Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

figora schreef:ik heb ook een pony gehad die een stukje oor miste, maar dit kwam door een onhandige knipper van oorharen, die dus een stuk oor had meegenomen.... die pony was heel erg angstig voor aanrakingen bij dat oor. Is dat bij de jouwe ook?
Citaat:het kan ook misschien gewoon aangeboren zijn als er gewoon haar op groeid wil vaak niet zeggen dat er litteken weefsel is op een handels stal liep ook zon paard
Haffie_Lady schreef:Mijn hafje mist ook stukjes oor, niet zo erg als jou paard
Bij lady zijn bij allebei haar oren de puntjes eraf. Dit heeft ze al vanaf dat we haar kochten en heb jammergenoeg nooit gevraagd aan degene van wie wij haar kochten hoe dat kwam, en of zij wist wat het te betekenen heeft.
Weet eigenlijk wel zeker dat ze eraf zijn gehaald want er groeit niet veel haar meer op de plekken waar eigenlijk de puntjes horen te zitten
Hieronder een fototje van lady's oren, het is niet erg duidelijk, maar ze mist gewoon de puntjes op haar oren (vooral bij haar linkeroor kan je duidelijk zien dat er wat af is)
[image]
Kitten schreef:Ik heb een aantal jaren in Italie gewoont, daar hadden we een steekvlieg die eitjes in punten van oren legt.
Schijnen vooral voor te komen op boederijen met kippen.
Bij mij was overigens niet het paard het slachtoffer, maar mijn Duitse herders hond.
De oren heb ik gelukkig kunnen redden, maar ze hield hier wel lidtekens aan over.