paardrijden en overgewicht. Jullie mening

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:30

HoiHoi!

Ik ben zelf OOk alles behalve dun. Ik rij al vanaf mijn 7e paard/pony, en heb me er nooit wat van aan getrokken. Ik ben ook klein van stuk, 1.57, dus dan ziet alles er nog proppiger uit. Ik heb alleen met wedstrijden wel een beetje het gevoel van: he bah, dit ziet er dus echt niet uit! Normaal rij ik altijd zonder cap, maar op wedstrijden is ie verplicht, dus zet ik m dan maar op. Dat vindt ik echt vreselijk! (dan is mn hoofd nog boller) En dan dat jasje grrrr. Die is nu ook te klein, dus rij ik maar ff voor schut met dat ding, ik wil graag een neiuw jasje, maar als ik een beetje een lang model wil en een beetje stretch kom je meteen rond de 600,- uit, terwijl ik 250,- meer dan genoeg vindt. Dus ja, wat moet je dan?

Verder zit ik er echt niet mee met rijden. In het dagelijks leven zit ik er meer mee, met kleren kopen pas ik niet alles enzo.

Verder........ maak je er niet druk om, heb plezer in wat je doet!!!!!!!!!!!
Knipoog

Greetz, Danielle Party!!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:51

willekes, je hebt een PB !

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 21:35

Vanessa, er zijn foto's gemaakt maar van m'n voordelinge kant.........Ik heb geen foto's dat je echt m'n dikke beentjes ziet...Maar ik moet zeggen, het viel mee, toen ik op m'n paard zat was ik er helemaal niet meer mee bezig, wat de mensen wel niet moesten denken. Alleen op de video schrok ik heel ff van mezelf.....maar oke. Je moet maar zo denken; het kan altijd erger...toch?!!!!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 19:19

Ik ben ook niet 1 van de slanksten.
Maar ik kreeg vrijdag in de les dus de opmerking dat ik eleganter te paard zat dan iedereen in de les.
En dat zijn allemaal slanke mensen.
Ik bedoel maar.
het ligt er gewoon aan hoe jij op je paard zit.
Enne, ik rijd op een arabiertje, dus.......

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:34

Nou, dat valt toch allemaal wel mee?? Je moet er inderdaad op letten dat je niet te strakke blouse en jasje aan doet want da's niet mooi.

SJUIMPJE: Ik ben zelf superslank(zeg maar best dun) Waar slaat dat nou op dat je je paard tegenwerkt wanneer je slank bent????????

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 00:55

Citaat:
Op 2001-11-24 21:18, schreef Sjuimpje:
Wat mij altijd opvalt is dat wanneer een slanke amazone het paard dmv haar bewegingen tegenwerkt, het veel minder opvalt als wanneer een dikke amazone dat doet...
Maar dat is gewoon een kwestie van rijkunst.

Bedoel je dit Carlijn?
Dat beweert sjuimpje toch helemaal niet? Alleen dat het minder opvalt, maar dat het gewoon aan iemands zit ligt en niet aan iemands figuur.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 22:13

Het blijft toch moeilijk. Ik was vandaag in de supermarkt, zegt een jongetje gaan eens aan de kant met u dikke achterkant. Leuk cliche verhaal, maar het is ECHT gebeurd. Ik had dat jong wel kunnen vermoorden. Geen moeder in de buurt die op haar 9 jarige zoontje zal letten. Ik heb hem toch maar duidelijk gemaakt dat hij zijn grote mond maar tegen zijn leeftijdsgenootjes moet gebruiken en niet tegen mij. Niet dat ik het daar mee eens ben trouwens maar echt belachelijk. Na de hand dacht ik dat ik gek geworden was. De jeugd van tegenwoordig dat klinkt wel erg hoor. Zo oud ben ik niet (27). Komen dit soort incidenten wel eens bij jullie voor. Het kan dat het alleen hier in Wijk bij Duurstede zo erg is.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 08:28

Nou Ik moet ook maar even reageren..
Ik ben niet een van de dunsten, ik heb wel dat het eerlijk verdeeld zit over mijn lichaam, dus dat ik niet alleen een dikke kont heb. maar ook nog dikke buik Knipoog
Hier een foto van mij te paard (ook een van de gunstigste)
Afbeelding
Ik heb ook een vrij grote voorgevel (85 D/E), kan nooit fijne BH's vinden en als ik er dan een heb zijn ze de volgende keer uit de handel genomen Boos! .
Ik geloof niet dat het paard wat ik rij er veel last van heeft, maar als ik maar denk dat een paard het niet aan kan dan stap ik al niet op, dat vind ik niet eerlijk tegenover het paard.
Al weet ik wel dat je beter een zware ruiter kan hebben die meezit dan een lichte ruiter die tegenwerkt.
Petra

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:07

Ik heb de foto's in je profiel bekeken en ik kan er ook niets verkeerds aan ontdekken, jij misstaat niet op een paard hoor!!

Gewoon lekker wedstrijden gaan rijden, ik denk dat het meer tussen je oortjes zit dan het werkelijk is Pling

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 13:37

Ik vind het persoonlijk ook niet altijd even mooi als een echt dik iemand op een paard zit. Dat komt meer doordat diegene vaak meer lijkt te bewegen als een dun iemand. Maar als je alleen een beetje stevig bent vind ik het niet lelijk hoor! Maar of je nou dik of dun bent, het betekent niet dat je slechter rijdt.

Ikzelf ben niet echt dik maar toen ik 17 was begin ik met t slikken van de pil en op die leeftijd groeide ik ook niet meer waardoor ik 6 kilo ben aangekomen en ik moet ook steeds meer gaan oppassen met wat ik eet want ik ben er zo een die het liefst de hele dag snoepjes en koekjes eet.

Maar je hoeft je heus niet te schamen hoor als je jezelf te dik vind. Die mensen waar je naar dat paardje gaat kijken zullen een goed tehuis veel belangrijker vinden dan hoe jij eruit ziet denk ik!!

Groetjes van Jessica!!