nog meer mensen problemen met bucas dekens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 08:55

Die van mij heeft altijd Bucas gehad. Liggen super, ook met rollen. Zelfs de staldeken met 1 buiksingel bleef perfect liggen.

Met de regendeken had ik wel wat problemen bij de borst, doordat er geen extra klitteband achter de sluiting zit ging heel haar borst kapot van de metalen gespen (ze staat dan ook bijna 24 uur met haar neus gras te happen). Daar heb ik nu een stuk klitteband achter gezet en hoop dat ze straks heel blijft.
Hij ligt perfect verder en het is tot nu toe de enige deken die de tanden van haar weidegenoten kan weerstaan.

irma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:25

Ik vind ze ook niet mooi. Eigenlijk erg lelijk. Bij ons op stal hebben een paar paarden ook zo'n deken. Het heeft geen pasvorm en het staat niet.
Volgens mij ligt het ook niet lekker voor een paard.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 22:12

Hmmm, heb even een kleine studie gemaakt van mijn Bucas deken. De sluitingen zitten te hoog aan de voorkant waardoor deze steeds in zijn huid steken. Zal eens bedenken wat ik daar aan kan doen. Wel blijft hij beter liggen met bilriemen om, maar eigenlijk ben ik tegen gebruik van bilriemen. Wel blijft de schouderlijn wel mooi, eigenlijk mooier dan de rambo Knipoog (oops, dat van een rambo fan). Verder vind ik het wel een mooie deken om te zien, ziet er nog punt gaaf uit na een kort seizoen. Dus, als iemand nog interesse heeft in een zeer goede Bucas deken, hij is voor een goede prijs zeker wel te koop.... (het is een blauwe All-in one Bucas, dikke variant, maat 205).

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:29

Ik heb voor Tieme een Bucas Smartex rain. Ik ben er super tevreden mee. Ik heb er aan de voorkant wel een borstverbreder tussen zitten. anders is de bucas net iets te krap aan de voorkant en krijgt hij schuurplekken. maar dit heb ik met alle dekens die ik heb. qua lengte goed, aan de voorkant te smal.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 22:33

ik heb ook al twee jaar naar volle tevredenheid een bucas, blijft goed liggen en schuurplekken heb ik geen last van. Maar er schijnen inderdaad veel klachten te zijn over de pasvorm van bucas hoorde ik laatst in de ruitersportzaak.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:59

Ik heb ook jaren een bucas verona (groene met dunne voering en blauwe singels) gehad. Pasvorm vind ik minder dan van Rambo. Waterdichtheid en robuustheid (nooit reparatie aan gehad) zijn uitstekend. Ook elk voorjaar gewassen en dan gewoon waterdicht bijven. VOorkant vind ik ook probleem net als aan achterkant dat ze iets te wijdt vallen.

Bij één paard ernstige schuurplekken op borst door sluitingen. Borstbeschermer gebruikt maar daar kreeg hij op de schoft witte haren van. Nu HH regendeken op dat paard, waarvan we de sluitingen voor niet losmaken, dus over het hoofd heen op en af doen. Dan blijft de deken mooi dichtzitten en is het geen probleem. deze zijn overigens ook zeer slijtvast ook bij jong spul dat graag speelt OK dan!

Mijn merrie is heel gevoelig op de borst en wordt er ook heel chagarijnig van dekens wisselen. Zij heeft nu rambo en dat gaat uitstekend. Ook die laat ik aan de voorkant dichtzitten, zodat de sluiting goed blijft. Met name het klittenband wil anders door stof/haren/hooi etc nogal eens sneller los gaan anders. Overigens door haar wat bredere voorkant neem ik vrijwel altijd een maat grotere dekens dan voor de lengte nodig is.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 22:06

Hmm... ik denk dat is hem gewoon ff ga passen en dan hem koop.. waar moet ik (extra) opletten als het schuurplekken gaat?
Mijn paard heeft die nog nooit gehad :S

Gr, Mireille

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 12:33

Nou, na een hoop gepruts lijkt het erop dat de Bucas regendeken eindelijk ook van voren goed ligt.

Heb idd bij van Rijs in Zevenhuizen ook een borstverbreder gevonden. Braaf ertussen gedaan met als gevolg dat de deken ging schuiven en scheef ging hangen omdat ze nu voor net teveel ruimte had.
Dit is'm trouwens:
Afbeelding

Na wat knutselen ziet de deken met borstverbreder er nu zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Heb hem gister omgedaan en ga zo bewonderen of het geheel nog goed ligt Haha!
[/img]

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:16

wat ligt hij bij jou apart of vertekent de foto zo?. Ik heb de dezelfde bucas rain maar bij mij sluit hij anders denk ik. Heb je er een deken onder dat je die groene stof ziet onder die verbreder en zit hij niet te hoog die verbreder (omkeren?) of heb jij dan een ander/nieuwer model deken? Bij mij ligt hij op bij de vos (zorro) in mijn profiel.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:22

Bij Fleur schuurt de Bucas deken ook, maar goed, ook de Rambo, Rhino en Dominick dekens schuren, dus dat kan niet echt aan Bucas liggen. Bucas is wel echt superwaterdicht, dus daarover niets dan lof Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 13:34

Ik heb de Bucasdeken met hals eraan tegen de vliegjes. (Buzz of??). Om dat mijn paard 1.83 is, heb ik een grote maat nodig en alleen dit merk deken was er in zijn maat te krijgen. Hij kostte 350 gulden, en dat vond ik heel veel geld, maar ik had geen keus. Bovendien heeft hij een enorme schoft, dus ik mag al blij zijn als er ook maar iets een beetje past zonder dat het van voren in zijn hals snijdt.

