Paard of eigenaar trainen bij trailer laden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:06

Wat je wel opvalt is dat de trailer cursus bij heel veel stallen heel duur is en dat daar alleen je paard getraind wordt.

Bij 't Balingehof wordt je zelf ook gelijk mee getraind zodat je de problemen ook thuis op kan lossen.

En de kosten ja die zijn daar minimaal voor het gene wat je er voor terug krijgt.

Je paard staat in vol pension daar en ook nog eens lekker op het land en krijgt goed te eten en ook nog eens goed uitgemest dit laten veel stallen te wensen over.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:15

Ben ook niet zo gechameerd van die cursussen zie het als geld klopperij.

Ik heb het een keer gezien bij Emile Voest het paard stond al een uur op de klep en had zoiets van je bekijkt het maar ik vind de omgeving mooier dan die trailer van binnen. Hij genoot duidelijk van de aandacht. En de wortel/appels en voer kreeg hij toch wel een hapje van als hij maar bleef staan. Dit paard stond dus duidelijk te zieken en wilde gewoon er niet meer in. Uiteindelijk is hij er met flink druk erop gegaan dus niet op de vriendelijk manier tja het paard maakte het er zelf naar.

Ik heb voor mijn paard speciaal een extra hoge en witte trailer gekocht. Hij is moeilijk te laden na een ongeval een paar jaar geleden (klapte met zijn kop tegen de bovenkant achter over de trailer af dit dankzij de transport beschermers). Nu is hij over de angst heen en maakt er een spelletje van. Hij loopt keurig de klep op en blijft dan braaf staan. Een klap met de zweep hard tegen de broekspieren en meneer loopt door. Als je dit niet doet blijft hij rustig uren staan. Geen diervriendelijke man die dit kan oplossen ik wieger hem gewoon zijn zin te geven dat is het begin van het einde. En al helemaal geen lekkernijen als het puur zieken is. Hij krijgt zijn lekkernijen en eten op de trailer en er niet meer naast. Hij begint nu aardig door te krijgen als hij dorst of eten wil dat hij snel moet doorlopen. Het is puur omkoperij maar ja na 1x 4 uur te hebben gestaan heb ik het wel gehad met hem.

Tja hier heb ik dus geen training voor nodig. Alleen een paar ogen die zien of het paard aangstig of aan het zieken is.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 16:20

Ik vind dat je paarden met voer niet werkelijk kunt LEREN laden... Wij gebruiken het nooit eerlijk gezegd. En duur vind ik ons ook niet, 350 euro voor twee weken, all-in, dus voer, verzorging, stalling, weidegang, training paard en zoveel lesssen aan de eigenaar als ie wil. Plus gratis nazorg....

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:06

Ik vindt het niet de goede manier om hem een klap te geven maar als het puur zieken is dan kan het wel eens oplossen.

Het is net wat Monya zegt het is echt niet duur bij hun. Terwijl de Dreamstables veeelll duurder zijn. Naar wat ik hoorde zin hun 475 euro voor 10 dagen en dat is zonder training van de eigenaar. Is wel lastig als je het paard weg brengt en dat die het daar wel doet maar thuis weer niet en je niet weet hoe je dat op moet lossen

Gewoon naar het Balingehof gaan dus.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:08

ER valt niets meer aan toe tevoegen volgens LINDA Boers. Die zegt ook er is maar 1 GOEDE STAL DIE PROBLEMEN OP KAN LOSSEN.

En je raad het al dat is 'T BALINGEHOF OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:23

Wat ik mij bijvoorbeeld dan wel afvraag is hoe je je paard met laadt problemen daar krijgt.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:44

Das niet zo moeilijk dan laat je je veearts komen en dan wordt die duf gespoten onder de doop

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 13:42

Bij dreamstables staat het paard ook 2 weken bij ons met alles erbij. En ook de eigenaar krijgt bij ons les!!!! En het paard wordt bij je opgehaald, dus je hoeft nikt zelf te regelen. Dit ophalen gebeurd zonder verdoving, in een gewone trailer en op een vriendelijke manier. Dit is dan ook direct de eerste training voor het paard. Daarna blijft het paard 2 weken bij ons en krijgt de eigenaar een aantal lessen. De eigenaar mag natuurlijk ten allen tijden komen kijken. Ook geven wij de garantie dat het paard na de twee weken klaar is.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 14:19

Dat beide partijen dit moeten leren en oefenen lijkt me wel.
Als mens kun je dit beter doen met deskundige begeleiding en ervaren trailerpaard, als onervaren trailerpaard kun je dit beter doen met deskundige begeleding en ervaren laadmensje.

Wij mensen weten wat het nut vd trailer/veewagen is, paarden natuurlijk niet zij weten vaak niet wat hun te wachten staat, heb je een mogelijkheid om meerdere paarden mee te nemen zet er dan evt een ouder ervaren paard bij, voor de rust van het jonge onervaren paard.

En ga als mens eens een keer in zo'n ding staan en laat je min 20 min. vervoeren door een ervaren en onervaren chauffeur, dan begrijp je je paard in sommige situaties ook beter.

Voor mensen die er echt niet uitkomen of geen hulp kunnen krijgen van kennissen of instructeur kan een curcus mogelijkheden bieden.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:00

DS_anne schreef:
Bij dreamstables staat het paard ook 2 weken bij ons met alles erbij. En ook de eigenaar krijgt bij ons les!!!! En het paard wordt bij je opgehaald, dus je hoeft nikt zelf te regelen. Dit ophalen gebeurd zonder verdoving, in een gewone trailer en op een vriendelijke manier. Dit is dan ook direct de eerste training voor het paard. Daarna blijft het paard 2 weken bij ons en krijgt de eigenaar een aantal lessen. De eigenaar mag natuurlijk ten allen tijden komen kijken. Ook geven wij de garantie dat het paard na de twee weken klaar is.

meeste mensen hebben laadproblemen thuis niet ergens anders. Puur omdat het paard niet van huis wil. Ik ken namelijk hezelfde op wedstrijden weinig problemen maar thuis is het af en toe echt ellende.

