Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arabesk schreef:Vroeger reed ik altijd alleen, het went, ik reed wel lekker door Edam heen. Genoeg aanspraak onderweg. Bossen hadden we daar niet. Alleen door het bos zou ik best eng vinden.....

Ookal doen ze misschien niks, ik vind het al eng als ik zo'n gek zou zien. Áls er iets zou geburen is het ook wel handig als je met zijn 2en bent. 
tamaraatjuh schreef:Dat is ook een beetje het probleem, mijn paard is nog niet 100 % te vertrouwen in het bos. Hij is, na een jaar stilstaan, nu pas 4 keer in eht bos geweest. Het zou beter voor hem zijn als er andere paarden meegaan, vooral paarden die nergens van schrikken, aangezien mijn paard af en toe spoken ziet
En voor mezelf is het natuurlijk ook veel gezelliger

nu kan het nog ff een tijd niet, en ik mis het echt
maar huur nog wel eens een paard waarmee ik het bos in ga en anders met iemand anders samen. als ik alleen ging nam ik wel me mobiel mee voor noodgevallen en een halster onder het hoofdstel met touw mee. Misschien stom maar gewoon voor mijn eigen idee
. Ik ben minderjarig en volgens mijn ouders ben je alleen verzekerd als er dan een volwassene je begeleidt (ik heb ook geen ruiterbewijs), helemaal zeker weten we dat eigenlijk niet. Ik vind het iig fijn om iemand bij me te hebben, als je hard van je paard klettert en je bent bewusteloos is er nog iemand die een ambulance kan bellen of de stal waarschuwen dat er een paard aan komt racen, of vragen of er iemand met een auto wil komen om mij naar huis te vervoeren, of die gewoon net dat beetje steun is voor mijn paard wanneer er enge dingen langs de route staan.
ook over asfalt zoefen we met gemak...echt super!Citaat:ook over asfalt zoefen we met gemak