Wij zijn er met een groep lessers van onze manege een buitenrit van twee uur gaan maken begin dit jaar. Het was toen goed koud, veel ijs en sneeuw, maar we hebben een superrit gehad! Fijne begeleiding, veel afwisseling en zelfs in deze terrein- en weersomstandigheden (waar veel paarden toch drukker van worden, of hun weg niet zo makkelijk zouden vinden heuvel op en af) geen enkel probleem gehad. We konden aangeven of we op brave paarden of wat pittiger paarden wilden rijden en voor iedereen is het prima uitgepakt. Het kwam me wel wat chaotisch over, maar ook heel gezellig. Ik zou er zo weer heengaan in ieder geval 
Ik moet wel zeggen, nu ik sommige bovenstaande ervaringen lees... jeetje dat is niet niks zeg met zijn allen op hol en iedereen er af en zulke gevolgen... Ben zelf heel benieuwd hoe de manege zelf omgaat met dit soort situaties, hoe wordt er gereageerd/gewaarschuwd, hoe worden dit soort dingen afgehandeld? Heb je ooit nog wel iets gehoord van de leiding? Ik kan me namelijk voorstellen dat als iemand op buitenrit op mijn manege met een van mijn paarden zo´n ongeluk krijgt, ik op zijn minst eens zou bellen of een kaartje zou sturen om mijn medeleven te betuigen...