Stap jij altijd zonder angst op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:26

denk er eigenlijk ook nooit bij na
Maar ik stap ook zonder een spoor van angst op m'n paardje, ik vertrouw haar volledig..

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:30

ik ben ook nooit bang, maar ik heb als het koud is meestal wel het idee dat het iets minder verstandig is om er zo op te gaan zitten. Ik doe het dan echt wel hoor, maar met een minder prettig idee als normaal (mijn pony kan erg moeilijk en druk doen met kou)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:32

Als ik een bosrit ga maken, ben ik toch wel wat gespannen...
Als ik ergens anders ga rijden niet, ik vertrouw de pony voor 100%... Lachen

Gelukkig maar, anders zou ik toch echt een andere hobby gaan zoeken...

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:24

Ik merk vaak tijdens het poetsen al aan hem hoe zijn pet staat. Als hij dan al een boel praatjes heeft, kan ik er donder op zeggen dat ik bijzonder goed mijn aandacht erbij moet houden buiten op straat. Helaas heb ik door een snelle actie van hem al een paar keer in een bushokje aan de andere kant van de straat gestaan; vlak voor een paar vrachtauto's langs. Geloof me, dat zijn niet echt leuke grappen. Boos!
Hij heeft ook een periode gehad dat hij de laatste 5 minuten voor dat we het erf opreden alleen nog maar in zijn achteruit kon. En dan ook nog eens onwijs hard, ook niet echt om je krom te lachen.
Dus ja, ik stap nog wel eens wat bangig op Givar, hoewel het momenteel wel meevalt met zijn streken. (even afkloppen Haha! )

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:57

Nooit,ook niet echt bij stilgestaan hoor.
Maar mijn ventje is dan ook heel koelbloedig,en zal niet snel gekke dingen doen(afkloppen!!)

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 00:18

Ik ken gelukkig echt geen grijntje angst voor Jurga. Nimo is nog weleens een klein beetje spannend, maar die ken ik nog niet door en door. Die heeft een blikje vol geintjes die hij weleens lostrekt.

Percy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 00:21

Op mijn vroegere paard stapte ik altijd zonder angst op en bleef zonder angst rijden, wat hij ook deed.
Tegenwoordig stap ik meestal nog steeds zonder angst op maar kan ik wel angstig worden door het gedrag van het paard tijdens het rijden. Ik baal daar enorm van, had daar vroeger geen last van maar het zal wel komen, denk ik, omdat ik moeder ben en de verantwoordelijkheid op me voel drukken. Ook vertrouw ik de lenigheid van mijn eigen lichaam wat minder. Als je 41 bent heb je toch sneller blessures dan op je 21e.

Gelukkig heb ik er de laatste tijd weer veel minder last van omdat ik weer heel veel rij maar lekker naar buiten durf ik nu nog niet echt helaas. Dat komt ook wel weer. Alleen, toen ik laatst buiten ging uitstappen lag ik alweer bijna in de sloot omdat er een geit langs de kant van de weg stond te grazen, dat is niet bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:54

Op Morespeed stap ik altijd zonder een spoortje angst. Vroeger niet, dan vond ik het altijd eng als hij druk deed onder het zadel, maar als hij nu gek doet of druk lach ik hem gewoon uit Haha! , hij is dan zo grappig! Tong uitsteken . ik vertrouw hem ook voor 100%, hij zal nooit bokken of wat dan ook en dat is maar goed ook, anders lig ik eraf, daarom vind ik hem waarschijnlijk ook niet eng

Als ik een paard voor het eerst een zadel opleg vind ik dat vaak wel eng, maar ik stap er wel gewoon op, of als ik een paard moet rijden wat ik niet ken, of waarvan ik weet dat ze druk zijn (met de kar of onder het zadel) vind ik dat vaak ook even een beetje eng, maar dat is dan snel over als ik merk dat het wel meevalt

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:56

Percy schreef:
Ook vertrouw ik de lenigheid van mijn eigen lichaam wat minder. Als je 41 bent heb je toch sneller blessures dan op je 21e.

Ik ben 21 en heb een slechte knie (gekregen van een paard), sindsdien ben ik toch wel een beetje banger om te vallen, want als er weer wat mee gebeurd, is het gewoon slecht, dus zelfs op je 21e kunnen lichamelijke krachten al een obstakel vormen Tong uitsteken , gelukkig bij de meeste niet

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:39

ik stap soms wel wat angstiger op je paard,
maar soms ook niet.
ligt geheel aan de situatie,

Gister wilde ik de bossen in op mijn 3 jarige,
ik had 4 dagen niet gereden.gelongeerd,
de wint waaide hard,en meneer was fris,
dus ik heb in de bak gereden,
Dus dan ga ik niet om moeilijkheden vragen.

eerst was ik banger dan nu,
Ik leer te vertrouwen op hem,
en das fijn !

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:43

sinds 2 maanden.. jah.. eindelijk..

