Wie rijdt er nog meer altijd alleen buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 20:25

Vroeger reed ik altijd alleen, het went, ik reed wel lekker door Edam heen. Genoeg aanspraak onderweg. Bossen hadden we daar niet. Alleen door het bos zou ik best eng vinden.....

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:14

Arabesk schreef:
Vroeger reed ik altijd alleen, het went, ik reed wel lekker door Edam heen. Genoeg aanspraak onderweg. Bossen hadden we daar niet. Alleen door het bos zou ik best eng vinden.....

Alleen in het bos is best eng soms ja vooral als et heel stil is want dan ga je echt goed om je heen kijken dan is et best eng...maar ik denk dat je dat ook alleen moet doen als jij en je paard elkaar echt vertrouwen...Gelukkig vertrouwen mijn paard en ik elkaar we hebben echt een sterke band gekregen vooral omdat hij bij de vorige eigenaar mishandeld is geweest we hebben hem nu een jaar maar toen hij koliek had heeft hij 2 uur met zijn hoofd op mijn schoot gelegen en hij liet me echt niet weggaan...ook gaat hij heel hard hinniken in het bos zodra ik niks meer zeg echt schattig...maar als je paard je niet vertrouwd en jij je paard niet dan is het niet verstandig denk ik om alleen het bos in te gaan...

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:20

Ik rijd vaker in de bak dan in het park. Soms heb ik zin om naar het park te gaan en dan is er niet altijd iemand op stal die mee wil/kan, dan moet ik wel alleen. Opzich vind ik het in mijn eetje wel relaxed, gewoon eigen tempo bepalen, maar met zijn 2en is wel weer gezelliger en veiliger. Er zitten nog wel eens enge mannetjes en die wil ik echt niet in mijn eentje tegen komen Nagelbijten / Gniffelen Ookal doen ze misschien niks, ik vind het al eng als ik zo'n gek zou zien. Áls er iets zou geburen is het ook wel handig als je met zijn 2en bent.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 21:21

Dat is ook een beetje het probleem, mijn paard is nog niet 100 % te vertrouwen in het bos. Hij is, na een jaar stilstaan, nu pas 4 keer in eht bos geweest. Het zou beter voor hem zijn als er andere paarden meegaan, vooral paarden die nergens van schrikken, aangezien mijn paard af en toe spoken ziet Knipoog
En voor mezelf is het natuurlijk ook veel gezelliger Knipoog

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 21:37

tamaraatjuh schreef:
Dat is ook een beetje het probleem, mijn paard is nog niet 100 % te vertrouwen in het bos. Hij is, na een jaar stilstaan, nu pas 4 keer in eht bos geweest. Het zou beter voor hem zijn als er andere paarden meegaan, vooral paarden die nergens van schrikken, aangezien mijn paard af en toe spoken ziet Knipoog
En voor mezelf is het natuurlijk ook veel gezelliger Knipoog

Tja als je nou in de buurt van arnhem woonde Knipoog

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:03

Ik rij ook meestal alleen buiten, maak dan ook behoorlijke lange ritten als ik alleen ben, kan ik tenminste ff lekker uitwaaien en genieten van m'n paardje
Vindt het heerlijk zo in m'n eentje, kan lekker doen wat ik zelf wil en kan overal heen rijden zonder dat iemand zegt dat die die kant niet op wil Haha!
Ik rij ook wel eens met stalgenoten maar dat zijn vaak de kortere ritjes (rondje dorp ofzo) en das vaak wel erg gezellig

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:51

Meestal rij ik lekker alleen buiten. Mijn eigen route en tempo bepalen. Verstand op nul, en gaan met die banaan Clown Niet verplicht voelen om iets te hoeven zeggen. Heerlijk!

Maar af en toe vind ik het ook wel gezellig als er iemand mee gaat, samen lachen en gek doen.

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:48

wij rijden echt bijna altijd alleen maar buiten Haha!
de pony doet in de bak of in de wei altijd echt heel vervelend..en buiten gaat het echt heel goed..
en leuker is het ook

darinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:28

Ik rijdt alleen maar buiten ga dan naar t bos duin of strand of lekker in de polder rijden.

Sushilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:40

ik reed ook altijd alleen, heerlijk vond ik dat lekker relaxen Haha! nu kan het nog ff een tijd niet, en ik mis het echt Scheve mond maar huur nog wel eens een paard waarmee ik het bos in ga en anders met iemand anders samen. als ik alleen ging nam ik wel me mobiel mee voor noodgevallen en een halster onder het hoofdstel met touw mee. Misschien stom maar gewoon voor mijn eigen idee Verward

Sharlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:47

Ik reed eigenlijk vaak alleen buiten (ben de jongste op stal, stalgenoten werken en rijden 's avonds.) Ik rijdt vaak overdag en ga dan dus ook wel is alleen naar het bos (heel groot super dus)

Ik rijd nu voor 9 maanden het paard van mijn nicht die nu dus ook (tijdelijk) bij ons op stal staat. En van dat paard ben ik de laatste keer dat ik(alleen) in het bos was, behoorlijk hard af geklettert.

Het paard is alleen naar stal toe gerent en ik moest een roteind terug lopen naar stal. Stalgenoten schrokken zich rot toen ze het paard alleen aan zagen komen en sindsdien heb ik met dat paard een "alleen naar het bos toe" verbod opgelegt gekregen van staleigenaar en stalgenoten.

Maar met mijn eigen paardje ga ik dus wel alleen want die is bomproof.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:04

ik rijd nooit alleen buiten.. veel veiliger voor mn merrie en mij om lekker met zn 2en te gaan.. als er dan wat gebeurd ben je met zn 2en..

Kleine stukjes stappen doe k wel s alleen.. maar over het algemeen rijd k toch in de bak..

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:22

ik reed eerst alleen maar buiten. Maar daar ben ik na 3 maanden meegestopt. Ik rij nu zo nu en dan in de bak, die 15minuutjes stappen is vanaf mijn stal.
Als ik buitenrij rijd ik meestal aleen ja. Ik vind het ook niet zo heel erg, soms lijkt het me wel gezellig met zijn tween. Ik heb dat ook weleens gesprobeerd, maar mijn paard is dan veel drukker.
Ik vind het niet minder veilig om alleen te rijden, want wat kan een andere ruiter nou doen als mijn paard op hol slaat , laat staan een fietser die meerijd. Je kan moeilijk het paard gaan ihalen ofzo.

soms rij ik een uurtje en soms een wat langere rit en dan ben ik twee uurtjes weg. Ikan dan lekker over ruiterpaden enzo rijden

groetjes marjolein

roderigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:16

ik rij ook regelmatig alleen vooral mijn haflinger is dan het makkelijkst> Maar voor de veiligheid rij ik liever met z'n 2e.Maar ik vindt het ook belangrijk dat een paard alleen het bos in kan.

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:33

Ik rijd eigenlijk altijd alleen. Ik vind het ook heerlijk om het te doen, langere ritten ook! Geen gemiep aan je hoofd, geen getut, geen gerace... gewoon datgene doen wat ik wil.
Op stal zijn ook niet echt mensen waarmee ik naar buiten zou willen gaan... Het gros is gewoon te jong en ik heb geen zin om met een hittepit- paard op stap te gaan!

Ik wil wel nog eens naar de duinen/ strand op korte termijn, maar niemand wil een lekkere rit van 3/4 uur maken :'(

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:36

yerke staat achter het huis, en daar heb ik geen bak. ik rijd dus Altijd alleen, mennen doe ik meestal met een vriendin erbij.
soms is het wel saai, en dan mis je de gezelligheid van "iemand" anders erbij. maar meestal vind ik het heerlijk, lekker uitwaaien met yerke over de dijk heen

op woensdag heb ik les, en dan moet ik een half uur( door het donker) rijdend in mijn eentje.(naar de vereniging) gelukkig hebben we mobiele telefoons en heb ik alle reflectie materialen en lichtjes die er te koop zijn.

yerke is 100% bomproef en dan zit je al een stuk relaxer dan met een paard dat minder betrouwbaar is

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:45

Ik rij altijd alleen vind het heerlijk lekker eigen tempo bepaalden en lekker genieten met elkaar. Van de zomer hele ritten gemaakt. Wat te snoepen mee en genieten maar.

Mijn paard is helaas een meeloper als er een schrikt schrikt hij harder en gaat aan de haal. Plus wanneer er naast hem een paard loopt wat harder gaat slaat hij dus niet echt veilig.