Hij blijft redelijk liggen (zakt soms bij de kont een beetje af naar rechts, maar dat doen andere dekens bij mijn paard ook). Hij geeft geen schuurplekken op het paard maar is wel al diverse malen naar de zadelmaker geweest om te laten repareren omdat er scheuren in kwamen. Nou is dat natuurlijk ook niet verwonderlijk. Hij heeft de deken nou al 3 seizoenen op gehad dagelijks en buiten in de wei. En hij rolt er ook mee. Dan mag je op een gegeven moment wel verwachten dat er ergens iets kapot gaat.

Laterna heb ik pas de vliegendeken van Mark Todd ontdekt (eventingshop). Die hadden hem ook in de grote maat, maar toen had ik de Bucas al besteld. Ik denk dat als hij een nieuwe nodig heeft, dit zijn opvolger gaat worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 17:17

ik had ook een bucas regendeken voor mijn vorige pony
maar als hij ermee in de regen stond werd hij gewoon nat Scheve mond
ben er nog mee terug geweest maar volgens de ruitersportzaak lag het aan mij...en hij was gloednieuw Boos!

nooit geen bucas meer voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:26

naadje24 schreef:
ik had ook een bucas regendeken voor mijn vorige pony
maar als hij ermee in de regen stond werd hij gewoon nat Scheve mond
ben er nog mee terug geweest maar volgens de ruitersportzaak lag het aan mij...en hij was gloednieuw Boos!

nooit geen bucas meer voor mij

Dat had ik ook met mijn bucas van nog maar 1 jaar oud. De deken werd dan niet echt nat aan de binnenkant, maar zeker wel heel erg klam. Na hem ingespoten te hebben, was hij nog steeds niet 100% waterproof.
Ook is de pasvorm voor mijn paardje met toch een smalle boeg verschrikkelijk. Gevolg is na 2 dagen al flinke schuurplekken. Voor de winter heb ik een Rhino Rug, zit perfect, schuurt niet, en is waterdicht. Iets duurder maar dan heb je ook wat Haha!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 18:51

gouda schreef:
wat ligt hij bij jou apart of vertekent de foto zo?. Ik heb de dezelfde bucas rain maar bij mij sluit hij anders denk ik. Heb je er een deken onder dat je die groene stof ziet onder die verbreder en zit hij niet te hoog die verbreder (omkeren?) of heb jij dan een ander/nieuwer model deken? Bij mij ligt hij op bij de vos (zorro) in mijn profiel.

Je hebt gelijk hoor. Ik heb de borstverbreder ondersteboven gedaan nu. Dan heeft ze nu een flapje wat nog extra over de gesp vouwt met grazen, zodat hopelijk nu haar borst heel blijft Lachen
En ik heb alleen de sluiting korter gemaakt en verder niet het lapje stof van de borstverbreder.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:09

Ik heb een aantal bucas dekens en ben er heel erg tevreden over. Heb ze op verschillende paarden gehad, en heb nooit last gehad van schuurplekken.. Van het oude model vind ik het borststuk wat minder, de nieuwe powers vind ik beter dan de smartex..

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:14

schuurplekken ben ik iid ook nog niet tegengekomen. En het fijne van de Bucas vind ik ook die binnenkant.En het feit dat ze haast niet kapot te krijgen zijn en droog natuurlijk

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:38

Mijn nieuwe Bucas is na 2 dagen kapot! Borstgesp eraf, 1 buiksingel eraf en een mega scheur in binnenvoering. Volgens mij vergoeden ze dit niet.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 21:45

Hoe heeft je paard dat voor elkaar gekregen Verward

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 22:44

Was er niet bij! En mij vertellen doet ze niet. Waarschijnlijk omdat ik die bilkoorden niet heb gebruikt. Ik gebruik deze liever niet omdat daar ook weer nadelen van zijn. Gebruik dan een koord onder de staart. Dt ging altijd goed. Heb ook een smartex rain en daar kan het wel mee. Deze hangt ook meer naar beneden en de nieuwe stond nogal buiten door dikke voering en nieuwigheid. Heb Bucas gemailed en nu maar zien wat ze doen.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:28

Heb je nog wat van ze gehoord?

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 22:48

Ja best snel mail terug gekregen. Met vraag of het buiten of binnenzijde kapot is. Nu weer wachten op volgende mail.
Het vreselijkste is dat ik afgelopen weekend nieuwe Weather Beeta 1680D buitenstof ( extra sterk dus) heb gekocht. Je voelt hem al!!!!!
De 1ste gaatjes zitten er alweer in. Deze deken lag nu op mijn andere paard. 2 nieuwe dekens in 1 week kapot Het word tijd voor een bijbaan.