wie kent Astrid van Maurik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:20

Dat heb ik je al uitgelegd Tinusje. En onze reacties zijn niet vaag. Bij het gedrag van Jippie kan je vraagtekens stellen.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:21

Aqua reageert zo heftig omdat Jippie kritiek heeft op haar manier van rijden en lesgeven.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 13:31

[VvdD] verslag van de demo van Aqua8horse in Arnhem

Misschien dat dit je wat verder helpt Tinusje?

Vind het nogal onproffesioneel van Aqua om hier weer de frustraties te gaan spuien..
En waarom zou je niet mogen vragen wie zij is en wat ze doet?
Er zijn heel wat kwakzalvers die van alles beloven en zo bespaar je misschien wel wat mensen het geld en de moeite.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:03

essie79 schreef:
Er zijn heel wat kwakzalvers die van alles beloven en zo bespaar je misschien wel wat mensen het geld en de moeite.

Precies, niets zo winstgevend als het goedgelovige, onzekere paardenvolkje.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 14:07

Aqua8horse schreef:
Dat heb ik je al uitgelegd Tinusje. En onze reacties zijn niet vaag. Bij het gedrag van Jippie kan je vraagtekens stellen.

Klopt, jouw PB en mijn reactie hebben elkaar gekruist. Ik blijf er wel bij dat ik jullie reacties vaag blijf vinden. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet jullie voorgeschiedenis ken. Dat interesseert me ook niet, ik ben alleen geinteresseerd in de waarheid v.w.b. het onderwerp Astrid van Maurik.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:16

Aqua8horse schreef:

zooo daar laat jij je even kennen Nagelbijten / Gniffelen

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:48

Even ontopic jongens anders krijgen we hier een slotje. Zou zonde zijn want ik ben ook altijd heel geinteresseerd in dit soort clinics en had me ook zeker kunnen vergissen blijkbaar.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:59

Het is toch helemaal niet erg om e.e.a. te checken?
Als Astrid gewoon de waarheid verteld dan is er toch niets aan de hand en dan zal Jippie de eerste zijn om te vertellen dat ze om niets wantrouwig is geworden.
Dat ze wantrouwig is heeft wel een reden, deze clinic is tegengevallen en ze heeft afgelopen tijd meerdere clinics bezocht waar niet waar gemaakt kon worden wat van te voren was beloofd. Ik ben zo ook al een keertje teleurgesteld (en 50 euro armer) thuis gekomen.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:05

Sjuimpje schreef:
Ik ben zo ook al een keertje teleurgesteld (en 50 euro armer) thuis gekomen.

Als het verhaal (wat ik niet hoop) van Jippie waar is (of gedeeltelijk waar is) en Astrid van Maurik inderdaad haar achtergrond en ervaring bij elkaar heeft gefantaseerd, dan ben ik ongeveer 400 euro armer. Huilen En dat geld had ik erg goed voor iets anders kunnen gebruiken.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:09

Nee, hoor kritiek mag ze best hebben net zo als iedereen. De manier waarop ze dat doet vind ik alleen niet getuigen van respect. Dat wij van mening verschillen vind ik geen probleem. Nu verschilt ze ook van mening met Astrid(die ik overigens niet ken) en ook die wordt weer zo behandeld. Wat ik erover gehoord heb (in PB) van verschillende mensen is dat ze tot vervelends toe mensen heeft lastig gevallen met emails. Zodra mensen daar niet op in willen gaan, wordt deze dame nijdig.
Persoonlijk vind ik dat je ondanks dat je het niet eens bent met elkaar gewoon respect moet kunnen blijven houden voor elkaars mening. Daarnaast ben ik van mening als iemand je niet interesseert of als je vindt dat diegen niet goed is, dan is dat voor mij ok. Zo'n persoon vind ik dan niet langer interessant.

