Wie herkent dit: Pijn aan stuitje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:45

Ik heb het ook gehad, heb ooit eens een scheur in het stuitbotje gehad.
Alleen heel veel rust verminderd de kwaal.
Ik heb nu zelf een Ainsly zadel maar op andere zadels heb ik er snel last van.
Ook als ik bv hard op een zachte stoel ga zitten voel ik het.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:59

Ik ben bij de huisarts geweest en het was onstoken vraag me niet hoe dat kan maar ik kreeg een antibiotica kuur en daardoor is het overgegaan daarna ben ik een keer van het paard gekukkeld en toen is hij gekneust geweest daar heb ik gewoon 1 week rust voor genomen met een paar ibruprofen en daar heb ik zo nu en dan nog wel last van vooral als ik op een harde stoel zit.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:04

Ik ben vorig jaar aardig hard van mijn paard gevallen op mijn stuitje.. Naar de dokter ermee geweest, en het bleek gekneust te zijn, maar hij is nog steeds dikker dan normaal zeg maar, en ik heb er af en toe nog steeds last van Scheve mond

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 14:10

Klote is dat, je hebt de hele tijd het gevoel dat je een staart hebt Extreme duivel (t is ook een ministaart). Ga eens naar je dokter, s kijken wat die ervan zegt. Misschien is het weefsel een beetje ontstoken ofzo.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:33

Ook ik heb hier wel eens last van, soms komt het inenen weer opzetten volgens mij als ik te lang op een verkeerde stoel heb gezeten. Waardeloos is het want het doet g*dv*rgeten zeer. Een paar dagen vioxx in hoge dosering en dan ben ik er gelukkig weer tijden vanaf.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 07:54

Arabesk, het enigste dat mij dokter zei is dat me stuitje gekneusd is en dat rust het enigste is dat helpt bij kneuzingen.

Waar ik eigenlijk van zit te kijken is dat mensen ervoor pijnstillers oid slikken. Pijn is toch iets om aan te geven dat het niet goed gaat, dat je bijvoorbeeld even anders moet gaan zitten oid. Als je pijnstillers neemt dan voel je dat niet, en blijf je hetzelfde zitten, waardoor je stuitje dus nog meer belast wordt. Teminste, dat lijkt mij dan...Knipoog

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 08:17

Pijn lijder meldt zich!

Ik heb het gekregen nadat ik op mijn oude stal in elkaar geslagen ben. Hierdoor was hij zeer waarschijnlijk gebroken. Ik moet zeggen het is nu een goede 4 jaar geleden en ik heb er sinds ik mijn nieuwe zadel heb al een stuk minder last van.
De huisarts had gezegd dat als ik bleef paardrijden het makkelijk een jaar of 6 kon duren. Als ik een tijdje zou stoppen maar 2 jaar. Ik heb de 4 jaar maar voor lief genomen. Ik kan niet 2 jaar niet paardrijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:18

Nog een, maar dan mijn dochter. Bij haar was het overbelasting. Z2 dressuur en 14km naar school fietsen. Wij hebben eerst de ontsteking laten behandelen, daarna: gel zadel voor oudevandagen op de fiets, Wintec zadel op de pony en een fietsonderbroek gekocht.

Het is nu gelukkig voorbij en ze rijdt al weer een paar jaar op het lerenzadel. En ze heeft een scooter. Al met al was het dus gewoon overbelasting.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:23

ik heb hem een keer gekneusd, en heb er heel lang last van gehad.
Misschien heb je hem gestoten ofzo zonder dat je dat merkte?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:16

en..rosemarie,hoe is het nu?
ben je al bij de huisarts geweest?

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:24

hier nog een geval. Haha! Ik heb na me bevalling gekregen. Scheve mond
ik heb het vooral als ik lang fiets, verkeert op een stoel zit, en als ik me baarmoederring heb laten verversen, die moet dan over me stuitje worden geduwt, Verward heb dan de heledag vreselijke pijn
Met paardrijden gelukkig geen last, behalve soms met afstappen. Bloos

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:39

Esmeralda schreef:
en als ik me baarmoederring heb laten verversen, die moet dan over me stuitje worden geduwt, Verward heb dan de heledag vreselijke pijn

?????
wat is een baarmoederring en waarom moet dat in godsnaam over je stuitje heen?

dat klinkt eng!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:47

ik had het ook heel erg.. t voelde alsof mijn stuitje aan een zenuuwtje hing te bungelen... echt heel erg pijn dus.. Na een hoop onderzoek en foto's blijk ik 2 stukken kraakbeen zo goed als versleten te hebben in mijn ruggenwervel...waardoor mijn zenuwen klem komen te zitten als ik het ovebelast...

Ik hoop voor je dat dit niet zo is bij jou, maar zou toch even naar de HA gaan en je niet aflaten schepen met een zalfje of poedertje...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 13:00

Mexx2 schreef:
?????
wat is een baarmoederring en waarom moet dat in godsnaam over je stuitje heen?

dat klinkt eng!?

mijn baarmoeder is verzakt, en door ding ring, blijft hij op zijn plekkie, en dat moet dan net over dat heuveltje heen, achter je stuitje. is zo gepiept, ben langer bezig met mijn broek aan te trekken, dan dat die ring verschoont, en terug gezet word *LOL*

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:19

luna_cockie schreef:
Arabesk, het enigste dat mij dokter zei is dat me stuitje gekneusd is en dat rust het enigste is dat helpt bij kneuzingen.

