hoe stopt mijn paard met stampen in de trailer :S?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:23

Mijne heeft het ook best lang gedaan en doet het soms nog! Hooi in het net kan helpen, maar sydney vind het op de trailer altijd veel te interesant en loopt alleen maar naar buiten te kijken.

Ik ben op een gegeven moment het gedrag gewoon gaan negeren. Mijn moeder had m een aantal keer van de trailer gehaald toen die begon en het werd toen steeds erger. Gewoon negeren dus als je weet dat ie verder niet gaat springen en steigeren op de trailer.

PPD_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-04 14:49

YvonneS schreef:
Mijne heeft het ook best lang gedaan en doet het soms nog! Hooi in het net kan helpen, maar sydney vind het op de trailer altijd veel te interesant en loopt alleen maar naar buiten te kijken.

Ik ben op een gegeven moment het gedrag gewoon gaan negeren. Mijn moeder had m een aantal keer van de trailer gehaald toen die begon en het werd toen steeds erger. Gewoon negeren dus als je weet dat ie verder niet gaat springen en steigeren op de trailer.

klopt, *LOL*
heb vanalles geprobeerd en nu gaat het veel beter hij staat ook stil enzo.
maar soms doet hij het nu nog voor aandacht want dan doet hij het ;lang zo erg niet meer,
en dan negeer ik hem en dan stopt hij

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:41

heb je al eens kluisters geprobeert, een paard dat ik ken gaat ook altijd lopen stampen als hij alleen op de trailer staat, met een ander paard doet deze het niet, ze krijgt altijd kluisters om als ze alleen staat en dan doet ze het niet.

misschien is een speelbal met brokjes er in leuk? tegen de verveling.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 15:58

Paarden zijn soms heel erg slim. Hij houdt je gewoon voor de gek hoor. De mijne doet hetzelfde. Hij wil dolgraag aandacht hebben. Het liefst positieve, maar als hij dat niet krijgt dan maar negatieve aandacht. Als het maar aandacht is.

Zodra hij op de trailer staat en de klep gaat dicht, dan begint hij te stampen, in de hoop dat er iemand naar hem toe komt. Het slechtste wat je in dat geval kunt doen is naar hem toe gaan om te troosten of ook om hem een tik te geven. Beide is nl. aandacht.

Als ik de klep dichtdoe, dan hou ik ook heel bewust mijn mond verder, zodat hij niet hoort dat ik er nog ben. Als ik eventjes wacht dan denkt hij dat ik weg ben, en houdt hij vanzelf op. Als ik terugkom pratend met iemand anders, en hij hoort me, dan begint het gestamp weer.

Inmiddels doet hij het nog maar heel af en toe want hij weet dat het echt niks uithaalt. Nogmaals, ik durf te wedden dat jouw paard hetzelfde grapje met je uithaalt.