En natuurlijk is er niets mis mee om iemand te checken? Maar moet je dat dan doen met een negatief onder toontje op bokt zoals Jippie dat doet? Sorry, maar dat vind ik niet gepast en dat zegt meer over Jippie dan over deze Astrid.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:14

Maar Tinusje, als jij er met je paard nou wel baat bij hebt gehad? Dan ben je toch die € 400,00 niet kwijt? En ik ken haar niet maar als iemand verhalen zou verzinnen, dan heb je toch direct kans dat je door de mand valt? Ik kan me dus niet voorstellen dat mensen dat doen. In mijn ogen is dat te dom voor woorden. Ik heb ook positieve reacties gelezen over Astrid dus er zijn blijkbaar wel mensen tevreden over haar.
Maar inhoudelijk kan ik niets zeggen omdat ik geen ervaring met haar heb.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:28

Het gaat hier niet om een verschil van mening maar om het (hoogstwaarschijnlijke) feit dat iemand liegt en bedriegt over haar ervaringen en achtergrond en daar een flink financieel voordeel uithaalt ten koste van iemand anders. Dat is een wezenlijk verschil.

Jij geeft ook clinics heb ik inmiddels begrepen. Jij wil toch ook dat het kaf van het koren gescheiden wordt? Indirect heb jij ook last van dit soort mensen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:45

Aqua8horse schreef:
Persoonlijk vind ik dat je ondanks dat je het niet eens bent met elkaar gewoon respect moet kunnen blijven houden voor elkaars mening. Daarnaast ben ik van mening als iemand je niet interesseert of als je vindt dat diegen niet goed is, dan is dat voor mij ok. Zo'n persoon vind ik dan niet langer interessant.

Je onderschrijft de mening van Insider die Jippie gefrustreerd noemt en dat vind jij blijkbaar respectvol.
Daarbij reageer je totaal offtopic weer naar Jippie, terwijl je zegt dat je haar niet meer interessant vindt als ze het niet met je eens is.

Er ligt echt een hele wereld tussen woorden en daden blijkbaar

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:49

Aqua8horse schreef:
Maar Tinusje, als jij er met je paard nou wel baat bij hebt gehad? Dan ben je toch die € 400,00 niet kwijt? En ik ken haar niet maar als iemand verhalen zou verzinnen, dan heb je toch direct kans dat je door de mand valt? Ik kan me dus niet voorstellen dat mensen dat doen. In mijn ogen is dat te dom voor woorden. Ik heb ook positieve reacties gelezen over Astrid dus er zijn blijkbaar wel mensen tevreden over haar.
Maar inhoudelijk kan ik niets zeggen omdat ik geen ervaring met haar heb.

Ik heb er niks aan gehad. Waarom ben ik zolang doorgegaan? Ik ben doorgegaan puur omdat zij zei zoveel ervaring te hebben op Prix st. George niveau en vele mensen al opgeleid had tot hoog niveau. Dan vertrouw je erop dat het goed is. En daar heb ik me dus op blind gestaard omdat ik graag wat wil bereiken met dit paard. Dan wil je qua instructie het beste van het beste. Die zijn heel moeilijk te vinden. En zij claimde het beste van het beste te zijn. Ik ben ermee gestopt omdat ik op een gegeven moment op een aantal normale (en toch zeer belangrijke) rijtechnische vragen geen antwoord kreeg of een vaag antwoord kreeg. Dat vond ik zo raar. Ik twijfelde toen inmiddels al, maar toen vertrouwde ik het helemaal niet meer. Deze twijfel over Astrid komt puur bij mezelf vandaan en is absoluut niet aangewakkerd door Jippie of wie dan ook. Maar het is wel frappant dat ik niet de enige ben die twijfelt aan haar. En dat trekt toch wel mijn aandacht.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:02

Nee, liegen vind ik ook zeker niet correct. Maar ik heb ook positieve reacties gelezen. Maar je hebt gelijk als je op rijtechnische problemen geen duidelijk antwoord krijgt. Daar zou ik ook moeite mee hebben.

En Essie79: Jippie en ik verschillen van mening. Daar heb ik geen probelemen mee. De manier waarop Jippie dat opgezet heeft, heb ik wel problemen mee. Niet omdat ze het niet mij eens was maar omdat zij dingen beweert die niet kloppen. Overigens is dat bewijs eenvoudig geleverd omdat van de clinic een video is gemaakt waar duidelijk zichtbaar is dat wat Jippie stelt helemaal niet klopt. Dus nu zie ik diezelfde manier van werken weer. En dat is waar ik problemen mee heb. Niet met Jippie op zich want ik ken haar niet eens.
Het gedrag van Jippie omdat zo aan te pakken komt op mij inderdaad voor als een soort van frustratie. Met mijn uitspraak bedoelde ik dan ook: als ik Jippie was en ik had het idee dat iemand zo slecht was dan zou ik het daar bij laten. En niet op deze manier een topic openen. Maar goed dat is mijn mening.

kaj
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:13

Nou Aqua ik ben blij dat ze het wel doet want zo kan ze wel andere mensen hiervoor behoeden.