Waar ik eigenlijk van zit te kijken is dat mensen ervoor pijnstillers oid slikken. Pijn is toch iets om aan te geven dat het niet goed gaat, dat je bijvoorbeeld even anders moet gaan zitten oid. Als je pijnstillers neemt dan voel je dat niet, en blijf je hetzelfde zitten, waardoor je stuitje dus nog meer belast wordt. Teminste, dat lijkt mij dan...Knipoog

Toch is dat niet altijd waar. Anders gaan zitten helpt niet bij mij. In Vioxx (of bv ibuprofen) zit ook een ontstekingsremmer en dat helpt blijkbaar. Er staat ook op die doosjes als je er na 14 dagen nog steeds last van hebt dat je dan naar de dokter moet. Zover hoeft het bij niet te komen. Het gebeurt gemiddelt zo'n eens per half jaar denk ik. Dan slik ik liever een aantal dagen een pijnstiller. Er is aan dit soort pijnklachten verder toch erg weinig anders te doen helaas.

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:22

ik heb het ook een hele tijd gehad, ik heb toen een ander zadel op m'n fiets gekregen en toen ging het weer over (ik kon er nauwelijks meer van zitten en paardrijden deed ook verschrikkelijk zeer). maar de moeder van een vriendin van mij zei toen dat dat botje ook gekneust of gebroken kon zijn, dus ik zou maar wel even naar de huisarts gaan Lachen .

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:32

luna_cockie schreef:

dat vind ik van mijn behandeling dus ook het enge!
ik heb het wel in gronsiche vorm,dus ALTIJD pijn!
maar mijn arts(pijnarts) wil dus d.m.v een soort electronen,mijn zenuwen voor een paar jaar uitschakelen,dus verdoven.

maar ik kan mezelf te goed:dan heb ik geen pijn meer,dus:ELKE DAG PAARD RIJDEN!!!!!!en dat is dus in mijn geval funest!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 20:49

Hier nog eentje!
Ik heb er heel lang last van gehad en nu héél soms nog.
Kwam doordat ik op het paard zat zonder zadel en die een bokje gaf, ik lande net even verkeerd!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 21:28

Ik ben 4 maanden geleden ook gevallen en heb er nog steeds veel last van. Soms is het een stuk erger dan andere keer, volgens m'n moeder heeft dat met het weer te maken, als het onweert en slecht weer is of wordt krijg je er meer last van. Zij heeft dat aan haar teen waar de nagel er af is gehaald. Weet niet of het waar is, maar anders zou het wel heel toevallig zijn.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:32

Ik had dit topic niet gezien en had een topic op algemeen erover geopend.
Stuit eruit.

En ik ben blij!!! Bij mij is het begonnen na een val van paard. Na allerlei van niet geloven ha, behanddelingen is het nu operatief verwijdert en wat bleek dat ding zat al zo'n 12 jr los omdat het afgebroken was.
Dus dan beweegt dat elke keer wat zo'n onnoemelijke pijn doet en voor constante onstekingsprocessen zorgt voor het weefsel daarom heen.

Ook kan je een instabiel stuitje hebben kan je natuurlijk hebben maar ook bv achter zwangerschap.
Bij zwangerschap verweekt daar de boel onder invloed van hormonen. En ipv dat het na bevalling terug daar in vorm komt blijft dan de instabiliteit.
Wat dus hetzelfde effect heeft.

Ikzelf heb een engelse website gevonden http://www.coccyx.org/
Hier kan je alles vinden over behandeling, operatie enz
Ook staat er heel wat persoonlijke verhalen op van mensen over de hele wereld die aan coccydynia (stuitpijn) lijden.
Heb heel het Nederlandse net afgezocht maar kon in het nederlands niets vinden.

Ik ben heel blij dat ik het operatief heb laten verwijderen. Ze hebben het gedaan met een ruggeprik en een licht slaapmiddel.
Sávonds kon ik alleen naar het wc en de andere morgen liep ik naar kantine voor een sigaretje.
De eerste twee weken zijn niet leuk maar daarna knapte ik snel op. Na 6 weken kon ik terug op m'n paard rijden. Ik deed toen ongeveer 10 min. wat draven met lichtrijden. Stap en galop was minder maar nu na kleine 3 mnd kan ik gewoon weer een uurtje rijden.

Als iemand nog vragen heeft stel ze gerust.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:54

Ik heb mijn stuitje ongeveer vijftien jaar geleden op een hele akelige manier gebroken (ook gevallen). Ik heb er nu soms nog last van, vooral met zitten op harde stoelen. Ik wil over een tijdje een boomloos zadel aanschaffen, maar vraag me af of ik er dan meer last van kan krijgen. Iemand ervaring?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:08

die site had ik ookal een keer ontdekt!
jammer dat er niet zoiets in het nederlands is.
vooral medische termen is moeilijk om te vertalen.