SGW ? Cross?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 21:19

whoopylover schreef:
Ik zie ook verschillende dingen staan:
wegparcours
indoor cross-country
cross-country
wat houden deze 3 dingen precies in?

Kan iemand mij nog even antwoord geven op deze vraagjes?
thnx

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:33

Wegparcours: Warmlopertje voor de cross. Tot 2003 werden op bij bijna alle SGW's de volgende volgorde aangehouden --> Dressuur, Wegparcour, Cross, Springen. Het wegparcour is dus puur om het paard op te warmen. Nu is de volgorde veranderd en is het geworden dressuur, springen, cross. Met als gevolg dat de ruiters die niet toe zijn aan de cross met het springen gediskwalificeerd worden, want kom je in het springen boven de 24 strafpunten (zonder tijdfouten) ben je gediskwalificeerd en mag je niet mee rijden aan de cross.

Indoor cross
Meestal wordt dit over 2 dagen verreden. De 1e dag rij je indoor een dressuurproef, de tweede dag rij je indoor het springparcours en de cross. Het is dus gewoon een SGW maar dan niet in het bos maar in de binnenbak(ken).

Cross-country: Zelfde als SGW/Eventing

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:20

kan je niet alleen een crosswestrijd rijden eigenlijk? of ben je dan ook verplicht om mee te doen aan dressuur en springen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:49

chantal_cs schreef:

Cross-country
: Zelfde als SGW/Eventing

dat laatste klopt niet. Cross country is de officiele benaming voor het terreingedeelte en vormt dus een onderdeel van de sgw of eventing wedstrijd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:35

Quarterh0rse schreef:
kan je niet alleen een crosswestrijd rijden eigenlijk? of ben je dan ook verplicht om mee te doen aan dressuur en springen?

Dat kan wel, maar dat zijn dan geen officiele wedstrijden voor wp's (oefencross of terreinrit genoemd). Het komt wel voor bij sommige wedstrijden dat je een startcoupon nodig hebt voor de oefencross.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:37

Lielle schreef:
dat laatste klopt niet. Cross country is de officiele benaming voor het terreingedeelte en vormt dus een onderdeel van de sgw of eventing wedstrijd.

Whoeps foutje.... Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:36

Als je wilt kijken of SGW iets is voor jou en je paard kun je direct meedoen met een oefencross of terreinrit. Ik weet eigenlijk niet of je voor een oefencross/terreinrit ook startcoupons nodig hebt.

Ik ken redelijk wat mensen die een oefencross/terreinrit rijden gewoon voor de afwisseling of omdat ze het winstpunt in B springen nog niet hebben en dus nog niet mogen starten in de B SGW.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:05

Nee, voor een oefencross heb je niks nodig. Er zijn wel verenigingen die eisen dat je B+1 springen bent voordat je mag meedoen aan een oefencross (ik meen dat Wieringerwerf die eis had). Maar in Ede mag je bijv. gewoon zo meedoen. Je hoeft nog niet eens een startkaart te hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:56

Scum schreef:
Nee, voor een oefencross heb je niks nodig. Er zijn wel verenigingen die eisen dat je B+1 springen bent voordat je mag meedoen aan een oefencross (ik meen dat Wieringerwerf die eis had). Maar in Ede mag je bijv. gewoon zo meedoen. Je hoeft nog niet eens een startkaart te hebben.

Dat is dus per wedstrijd verschillend. In Vasse bv, moet je, als je met de oefencross mee wilt doen wel een startkaart en coupon hebben! Dus advies voor je met een oefencross meedoet, goed informeren wat de eisen zijn!