Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
gomir schreef:Zo'n bontje van Ooteman is idd wel een goede oplossing. Ik heb er laatst al eens mee in mijn handen gestaan. (van dat randje heb je trouwens geen last)
Ik heb het bontje trouwens niet gekocht, vond het toch wel zonde van mijn geld en zoveel geef ik er niet om![]()

kiana schreef:Ik ben er tegen ! Als je zadel goed past uiteraard.
Waarom hebben zadels , zadelkamers?
Om de ruggewervel vrij te houden.
En waarom stoppen wij die kamer dan vol met allerlei bontjes ?
Voor de sier ? Commercie ? Omdat het een modeverschijnsel is ?
Een goed passend zadel heeft al dat gedoe niet nodig, de modebewuste ruiter wel.
Nathalie84 schreef:Zo'n bontje met ook bont eronder is gewoon een hele goede drukverdeler zijn zijn zelf veel beter dan gelpads.
Er stond een keer hierover een onderzoek in BIT.
ECHT SUPER ONDERZOEK!!
Ik heb een heel gevoelig paard en ik merk met dat bontje eronder dat de druk beter verdeeld is.
En ja ze zijn echt super mooi!! Ik heb ook eentje met een bontrand, vind het alleen jammer dat iedereen ze heeft, maar ja dat krijg je toch!![]()
Misschien is het een overwegen om met het bont eronder te kopen omdat dit ook goed voor je paardje is!
Arabesk schreef:+:)+
Commercie en mode.... en omdat 'echte' sportruiters het ook hebben! Die kunnen goed rijden, dus als je een bontje onder je zadel doet kan je ook goed rijden. Het staat sjiek!
10 jaar geleden hadden we nog gewone paardendekens onder zadels, misschien nog wel effectiever. Maar ja, daarmee kan je je ECHT niet meer vertonen op een manege![]()
Pure geldklopperij. En show! Kijk eens wat ik kan betalen! Die dingen zijn namelijk duur en alles wat duur is is in. Ankypads etc. Typisch een gevolg van ons apenrots gedrag. Aanzien en status.......
Ik vind Anky een hartstikke gave meid, maar die hele merchandising (schrijf je dat zo) om haar heen, deugt van geen kant. Er zitten mensen daar ontzettend veel geld aan te verdienen!
kiana schreef:Ik ben er tegen ! Als je zadel goed past uiteraard.
Waarom hebben zadels , zadelkamers?
Om de ruggewervel vrij te houden.
En waarom stoppen wij die kamer dan vol met allerlei bontjes ?
Voor de sier ? Commercie ? Omdat het een modeverschijnsel is ?
Een goed passend zadel heeft al dat gedoe niet nodig, de modebewuste ruiter wel.
Anders past je zadel niet meer door al dat bont dat er tussen zit
En als je paard in de zomer dik en rond wordt in de wei, dan kun je maar beter een liposuctie laten doen, want anders knelt je zadel daar weer door
develsgirl schreef:ik vindt ook dat een goed passend zadel ook wel een bondje kan gebruiken of gel pad zorgt toch meer voor schokopvang en verdeling druk