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:43

De enigste en laatste keer dat ik angst op een paard had is inmiddels zo'n 4 jaar geleden. En dat vond ik eigenlijk ook wel echt terecht dat ik toen angst had. Verder nooit last van gehad gelukkig.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:10

ik ben niet bang en stap zonder angst op haar.
maar toch vertrouw ik haar buiten niet 100%
omdat ik weet dat ze nogal gek kan doen bij vrachtwagens en trackers.
maar voor de rest stap ik altijd zonder angst op haar.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 14:26

Als ik angst heb voor een paard, stap ik er niet eens op, weet inmiddels door ervaring dat het fout afloopt als ik het wel doe...

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:17

Niet echt, maar als er wat is, dan komt dat dus meestel door mezelf.
Ik moet namelijk niets van tractoren of vrachtwagens hebben. Zelfs op de fiets sla ik al doodsangsten uit als ik er eentje in de verte zie, laat staan op mijn verzorgpony.
Tractoren van achteren heeft ze niet zoveel mee, ze is wat kijkeriger, maar meer niet.
Tractoren van voren vind ze minder fijn. De eerste tractor die we van voren samen zijn tegenkomen, is zij gaan bokken, omgedraaid en gegalopeerd naar stal (2 minuten)

Als ik weet dat er dus tractoren-tijd is, zit ik er niet lekker op, maar echte angst heb ik niet.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:23

ik vertrouw mijn pony voor 100% en stap ook gewoon op zonder angst.
Alleen als we gaan springen dan begint het een beetje te kriebelen Haha!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:47

ik stap altijd op zonder angst,waarom zou je het hebben?ik denk dat als je wel met angst op je paard stapt,dat het of aan jou ligt(dat je niet goed durft te rijden) of dat het aan je paard ligt,dat jij angstig bent(dan is het paardje niet geschikt voor je!!!)
btw.de paarden hebben het zo door hoor als je gespannen op je paard zit: * het paard gaat zich ook gespannen gedragen,waardoor de kans bestaat dat het overal van zal schrikken of dat de hele training niet goed gaat...want je reageert je dan eerder af op je paard!!(want je niet moet doen )

maar dit is niet tegen deze topicstarter ofzo hoor!! Haha! integendeel,maar ik probeer alleen duidlijk te maken dat je juist heel zeker/vol vertrouwen op je paard moet stappen!!!

succes voor diegen die er wel een (klein) beetje last van hebben OK dan!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:52

Ik stap nooit angstig op een paard.. Ik merk het altijd wel wat de paarden doen enzow.. En idd als je angstig op een paard gaat zitten voelt het paard het en dan kan hij zich gespannen gedragen.. Maar voor iedereen die er wel last van heeft suc6

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:52

Op mijn verzorgpaard stap ik zonder angst, ook nadat hij heeft lopen bokken of gek heeft gedaan. Ik stap alleen niet even makkelijk op alle manegepaarden...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:24

ja altijd voor 100%, maakt niet uit hoe of waar! ik ben voor Evita nog nooit bang of maar een beetje gespannen geweest, terwijl ze best maf kan doen buiten.. ik weet zeker dat ze het nooit kwaad bedoelt en dat ze echt wel de grens kent.
Dat heb ik eigenlijk met geen enkel ander paard, er zijn maar weinig paarden waarmee ik buiten ga rijden zonder dat ik ze echt goed ken.. er zijn zelfs paarden waar ik helemaal niet op ga rijden omdat ik ze gewoon niet vertrouw (dat zijn er ook wel weinig, maargoed ze zijn er Knipoog ).

Belle_Sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:32

Knipoog Wat goed van je zeg! Lachen Ik stap altijd op zonder angst! Knipoog Ik ken haar karakter nu al een beetje, maar ik kan niet zeggen dat ze mij nooit wat doet ofzo... Knipoog Maar altijd zonder angst...

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:46

Op mijn pony stap ik altijd zonder angst. Ik weet wat ik met haar kan. Dit wel dus niet zeggen dat ik haar in iedere situatie 100% vertrouw, maar wel dat ik weet hoe ze is en in welke situaties ze niet braaf is. Ze is ook nog jong (3) en moet nog een hoop leren.

Ook ik had dit nooit verwacht, aangezien ik een lange tijd niet meer had gereden door dat ik niet meer durfde. En nu rijd ik met mijn 3jarige in de bak en buiten, zonder ook maar enige angst terwijl ze niet altijd de makkelijkste is *LOL*

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:53

Ik ben nooit écht bang als ik op stap. Als ik echt bang zou zijn, zou ik niet opstappen Knipoog
Maar ik hoop soms wel voor het opstappen dat ze rustig is. Dat er niks gebeurd. Dat heeft niks met echte angst te maken.
Ben je bang als je nog een extra rondje longeert voor je opstapt? Ik vind van niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:33

Echt bang ben ik niet, maar wel verdomd voorzichtig. Mijn pony is nog maar net ingereden en dan blijft het toch uitkijken.

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 17:44

Nu niet meer, maar eerst wel. Dan durfde ik echt niet op te stappen
Toen ik op de manege reed (6 jaar), ging ik altijd juist op de drukste beestjes, beetje actie Tong uitsteken Toen ik een eigen pony kreeg en er een paar keer afgevallen was, begon ik toch lichtelijk te twijfelen..