Stukje van oor af...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:38

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar je zou diverse stamboeken kunnen bellen, misschien dat hun wat weten.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 14:27

Citaat:
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar je zou diverse stamboeken kunnen bellen, misschien dat hun wat weten.

Denk dat ik dat maar ga doen, weet het anders ook niet, ik ga meteen ff wat nrs. opzoeken.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 15:47

Geloof niet dat het zo echt gaat opschieten, heb verschillende mensen gebeld en gemaild, maar kom niets verder...

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:52

Mijn hafje mist ook stukjes oor, niet zo erg als jou paard
Bij lady zijn bij allebei haar oren de puntjes eraf. Dit heeft ze al vanaf dat we haar kochten en heb jammergenoeg nooit gevraagd aan degene van wie wij haar kochten hoe dat kwam, en of zij wist wat het te betekenen heeft.
Weet eigenlijk wel zeker dat ze eraf zijn gehaald want er groeit niet veel haar meer op de plekken waar eigenlijk de puntjes horen te zitten

Hieronder een fototje van lady's oren, het is niet erg duidelijk, maar ze mist gewoon de puntjes op haar oren (vooral bij haar linkeroor kan je duidelijk zien dat er wat af is)
Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-04 12:58

Ik ken ook wel paarden waarbij de puntjes bevroren zijn geweest, die hebben gewoon hele harde puntjes met een bobbeltje erop. Ik hoor voor het eerst dat puntjes ERAF gevroren zijn.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-04 16:35

Misschien dat het eerst bevroren is geweest en daarna door een DA er vanaf gehaald is, ik weet het niet.

@Haffie_Lady, kan me goed voorstellen dat je nu ook wel nieuwsgierig bent, overigens groeit er bij mijn pony wel gewoon haar op....

Vinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 16:58

Ik heb vroeger een arabiertje gehad die ook het puntje van zijn oor miste. Dat was er afgebeten door een ander veulen.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:13

ik heb ook een pony gehad die een stukje oor miste, maar dit kwam door een onhandige knipper van oorharen, die dus een stuk oor had meegenomen.... die pony was heel erg angstig voor aanrakingen bij dat oor. Is dat bij de jouwe ook?

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 18:24

het kan ook misschien gewoon aangeboren zijn als er gewoon haar op groeid wil vaak niet zeggen dat er litteken weefsel is op een handels stal liep ook zon paard

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 10:04

figora schreef:
ik heb ook een pony gehad die een stukje oor miste, maar dit kwam door een onhandige knipper van oorharen, die dus een stuk oor had meegenomen.... die pony was heel erg angstig voor aanrakingen bij dat oor. Is dat bij de jouwe ook?

Mag en kan alles gewoon bij haar oortjes doen, knippen, scheren, aanzitten, geen probleem....

Citaat:
het kan ook misschien gewoon aangeboren zijn als er gewoon haar op groeid wil vaak niet zeggen dat er litteken weefsel is op een handels stal liep ook zon paard

Zou natuurlijk ook kunnen, maar DA denkt dat het is 'afgezet'...

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 10:41

Haffie_Lady schreef:
Mijn hafje mist ook stukjes oor, niet zo erg als jou paard
Bij lady zijn bij allebei haar oren de puntjes eraf. Dit heeft ze al vanaf dat we haar kochten en heb jammergenoeg nooit gevraagd aan degene van wie wij haar kochten hoe dat kwam, en of zij wist wat het te betekenen heeft.
Weet eigenlijk wel zeker dat ze eraf zijn gehaald want er groeit niet veel haar meer op de plekken waar eigenlijk de puntjes horen te zitten

Hieronder een fototje van lady's oren, het is niet erg duidelijk, maar ze mist gewoon de puntjes op haar oren (vooral bij haar linkeroor kan je duidelijk zien dat er wat af is)
[image]

Ik heb een aantal jaren in Italie gewoont, daar hadden we een steekvlieg die eitjes in punten van oren legt.
Schijnen vooral voor te komen op boederijen met kippen.
Bij mij was overigens niet het paard het slachtoffer, maar mijn Duitse herders hond.
De oren heb ik gelukkig kunnen redden, maar ze hield hier wel lidtekens aan over.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 10:51

Zo kom ik op steeds meer opties die met haar (en haar oortjes) gebeurd kunnen zijn, ik ga het allemaal maar uitprinten en mocht de DA weer eens in de buurt zijn ga ik het eens overleggen met haar...

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 21:03

bij ons op de manege is er een paard dat ook een stuk oor mist
dat komt omdat haar moeder vlak na de geboorte per ongeluk op haar oor is gaan staan Scheve mond

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 11:50

Bij mijn oude paard was het puntje afgebeten door een paard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 12:00

Kitten schreef:
Ik heb een aantal jaren in Italie gewoont, daar hadden we een steekvlieg die eitjes in punten van oren legt.
Schijnen vooral voor te komen op boederijen met kippen.
Bij mij was overigens niet het paard het slachtoffer, maar mijn Duitse herders hond.
De oren heb ik gelukkig kunnen redden, maar ze hield hier wel lidtekens aan over.

dat ken ik idd uit Afrika! De honden daar hadden lelijke oren, juist door die vliegjes.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:55

Ylana schreef:
In het buitenland doen ze meestal met zwerf katten als teken dat ze geholpen zijn.

Dat doen ze in NL ook Knipoog

Verder wat ik in de foto zo zie is het nog al recht? Of zie ik dat nou verkeerd?