Ging k ernaast staan, en zwaaide me been er zo overheen. K moest wel veel oefenen voordat ik het goed kon, maar toen lukte t ook wel bij grotere paardjes.
Nu moet ik denk ik weer gaan oefenen.. heb t al zolang niet meer gedaan
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
), door de knien en met je buik op de rug van je paard landen. Vervolgens zwaai je, nog steeds op je paard liggend, je been over je paard heen en je gaat rechtop zitten. Ook mogenlijk in stap of draf (galop vast ook). Nadeel: het is niet zo lekker voor de rug van je paard en somigen paarden houden niet van deze manier. Somigen kan het echter niets schelen maar ik raad hem toch niet aan, ookal is het veruit de makkelijkste.
. Je pakt een krukje en gaat over de rug van je paard liggen en gaat veder volgens manier 1. Of je zwaait je been over de rug van je paard (kan ook als hij met zn hoofd bij je staat, dan wel iet wat mikken) en galoppeert (:P) zo weg.
.
Maar hoe ik het doe... Ik neem een klein aanloopje spring/pak manen vast en zwaai been erover en ik zit. Hoe ik het precies doe ben ik nog niet uit. Op iets kleinere paarden pony's kom ik ook zonder aanloopje op. Ik zal er de volgende keer eens goed op letten hoe ik dat doe
ik kwam wel weg met zijn 2-span
Mevrouw heeft niet graag dan iemand ineens op haar rug vliegt. Ik draai dus altijd de watertobbe op zijn kop en ga daarop staan