Wat is er zo bijzonder aan de Rambo dekens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er zo bijzonder aan de rambo deken?Zit toch weinig verschil in een gewone en een rambo?

A. Rambo dekens zijn gewoon van beter matriaal, mij maakt het niet uit dat ze dan duurder zijn.
64 (68%)
B.Ik zou ook voor de goedkope deken gaan
29 (31%)

Totaal aantal stemmen: 93

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:25

Ierland is idd goedkoop. Ik wist dit jaar niet welke maten ik moest hebben en durfde de gok niet te nemen.
Achteraf spijt want ze passen allebei super.

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:29

tja, rambo/rhino's doen pijn in de portemmonee, maar ze zijn wel praktisch scheurvast, 100% waterdicht en ze gaan veel langer mee dan andere waterdichte dekens, zeker als je paard heel lang in de regen staat. De meeste dekens lekken dan toch echt door, de rambo/rhino's niet. Ik ben na 5 jaar weer toe aan nieuwe dekens...ik ga toch echt weer voor de rambo/rhino's.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:06

Snel rekensommetje voor de simpele Rhino-light Euro 150

Gaat 5 jaar mee = Euro 30 per jaar.

Koop daarentegen een goedkope deken van Euro 60. Alles wat die langer dan 2 jaar meegaat is dan toch goedkper dan een Rambo/Rhino ??

Tegenwoordig zijn er meer dekens met een nylon binnenvoering, gelijk de Rambo.
En het soort materiaal is ook in gebruik bij de betere merken.

Let wel: ik ben altijd erg tevreden geweest over mijn Rambo's, maar vindt ze in vergelijking tot ander merken én de tijd dat ze meegaan gewoon te duur.

Ik doe nu dus een proef met een 'goedkoper' merk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:08

Ik denk dat ik wel wat langer dan 5 jaar met mijn Rambo's ga doen Sugarmiss Lachen. Ze zijn nu 5 jaar oud, maar behalve wat vuiler dan 5 jaar geleden zien ze er nog perfect uit. Danny stond er deze week weer een dag mee in de regen, deken zag er doorwaternat uit, maar paard kwam er warm en helemaal droog onder vandaan Lachen.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:10

Ik ben met zowel Rambo en Bucas erg blij, aangezien ik bij mijn paard een in elkaar gelapte winterdeken kreeg (hij had een stuk voering eruit gesloopt)... en hij een andere deken van zich af had gescheurd (meneer houdt niet van katoenen zweetdekens), heb ik nooit spijt gehad van mijn aankoop. Mijn paard heeft ook nooit schuurplekken op de schouders gehad en kon er lekker mee in de modder rollen zonder dat er iets los schoot... en ook zijn weidemaatjes konden eraan trekken zonder dat er scheuren in kwamen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:11

Ze gaan hier inmiddels ook al het 6e jaar in en is nog niets aan te ontdekken, behalve een borstsluiting is er een van verbogen maar als die zou afbreken is die nog te vervangen.

En ik vind de pasvorm ideaal, dacht er zitten geen loopsplitten in maar heb totaal geen last van schuurplekken en dat had ik met mijn weatherbeeta met loopsplitten wel enorm.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:15

Die van mij zijn nu dus 4 jaar en laten beide op de kont na een échte stortbui water door. Beide paarden hebben dan een klamme kont.
Nu staan die van mij ook heel veel buiten (24/7 3/4 jaar) en bij somber/dreigend weer altijd met een regendek op, in een zandpaddock. Dus die kombinatie is zelfs voor Rambo blijkbaar te veel van het goede Haha!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:36

Sugermiss, hoe heb jij de dekens gewassen? Als je ze wast met gewoon wasmiddel dan gaat de waterdichte laag stuk. Je moet ze wassen met een bucas of Rambo wasmiddel die heel zacht is. Zelf maak ik ze nu alleen maar schoon met water en een heeeeel klein beetje van het Bucas of Rambo voor het idee. Zo blijven ze langer waterdicht en toch schoon. Door de nylon voering zijn de dekens zo wie zo schoner aan de binnenkant dan een witte katoenen voering.
Zelf heb ik dus een Bucas geprobeerd omdat dit goedkoper is dan de Rambo en heb er dus spijt van. De ligging is niet zo goed als de Rambo op mijn paard.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:50

Eleonoor schreef:
Zelf heb ik dus een Bucas geprobeerd omdat dit goedkoper is dan de Rambo en heb er dus spijt van. De ligging is niet zo goed als de Rambo op mijn paard.

Told you soooo Nagelbijten / Gniffelen

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:53

Ik was ze niet (zijn binnen dag toch weer net zo vuil bij mijn smeerpoetsen) heb het wel paar jaar gedaan gewoon emmertje met sopje met heel klein beetje wasmiddel. Maar zie het nut er nu niet meer van in, haren blijven er ook niet in de voering zitten wat ik enorm positief vindt OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:00

Ik kocht zes jaar geleden de Rhino Turnout (200 grams voering) voor 199 GULDEN. Daar heb ik toen behoorlijk voor moeten sparen.