Het gaat om veel geld zo'n clinic en dan is het erg vervelend als dit zo tegenvalt. En ik zou het extra zuur vinden als dit bij velen al bekend was.
Dan zou ik het heel prettig vinden als men deze mindere ervaringen ook gedeeld had voor ik naar zo'n clinic zou gaan.

En de manier waarop zeg je?
Ik vind juist dat Jippie heel discreet info heeft gevraagd. Pas na vraagtekens van anderen heeft ze uitgelegd waarom ze dit wilde weten. Geen probleem toch?
Als je wel goede ervaringen hebt gehad en weet dat de "verhalen" wel op waarheid berusten dan kun je dat toch ook delen in dit topic?

En zoals sjuimpje al aangaf denk ik dat jippie zeker niet te beroerd is om te zeggen dat haar achterdocht onterecht was.

En jouw clinic bij stal mansour staat hier helemaal los van neem ik aan dus het lijkt me weinig nut hebben om dat hier te gaan bespreken.

Ook lijkt het me niet handig om ervan uit te gaan dat de info van jippie niet klopt want zoals je zelf zegt je hebt ook geen ervaring met Astrid. Dus je weet ook niet of jippie terecht of onterecht achterdochtig is.

Persoonlijk hecht ik toch wel grote waarde aan het oordeel van jippie omdat ik door de jaren heen haar berichten als zeer opbouwend en goed onderlegd ervaren heb.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:18

Natuurlijk Kaj is dat een vriendelijk bedoeld gebaar. Maar Jippie is niet de enige die ervaringen heeft met deze Astrid. Er zijn ook positieve reacties.
Het is natuurlijk altijd heel persoonlijk of iets je aanspreekt of niet. Maar als iets iemand niet aanspreekt, hoef je er per definitie niet vanuit te gaan dat het dan maar slecht is en iedereen moet worden gewaarschuwd. Onzin vind ik dat. Je kan het er niet mee eens zijn omdat het jou niet aanspreekt maar dan nog misstaat het je om zo te reageren als Jippie doet. Je kan op z'n minst respect blijven toenen voor een ander zijn mening ookal deel je die helemaal niet.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:23

denk je niet dat die mensen die posieve reacties zelf niet kunnen vertellen? vind het redelijk overbodig dat jij het voor haar opneemt, aangezien je zelf al zegt dat je niets van haar methode afweet..
Komt op mij over om nog even lekker op Jippie te trappen n.a.v van jou clinic op stal monsour. Vind het ook behoorlijk kinderachtig dat je dat erbij haalt. Staat hier helemaal los van.

Ik vind het fijn om zulke bevindingen te lezen, een gewaarschuwd mens telt voor twee, en het is aan jezelf of je daar wat mee wilt doen of niet..

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:26

Ja maar daar gaat het hier dus niet om; het gaat erom dat iemand onder valse voorwendselen klanten probeert te krijgen. En dus ook de prijs koppelt aan haar niveau.
En daar mag best wat van gezegd worden.

Er zal ook vast wel iemand zijn die baat zou hebben bij mijn hulp, maar om dat te zeggen dat je dan niet kan spreken van goed of slecht is onzin, want ik kan zeker niet goed lesgeven.
En het zou helemaal wat zijn als ik daar ook nog eens dik geld voor zou vragen omdat je "niet kan spreken van goed of slecht"
Dat zou gewoon je reinste oplichting zijn in mijn geval. Clown

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 17:26

Het is heel prettig dat dit topic compleet verzand in off topic gewauwel over hoe en wel mensen hun mening wel of niet mogen geven.
Ik zie eigenlijk weinig mogelijkheden om dit topic nog enigszins op een recht spoor te breien, vandaar dat ik het sluit.
Nieuwe pogingen om de verschillende onderwerpen onafhankelijk van elkaar worden behandeld mogen natuurlijk altijd gestart worden.