PLUS dat ik mijn paard GEEN 2 weken ergens ga neerzetten om het hem te leren. Paard ligt dis 2 weken uit training en uit de regelmaat. Als je terugkomt moet je eerst weer gana trainen en opbouwen voordat je weer op pad gaat. Dan beginnen ook vaak de problemen weer. Door jullie laat ik hem niet trainen omdat het altijd anders gaat dan wat je wilt.

Als ik mijn paard regelmatig streng de trailer opzet heb ik geen problemen gaat hij bv ivm vakantie 3 weken de trailer niet op gaat het hele spel weer van te voren beginnen.

Vraag me af hoe jullie het regelen met een paard wat staat te zieken op de klep en absoluut NIET bang is. Gaat dat nog steeds op de vriendelijke tijdrovende manier?.

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:38

Dat je je paard niet 2 weken weg wilt brengen kan ik best begrijpen (natuurlijk is er altijd de mogelijkheid om je paard op onze locatie door te trainen). Maar wat ik zo hoor gaat je paard de trailer nog wel op. En de paarden die wij meestal krijgen, komen niet eens in de buurt van de trailer, dus als die mensen naar een wedstrijd ofzo willen is dat helemaal niet mogelijk. En dan is die 2 weken investering dus nodig om alles met je paard te kunnen doen. En wij leren het paard op zo'n manier laden, dat het overal laad, dus thuis, wedstrijd, het maakt niet meer uit.
Daarnaast blijven wij paarden die niet bang zijn maar lopen te "zieken" ook op precies dezelfde vriendelijke manier trainen. Want als je een paard met geweld in de trailer zet zal het gewoon steeds moeilijker gaan.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:32

Ik denk beiden! Mijn paard heeft ooit een ongeluk gehad op de trailer en is daardoor echt heel erg bang. Maar omdat ik hem heb gezien tijdens het ongeluk ben ik ook erg bang dat er weer iets mis gaat. Wij kunnen dus samen wel hulp gebruiken.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:33

Ik denk beide, maar denk dat je meer kan leren van naar je paard luisteren dan naar een cursus gaan. Elk paard is anders elke ruiter is anders. Bij een cursus hebben ze vaak een redelijk standaard manier en die past niet bij alle paarden. Mijn paard kan je 3 keer laden op de paardenfluistermanier en de 4e keer lacht ze je (helaas) uit. Dit heeft mij een kapot paard gekost <-gelukkig weer heel. Maar voor mijn paard geen cursus in laden meer. Ik doe het op mijn manier, die bij mij en het paard past en nu gaat het super!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:36

Ik ga nog steeds voor de manier van 't Balingehof en die is ook lekker goedkoop. En daar is ook de mogelijkheid om hem op te laten halen.

Oja DS Anne Hoe wil je een paard wat niet te laden is gaan laden op een stal en dan een heel eind mee gaan rijden.

Het is dat mijn paard nu weer te laden is maar anders had je t uit mogen proberen en ik kan je verzekeren dat je hem dan niet in de trailer had gekregen. Zelfs onder de doop heeft het nog een uur geduurd. Waarvan 2 en een half jaar oefenen.

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 08:51

Het is moeilijk om ff snel uit te leggen hoe wij de paarden ophalen. Het makkelijkste is om een keer mee te kijken. Wel weet ik zeker dat wij elk paard geladen krijgen, dus die van jou was ook gelukt zonder verdoving.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:00

Ik heb mijn verhaal al zo vaak verteld in andere topics. Maar ons paard is inderdaad getraind bij Dream Stables en dat ging prima.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 13:24

DS_anne schreef:
Dat je je paard niet 2 weken weg wilt brengen kan ik best begrijpen (natuurlijk is er altijd de mogelijkheid om je paard op onze locatie door te trainen). Maar wat ik zo hoor gaat je paard de trailer nog wel op. En de paarden die wij meestal krijgen, komen niet eens in de buurt van de trailer, dus als die mensen naar een wedstrijd ofzo willen is dat helemaal niet mogelijk. En dan is die 2 weken investering dus nodig om alles met je paard te kunnen doen. En wij leren het paard op zo'n manier laden, dat het overal laad, dus thuis, wedstrijd, het maakt niet meer uit.
Daarnaast blijven wij paarden die niet bang zijn maar lopen te "zieken" ook op precies dezelfde vriendelijke manier trainen. Want als je een paard met geweld in de trailer zet zal het gewoon steeds moeilijker gaan.

Ja tuurlijk zou wel moeten maar betekend wel iedere dag heen en weer rijden. Nee zou het nooit doen. Nu hebben wij gelukkig op stal ook de nodige mensen (eigenaren) ervaring met laden van moeilijke paarden Haha!.

Als je mijn paard vriendelijke de trailer op te lopen sta je er over 4 uur nog. Nee bij de eerste weigering gelijk tik dat hij weet dat hij vooruit moet ipv achteruit. Ga je op dat moment trekken aan het touw vliegt hij achteruit. Nee een simpele klap met de zweep beste medicijn. Hij moeten weten dat hij niet achteruit en niet opzij kan dus maar een keuze. Het gaat nu juist steeds makkelijker ipv moeilijker. Op zulke momenten moeten ze wel weten wie de baas is.