Opstappen -> zadel hangt aan zijkant: Oplossing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 22:14

Ik zal het toch eens moeten gaan proberen.. dus opstappen in "lig"-positie Haha!
Bij vertrek gebruik ik dan een krukje en voor onderweg de "lig""-truc.
Denk eigenlijk dat het me best tegen zal vallen.
Je moet immers toch altijd dat gewicht van jezelf (en dat is nogal wat Bloos ) in die beugel zetten.
Had ook al geprobeerd de andere zijde van zadel vast te houden en idd..als ik dan opstap, hang ik in zijn nek...
Oh, god, hoop dit nooit te hoeven op straat met div mensen om me heen. Nagelbijten / Gniffelen

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:29

Branca schreef:
Je moet immers toch altijd dat gewicht van jezelf (en dat is nogal wat Bloos ) in die beugel zetten.

Niet in je beugel dus, maar op je armen Maar het is niet makkelijk hoor Nagelbijten / Gniffelen Oefenen met zadel zonder singel helpt, maar dan wel op eentje die rustig stilstaat natuurlijk Knipoog

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 22:38

Dus optrekken aan armen.
Kan ik wel oefenen met iemand die Bakkus vasthoudt. Bakkus is wat hyper. Zonder singel waag ik niet, ..grinnik

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 07:15

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:24

ik heb het ook met mijn zadel. Maar door mijn spierziekte mag ik niet anders op te stijgen als met een stoeltje. Mijn bijrijder heeft er ook last van dat het zadel z'n eigen gang gaat, het gaat wel wat beter als ik mijn gewicht in de strijd gooi en aan de andere kant van het zadel ga hangen. De beste oplossing is gewoon met een stoell opstijgen. Ook fijner voor je paard