HELP Mijn paard wil niet in de trailer?!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:55

calypso1989 schreef:
mijne wilde er eerst niet uit Haha!

Dat had die van mij ook eerst Haha! alleen toen draaide ze in de trailer om en sprong met een noodvaart eruit. oeps Schijnheilig

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:58

wij hadden het op deze manier iets makkkelijker..
onze haflinger wilde ook nooit op de trailer..
en wat je ook deed..hij ging er gewoon niet in!
we hadden toen zo'n makkelijke shetlander..die er gewoon in ging
dus lieten we die eerst gaan..en daarna hem!
ging heel goed

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:10

love_sodera schreef:
hay hay, k heb met mijn pony precies het zelfde probleem gehad, kennissen van mij hebben mij toen geholpen, zij hebben een paard van hun naar de Nieuw Balingehof in Drenthe gehad, die mensen hebben hen toen geleerd hoe zij het moesten doen, ze zijn een hele tijd bezig geweest met haaR(hele middag) maar daarna ging ze er binnen een half uur in, en daarna stond ze der binnen 5 min in! voeren in de trailer is ook niet zon denderend plan, een paard kiest er dan nl nie zelf voor om in de trailer te gaan! kweet niet of je er de tijd en t geld enzo voor hebt om je paard naar die mensen van de nieuw balingehof te brengen, je kunt daar altijd mee komen trainen, zij komen je paard dan thuis ophalen en dan nemen ze hem mee en gaan daar verder trainen, k geloof dat Monya Erb( dat is daarvan) ook een profiel hier heeft, hun website is www.balingehof.nl! veel suc6 met je paard en die van mij was egt n ramp, dat zeiden die mensen ook en daar is t ook goed mee gekomen!

Die mensen zijn toen ook bij mij geweest.
Nou, daar ga ik dus ook niet weer heen Boos! , die man liep een partij te klungelen met het paard en uiteindelijk heeft hij het maar opgegeven en moest iemand anders het maar weer zien op te lossen, want mijn paard had in korte tijd geleerd om vooral niet meer in de buurt van de trailer te komen. Maar misschien hebben ze nu meer ervaring Verward

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:56

AL probeer je het met een 2paardtrailer? Dat er gewoon 1 paard heel makkelijk inloopt en gewoon rustig blijft. Misschien heeft jou paard dan ook zoiets dat het misschien toch niet eng ofzo is.. En gewoon.. Oefenen, Oefenen en Oefenen... Succes ermee:D

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:10

Mijn ex-verzorgpony ging ook altijd moeilijk de trailer in. Vaak met haar geoefend en op een gegeven moment wist ik wat de truc was dat die luisterde. Het halstertouw door zijn mond en ze volgde me als een mak lammetje aan een touw in een boogje.
Vaak oefenen, rustig blijven en uitvoerig beloven als ze het goed doet.

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:06

Ik heb dat probleem ook met mijn paard. Maar voor haar staat een trailer voor het weggaan van een fijn thuis daarom wil ze er niet op. Als ze het ergens niet naar haar zin heeft dan loopt ze zo naar binnen.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:39

mensen er is eeen hele goede manier echt let op voor als een paard niet in de trailer de bak de stal waardan ook niet heen wil . :o
je doet een longeertouw om zijn buik achter de schoft en doet de twee uiteinde weer door de voorbeenen tussen door en die doe je weer door de onderkant van de neusriem van het halster en dan moet je trekken ...... *D
ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegt ..... ;)
en dat je er wat aan hebt bij mijn paard werkte het heel goed en daarbij is het heel veilig en je hoeft niet met zwepen en zo aan de gang :D
ps : als dit niet werkt kun je ook nog 2 mensen vragen en dan een touw om z`n kont en daar aan trekken dan gaat ie zo u zo :+

amberhaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:53

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:17

Lees het ebook van Eddy modde eens. Even je emailadres invullen en dan krijg je per mail de link naar het ebook. http://www.diagonaal-paardenvervoer.com Bij mijn shet werkt het prima, al zijn we er nog niet.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:18

oud topic

Tanja

Re: HELP Mijn paard wil niet in de trailer?!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:30

Topic is "slechts" 6 jaar oud :)
Daarom hier een slotje.