wat hebben jullie over voor een nieuw zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:56

joelle schreef:
voor de hulsebos nu 1430 EURO betaald nouja mn ouders

Ja wat een verschil he, met 10 jaar geleden...

Heb je wel een van de goedkoperen weten te nemen Haha!

Die van mij kost 1680, komt de 22e al Party!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:57

Ik heb voor mijn zadels 1000 euro en 675 euro betaald...

Op een zadel moet je niet bezuinigen...het moet goed passen zowel voor het paard als voor jouw

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 17:59

Ik heb voor mijn Passier Optimum € 1750,00 betaald.
Wel een hele hoop geld, maar ik liep al zo lang te dubben met het vinden van een passend zadel dat ik stap toch maar genomen heb.

Ik ben er wel heel voorzichtig mee Haha!
Ik heb er zo'n dikke BR zadeltas om heen zitten en ik neem 'm altijd mee naar huis. Verder leen ik 'm ook niet uit.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:10

binnenkort is mijn wintec pro cair binnen, dit zadel heb ik juist gekozen omdat het altijd wel goed ligt en omdat mijn pony begin dit jaar is gekraakt, het zadel wat ik nu heb ligt niet meer goed.. en de rug van mijn pony gaat voor de rest eigenlijk Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:07

Ik heb een wintec pro dressuurzadel, wel het oude model zonder verwisselbare boom. Heb hem 2ehands gekocht, 115 euro, en het is een prima zadel. Heb er weinig behoefte aan om er 8 paarden op een dag mee te rijden (dan gooit deze verwende muts de KN erop Schijnheilig ) maar 2 gaat prima.
Ik ga zondag een springzadel ophalen, Pessoa, 8 jaar oud, hele nette staat en 200 euro.
Kijk, ik ben ook maar een student, dus een nieuw merkzadel zit er gewoon nog niet in. Als het gewoon een net zadel is, en het past goed op mijn pony, ben ik dik tevreden. Ik heb zo'n idee dat ik van die Pessoa heel veel lol ga hebben, ik vind dat heerlijke zadels (ondanks dat ik ervoor naar Uithoorn moet rijden, dat vind mn pa niet zo leuk, 2 uur heen en 2 uur terug Schijnheilig )
Ik had een Saddle Ridge Farm veelzijdigheidszadel, maar heb die pas geleden verkocht omdat ik een springzadel wilde. Die was nieuw 400 euro, ik had er een inruiler op, heb 200 betaald. Dat zadel heb ik 2 jaar gehad, en verkocht voor 175 (was nog supernetjes, ik ben er wel flink zuinig op)

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:06

Ann schreef:
Dat weet je toch van te voren Lachen Je gaat zelf ook niet lopen op slecht passende schoenen? Kwaliteit kost nu eenmaal geld, ik vind 1500 euro een hele normale prijs voor een nieuw zadel.

Ja maar dan kan het nog wel belachelijk zijn die prijzen Tong uitsteken

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:32

Ik heb in maart een county competitor gekocht a € 1798,--. Bart zegt altijd: wat er op ligt is duurder dan de pony zelf Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 12:51

500 euro is een koopje. Ik zou niet van de prijs uit gaan maar van de kwaliteit, goedkoop is op den duur vaak duurkoop. Daarbij hoef je natuurlijk niet persé een nieuw zadel te kopen.

Het belangrijkste is dat het zowel voor jou als voor je paard goed is!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:05

Ik heb m'n paard nu 9 jaar en ik rij nog steeds met plezier op mn 1e zadel een Kieffer Aachen van toen der tijd iets van 2200,- gulden compleet.

Ik wou liever een goedkoper zadel maar vanwege de smalle bouw van mn paard kwam ik toen op dit zadel uit, dat lag gelijk goed, heb hem na 3 jr nog opnieuw passend laten maken door een zadelmaker en voor de rest tijdig opvullen.

Achteraf hoorde ik van een vrienddin dat zij voor 2500,- gulden een zadel op maat van haar paard had laten maken, voor die paard honderd gulden meer had ik dat ook liever gehad, maar helaas ik had het zadel toen al een tijdje.

Een zadel is zo ontzettend belangrijk, als en goedkoper zadel goed ligt dan heb je geluk, maar bezuinigen op een zadel vind ik niet slim en oneerlijk tegenover je paard..........een zadel MOET gewoon goedpassend zijn.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 13:10

Ik wil graag een zadel wat goed past en lekker zit en als die nou 300 euro duurder is moet dat.
Ik heb nu een 2de hands KN symhpony voor 750 euro

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:15

ik koop geen nieuwe zadels omdat ik dat veel te duur vind, ik heb nu een 2e hands kiefer voor 125 euro, dat was natuurlijk niet de beste die er lag maar hij rijdt nu (na een jaar) nog prima en dan heb ik niet echt zin om ontzettend veel geld voor een nieuwe neer te leggen als ik ook een goed zadel die goed ligt voor veel minder geld kan krijgen.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:45

Moet eerlijk bekennen dat ik niet eens weet wat ik voor mijn KN betaald heb (:o Bloos Bloos)
Ik heb er toen gelijk flair in laten zetten.
Het was een rip uit mijn lijf, maar heb daarvoor 3 zadels gehad en mijn paard kreeg steeds meer last van zadeldwang. Nu ligt ie goed en hebben hebben we weinig tot geen last meer van die gekke sprongen.
En das heel wat meer waard als het Passier, de ainsley en de lemetex bij elkaar.
Laatst bijgewerkt door Unity op 10-10-04 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:55

Inderdaad, wat een goed zadel kost.. Die van mij was echt schandalig duur... euh.. als een KN iets van 1600 euro kost, kon ik er dus twee nieuwe KN's voor in de plaats kopen Bloos! Bloos! Bloos!
Maar hij is het geld dubbel en dwars waard, zowel voor paard als voor mij. Ik ben nu ook zo verwend dat ik nooi geen andere meer wil Haha!
Ik heb altijd al problemen gehad met "confectiezadels". Heb hele lange benen en ben ook best dun. De KNs etc hebben wel extra lange zweetbladen, maar die waren nog niet echt de ideale lengte, plus dat het zadel dan te groot voor mij was: resultaat: blarenop mijn billen ! Huilen
Toen ik naar dit zadel ging kijken was ik heel erg sceptisch, maar mijn paard veranderde er zo onder dat ik geschrokken ben hoeveel impact een zadel op een paard kan hebben. Dat gaf voor mij echt de doorslag, ik wil veel van mij npaard, dan moet ik op zijn minst zo veel mogelijk terugdoen om het hem comfortabel te maken.
Ik heb een hele poos mijn tandjes op elkaar gezet, hard gewerkt en heel veel leuke dingen opzij gezet, en met nog wat hulp van mijn ouders heb ik nu een zadel wat helemaal naar mij en mijn paard gemaakt is. Ik heb er geen seconde spijt van gehad..

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:12

Jij hebt een Dan Kroetch (?) toch? Op lucht?

Kun je nog eens een foto plaatsen? Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:26

Lisjuh87 schreef:
ja nogal echt belachelijk gewoon

Als je een paard koopt koop je er inprincipe 2 want wat je kwijt bent aan spullen ervoor Bloos!

Wel eens uitgeteld wat het kost om een paard te houden?
Voor een zadel speelt geld geen rol. Het moet goed passen, zowel voor het paard als de ruiter.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:29

Ik had een vzh zadel van kiefer een aachen die heb ik ingeruild voor een kentaur ben erg blij met me kentaur is wel dressuur zadel

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:29

Ja klopt: Afbeelding

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 18:30