Maar de grap is dat ik hem nu nog steeds gebruik. Zes jaar lang is die deken intensief gebruikt en nog steeds is hij helemaal goed en ook nog steeds waterdicht Haha!.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:03

Van de rambo buitendekens maak ik alleen de binnenkant af en toe eens schoon met een sopje.
De staldekens gingen wel altijd gewoon 1x per seizoen naar de stomerij.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:55

Ja rambo's doen inderdaad pijn in je portomonee.Maar via ierland wordt dat al een stuk beter.
Ik heb een pony met een vrij dunne nek en heb daarom altijd problemen met goedkopere merken.De nekken zijn dan te wijd en zakken achter de schoft.Mijn pony is zeer gevoelig op zijn schoft,dus dat is geen optie.
Rambo en rhino's zijn gewoon altijd goed en blijven goed door de jaren heen.Bucas is ook goed.Ik heb er een al 6 jaar nog altijd waterdicht.Alleen lijkt hij nu toch wel iets te krimpen.Moet altijd 175 hebben,maar van de bucas zou hij nu wel een 185 op mogen.
BR heeft ook goede dekens.Bij ons op stal zijn er veel harry's horse fan.Aanzienelijk goedkoper alleen allemaal weer van die saaie kleuren.
De rambo wug paars met groen is toch het bewijs dat het ook anders kan.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:58

Sjuimpje schreef:

Ben soms een beetje hard-leers en moet het zelf dan merken Bloos Schijnheilig

Nog iemand een zo goed als nieuwe Bucas, er zijn paarden genoeg waar die wel goed op ligt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:03

Eleonoor schreef:
Sugermiss, hoe heb jij de dekens gewassen? .
Niet, nooit Haha!
Het regent in NL vaak en hard genoeg om de dekens regelmatig een gratis spoelbeurt te geven. Echt schoonmaken zie ik ook het nut niet van in. 1x rollen en ze zijn weer vies.

het vreemde is dat de dekens op de rug nog redelijk hun originele kleur hebben maar op de konten 9waar ze dus ook lekken) zijn ze veel lichter geworden. Natuurlijk speelt de zon c.q. daglicht hier ook een rol in, maar waarom dan alleen op de plek. Persoonlijk denk ik dus dat slijtage door het rollen te maken kan hebben met het doorlekken daar.

Al is dat oop zich vreemd, want de waterdichte laag zit nl onder de stof bij Rhino en niet er bovenop.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:11

Dan zou ik het niet weten sugermiss waarom het bij jou mis is gegaan....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:16

Ik ook niet en ik vrees dat het nu te laat is om 'verhaal' te halen Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:24

Ik heb voor Dennis nu 2 Rhino's. Geweldige dekens.

Blijven langer mooi dan andere merken(die ene is nu 2 jaar en die ander 2 jaar gebruikt, beide zien er uit als nieuw). Ze liggen goed op Dennis(Rhino heeft pony maten, geen verkleinde paarden maten, een pony is veel anders gebouwd dan een paard, dus past geen verkleinde paarden maten).

Ik ben echt veel blijer met een Rhino deken die ik voor ong 100 euro(weet het niet precies, heb hem uit engeland) dan mijn Harry's Horse die 250 gulden gekost heeft!!!
Dus voor mij geen andere merken meer, ik haal ze(in mijn speciale maatje) wel uit Engeland.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:41

Ik heb ook twee Rambo's een dikkere en een dunnere (weet zo gauw niet meer hoeveel grams) en ze bevallen mij super!
De dikkere is al zeker 8! of 9 negen jaar oud en is voor het eerst voor reparatie weggeweest.
De voorsluitingen was doorgesleten....
Ik ben er gek van, maar moet zeggen dat Bucas ook zeer goed bevalt!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:30

Sjuimpje schreef:

Ik heb eigenlijk alleen halsstukken en transportbeschermers van Bucas Lachen

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:42

nou, ik heb ze dus dit jaar wel voor het eerst gewassen, en nu zijn ze dus niet meer waterdicht. Ik heb het bij een speciale dekenwasserij laten doen Boos! Dus, waterdichte dekens niet meer wassen, het is ook eigenlijk helemaal niet nodig omdat de binnenkant glad is. Aan de buitenkant een beetje schoonmaken en van de binnenkant met een sponsje en het is weer genoeg. Dat is enige reden dat ik nu nieuwe dekens heb moeten kopen....balen! Duur leergeld, anders waren ze zeker nog twee winters meegegaan. Verdrietig

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:46

Wat zonde voor je dekens. Bij zowel de Rambo als de Bucas wordt voor gewaarschuwd deze nooit bij een stomerij te laten wassen. Zeker duur leergeld, maar nog een Bucas nodig?

Gebruiker1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:55

Ik heb ze niet laten stomen, maar laten wassen op 30 graden met fijn wasmiddel. Nee, ik heb geen bucas nodig Haha! , die van mij heeft een mooie nek overgehouden aan zijn hengstenjaren en die zitten bij de hals te krap. Ik heb vandaag weer een Rhino gekocht, erg schattig die ruitjes. Knipoog

Ik had mijn ongevoerde regendekens (ook Rhino) ook laten wassen, maar die hebben het gelukkig overleefd. Die zijn ook pas 2 jaar oud. Misschien waren ze dan toch versleten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:56

Inderdaad zonde! Ik kreeg ook het advies ze niet te wassen. Heb ik ook nog nooit gedaan, 1 keer in de bagger rollen en ze zien er toch weer net zo uit... Ik heb ze de hele zomer uithangen op een dekenrek, en doordat de voering ook glad is worden ze toch niet echt smerig. Af en toe hang ik ze buiten uit, meer hoeft niet, en na 5 jaar zijn ze echt nog helemaal waterdicht.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:10

Ik heb er voor Sunny 2, die gaan allebei nu denk ik al zo'n 5 jaar mee en doen het nog perfect.
Wise krijgt dus ook alleen maar Rambo's op zometeen!!