voorpluk knippen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:02

Bij mijn dochtertje op de manege worden constant de voorplukken afgeknipt ,recht nog wel .Ik vind het zo'n lelijk gezicht .Of een tinker waar ze zijn sokken van rechtknippen.
Ik moet eigenlijk de manen van mijn paard weer trekken,maar iedere keer vind ik dat ook weer jammer.Maar aan de andere ,kant ze heeft zo'n lelijk bosje zo van die dunne piere manen die toch niet echt lang worden.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:08

ik vind het onzin dat de voorpluk dan afgenknipt moet worden, bij mijn pony hangt de staart op de grond... maar die ga ik echt nooit meer afknippen. dat moest 1 keer van mijn toenmalige instructrice maar nu is ie weer lekker aangegroeid en ben er trots op..

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 18:41

Afknippen Bloos! Zonde!! Ik zou allang happy zijn als ik een paard had met zo'n lange voorpluk Tong uitsteken
Misschien kan je overleggen om een vlecht in de pluk te doen? Kost wel wat meer werk om iedere keer te vlechten maar dan krijg je iig niet zo'n barbiepaard met een rechte maantop. Knipoog

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:13

Niet afknippen! Vooral niet bij een ijslander. Ik vind juist die ruige bos manen en voorpluk mooi/typisch aan een ijslander.
Als je het idee hebt dat je pony er last van heeft tijdens het rijden kan je hem vlechten, stiekje erin zodat je een staart krijgt of evt. als ie last heeft van die van de klapperende vlecht er een knot van maken.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:48

Ik knip de voorpluk wel af en toe bij omdat hij over de neusgaten valt. Maar zo recht vind ik ook niks, ik knip dan de zijkanten ook iets bij. Ik maak ook wel eens een vlecht maar volgens mij vindt mijn paard dat niks, ze gaat dan headbangen Lachen. Haar manen zijn ook iets van een meter. Daar knip ik af en toe de puntjes af en probeer er ietsje model in te krijgen. Als het warm is vlecht ik ze in 6 dikke vlechten.