Wie springt er met een dressuurzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:57

rebeltje schreef:
Zodra k weer durf te springen en t meer ga doen komt er echt een spring of vz zadeltje bij Lachen

Sinds ik een springzadel heb durf ik pas weer te springen. Ik durfde het op m'n dressuurzadel echt niet meer... Krijg nog de rillingen als ik er aan denk... Scheve mond Dus eerst een springzadel en dan pas durven is de betere volgorde Haha!

Ik kreeg gisteren de vraag van iemand (superdressuurmuts) of ik soms gek geworden was, omdat ik zo hoog aan het springen was afgelopen maandag Cool

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:06

essie79 schreef:
er zitten 15.000 gebruikers op Bokt Verward Dus dat lijkt me niet nee!

Ik heb nog nooit een sprong gemaakt met dit dressuurzadel dus vroeg me gewoon af hoe dat was..

in een woord vreselijk. Tot een cm of 70 gaat nog wel, ik pak zo wel eens een sprongetje mee aan het eind van de les, maar echt springen gaat IMO absoluut niet.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:05

Ik deed dat met het vorige paard altijd, en daar ging het toch echt wel tot 1,40. Ging altijd goed Schijnheilig dacht ik.....tot ik er een keer met een grote boog afstuiterde bij een wat ongelukkige sprong en ik gewoon niet genoeg houwvast had aan het zadel.
Ik spring met Vos niet zo hoog, tot een 80 cm kan wel gewoon met dressuurzadel, wordt het hoger dan gaat toch de veelzijdigheids erop

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:26

Haaa, ik heb dat eens 1 keer gedaan. Was geen succes Haha!. Een echt springzadel heb ik niet, maar het veelzijdigheidszadel was toch al een stuk comfortabeler dan het dressuurzadel Lachen.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:40

Ik spring altijd met dressuurzadel, gaat niet anders, omdat we geen springzadel hebben. Het zit wel niet zo fijn en je blijft minder in balans maar het gaat nog redelijk.. Al zou het wel fijn zijn een springzadel te hebben Knipoog

_ortiz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:43

als ik zin om te springen heb dan spring ik gewoon met me dressuur zadel maar omdat ik niet vaak spring koop ik ook geen spring zadel Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:19

ik heb wel vaker gesprongen met een dressuurzadel, op het begin even lastig maar later lukte het al aardig Lachen

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:22

Ik sprong ook met een dressuurzadel.. Vond het egt heel iritant.. Leende ook vaak van iemand een vz zadel.. Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:24

Toevallig heb ik het gister geprobeerd, met mn wintec pro. Nou, ik vind het een ramp, een klein jumpje gaat nog, maar eldien moet niet een keer een wapper maken want dan kan je mij echt oprapen. Ben blij dat ik binnenkort een springzadeltje heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:14

een paard mag pas springen na 7 jaar
kleine sprongetjes kennen geen kwaad en ook niet voor je dressuurzadel
ik spring zelf ook met mn dressuur zadel

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 09:25

Ik heb gisteren gereden met het oude springzadel wat ik heb, maar voelde me vreselijk onzeker. (heb dit trouwens altijd al een rotzadel gevonden, vooral omdat het zo glad is)
Ik voelde me net op een levende wip-wap.
Het zadel was glad, voor mijn gevoel zweefde ik er boven en kon ik elk moment gelanceerd worden..
Ik dacht: hier durf ik echt niet mee te springen Bloos

Kwestie van wennen en oefenen?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 09:26

Talietjuh schreef:

Hoe kom je daar nu weer bij Verward
Daar zijn al die 4/5 jarige springpaardencompetities je reinste dierenmishandeling

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:28

Talietjuh schreef:

Waar heb je dat vandaan, met 7 mogen ze al ZZ-springen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 09:29

Talietjuh schreef:

Dan kun je alle jonge springpaardencompetities en B/L rubrieken wel schrappen Knipoog
Hoe kom je daarbij?

Ontopic: ik heb toch een springzadel er bij gekocht toen ik wat serieuzer ging springen. Hij past niet perfect maar voor die keer dat ik spring voldoet hij prima.
Ik vind springen met een dressuurzadel niet echt fijn als het hoger wordt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:02

Talietjuh schreef:

Is dat een grapje?

Ik heb wel eens in een springles gereden op een dressuurzadel. Was op dat moment ff een noodgreep. Mijn andere zadel lag op mijn andere paard, waar op dat moment iemand anders op meereed. En aangezien ik ook alleen maar 1 vzh heb en 1 dressuurzadel moest het toen maar even zo. Ik heb niet hoger gesprongen dan 70 ofzo.

Ik ben ook wel eens heel hard gevallen toen ik alleen maar balkjes aan het draven was met een dressuurzadel. Het paard struikelde 2x achter elkaar en je hebt dan gewoon minder grip. Ik ging er met een mooie salto af.

Voor serieus springwerk (voor zover ik dat kan Bloos ) ligt mijn vzh erop.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:04

ik weet wel dat je dan uit het zadel word geflikkerd van hier tot tokio