f

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:39

yep phia en bij jou loopt het levende bewijs Lovers

janna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 22:29

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:37

Zo'n paard kost nog steeds : Wat een gek er voor geeft.
Wat jij 100.000 piek waard vindt, vindt een ander misschien 10.000 waard. Het is ook wat je er over voor heb. Niemad kan zeggen hoeveel een paard waard is, of hij nu B is of GP is.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 03:49

De prijzen van Grand Prix paarden hier beginnen zo`n beetje rond de $80000 (ongeveer Fl 200000 dus) en dan heb je zeker geen Bonfire, maar gewoon een paard dat in staat is een solid 60% te kunnen scoren op Grand Prix niveau, daarnaast schone rongenfoto`s heeft en niet al te moeilijk te rijden is. Een vriendin van mij heeft 3 jaar geleden een paard in Duitsland gekocht, een Hanoveraanse ruin van 1.68m. die Prix St. George liep en getraind was t/m Grand Prix. Hij was toen zij hem kocht 9 jaar en ze heeft er omgerekend 100000 gulden voor betaald.

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:01

als we het over dressuurpaarden hebben tja..
maar met springpaarden en renpaarden ligt het ff anders, dan hebben we het soms over miljoenen...er gaat zo verschrikkelijk veel geld in om (gokken), dus dat is wel een investering..
je kunt ook volgens mij leukere prijsjes winnen met die categorien, of is het met dressuur eigenlijk ook zo..een audi huppeldepup voor Angelique Hoorn,mmm niet echt verkeerd Lachen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:56

Ja ik denk ook dat er in de springwereld (nog)meer geld omgaat.
Bij mij op de club is een ,net pas zz-paard ,verkocht aan Johan Heins die er nationaal heel goed mee verder kan in de toekomst zelfs nog meer.Die was in eigendom van 2 pers .Er is nooit een bedraggenoemd maar er werd wel druk gespeculeerd toen er plots een dikke 4x4 plus luxe trailers rondreden Verward

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 10:45

Citaat:
Op 2001-11-25 18:15, schreef Jippie:
Tja, eigenlijk is daar niets zinnigs over te zeggen. Er bestaat niet zoiets als een gemiddeld GP paard. Paarden waarvan wordt verwacht dat ze GP capaciteiten hebben gaan vaak voor miljoen[en]
weg. Een paard van 9 dat GP loopt is niet echt gemiddeld te noemen. Een paard van 16 dat GP heeft gelopen heeft zijn carriere er al bijna op zitten. En dan hebben we het nog niet over de blessures en slijtage dat dat paard heeft opgelopen in zijn sportcarriere.
Het is toch maar wat de gek er voor geeft en wat de toekomstverwachtingen zijn. Maar mensen hebben veel geld over voor een goed paard en dan gaat het altijd over getallen met 6 nullen. Mits dat paard klinisch en rontgonologisch 200% is natuurlijk!!

Hier ben ik het dus helemaal mee eens! ik zou het ook echt niet weten! ik zeg ook altijd het is maar net wat een gek ervoor geeft! en zo te zien zeggen dat er meer! en in de paardenwereld zijn veel mensen met teveel geld geloof ik dus af en toen hoor je van die gekke bedragen! maar nu vraag ik me wel eens af wat een goedgekeurde dekhengst kost dat lijkt me veel interessanter!
groetjes jeannette