Het is dus niet altijd veilig om met meer te zijn is maar net welk paard. Telefoon heb ik altijd op zak dus dat is geen probleem. Denk als ik val mijn paard eerder bij mij blijft omdat hij alleen is (zoekt steun) dan dan als ik val en je bent met z'n 2en meestal gaat er een aan de kletter de andere zal dan volgen met alle gevolgen van dien.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:59

Ik kan vaak kiezen.. Schijnheilig Of er moet net iemand zijn die niet met me mee wilt.. Tong uitsteken Dat kan altijd Knipoog
Maar ik vind het heerlijk hoor om alleen door de bossen te rijden.. Lekker rustig en zelf je eigen tempo bepalen.. Is vooral handig als je wilt oefenen voor een cross OK dan!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:29

als ik met een ander het bos in gaan wil ik wel zeker waten dat het paard er niet vandoor gaat of dat de eigenaar zijn paard met de neus in de kont van mijn paard kan houden want als er 1 aan de kletter gaat dan ben je meestal gezellig met zn 2en aan de kletter dus ik weet niet op met z´n 2en wel zo veel veiliger is Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:46

ik ga bijna altijd naar het park, waar onze clubbak is
ik rijd altijd buiten en alleen
vind het heerlijk
alleen jammer dat het zo vroeg donker is, ik moet altijd zorgen dat ik voor t donker terug ben

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:32

Ik ga alleen met begeleiding, meestal begeleiding op de fiets, soms mijn zusje met een shetlander Haha!. Ik ben minderjarig en volgens mijn ouders ben je alleen verzekerd als er dan een volwassene je begeleidt (ik heb ook geen ruiterbewijs), helemaal zeker weten we dat eigenlijk niet. Ik vind het iig fijn om iemand bij me te hebben, als je hard van je paard klettert en je bent bewusteloos is er nog iemand die een ambulance kan bellen of de stal waarschuwen dat er een paard aan komt racen, of vragen of er iemand met een auto wil komen om mij naar huis te vervoeren, of die gewoon net dat beetje steun is voor mijn paard wanneer er enge dingen langs de route staan.

MausQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:29

Ik rijd zaterdags bij een ponyclub (met z'n 5en) en voor de rest rijdt ik altijd alleen..
Ik vind het heel leuk om gezellig met z'n allen te rijden maar ik ben blij dat ik af en toe nog even alleen kan rijden, want dat is soms toch wel heel erg handig..
Eventjes de bak helemaal voor jou alleen, alles doen zonder op de anderen te letten enz. Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:35

Waar staat het paardje waar je mee buiten rijdt? Is die braaf buiten?
Ik heb twee pony's waar ik geregeld mee buiten rijd. De ene is mijn eigen pony. Die draait nogal eens om, daar rijdt ik dus nooit alleen mee buiten.
De andere pony is mijn verzorgpony. En daar rijd ik meer alleen mee dan met iemand. Maar wil best eens iemand ophalen hoor. Zo heb ik ook met Lintjuuuh gereden, en ga binnenkort met iemand uit Hazerswoude rijden voor de gezelligheid. We moeten het alleen nog afspreken.

Met een pony die knap lastig is rijd ik liever niet alleen, er kan altijd wat gebeuren. Maar met mijn verzorgpony rijd ik wel vaak alleen. Vind het wel prettig om even lekker alleen te zijn. Heerlijk overal over nadenken.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:53

Ik rijd ook altijd alleen buiten.
Eerst wilde Hedio dat nooit en ging alleen maar als er andere paarden mee gingen. Nu rijd ik veel liever in me eentje...met andere paarden is Hedio nu super druk. In zijn eentje is t een super paardje om mee buiten te rijden.
We crossen erop los Haha! ook over asfalt zoefen we met gemak...echt super!
Andere paarden doet hem eigenlijk niks die we tegenkomen ofsow...hij kijkt en loopt miss iets sneller, maar that's it!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:56

Citaat:
ook over asfalt zoefen we met gemak

hooguit in draf mag ik hopen >;) want asfalt is niet zo goed voor de hoeven en de pezen om over te galopperen hoor.....

Als ie zonder ijzers loopt, werkt asfalt als schuurpapaier op de hoeven, dus kijk uit voor teveel slijtage, het is sneller afgesleten dan aangegroeid!