site trouwens van Anky Haha! ?