Wat is een "fijne" goedgekeurde cap????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:15

Casco Younster!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:32

gewoon even naar de paardenshop bij je in de buurt gaan. daar verkopen ze meestal alleen maar veiligheids caps.
persoonlijk vind ik die fietshelm achtige wel mooi Bloos . helaas heb ik zo gewone de meest gebruikte op manege's

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:36

Hi van HH... Super ding, ik vergeet hem wel eens af te zetten! Je verneemt er niets van en hij staat ook nog goed!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:50

[quote="vhnele"]Ik las onlangs over fietshelmen dat enkel helmen zonder klep mogen omdat je anders meer kans hebt op nekklachten bij een val (je zou als je vlak op je gezicht gaat door de klep met je hoofd naar achter geslagen kunnen worden en zo nekklachten of zelfs een nekbreuk kunnen oplopen). Als dit zo is waarom hebben paardenhelmen dan wel nog een klep?[/quote]
Klinkt inderdaad niet echt logisch

esther2724

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:03

Ik heb een Horka Airstream, net nieuw. Het is misschien niet echt een sexy model... maar je kunt wel de binnenkant eruit halen en wassen, dat (lijkt me) ideaal. Nog niet geprobeerd maar het idee lijkt me fantastisch.. er waren er nog meer waarvan je de binnenkant kunt wassen..
Succes met het vinden van de juiste champignon Lachen

naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 12:20

Ik ga maar eens even naar de ruitersportzaak!
Ik wil in elk geval de HH proberen. Want daar hoor ik zoveel over! dat ik hem nu wel eens wil zien en voelen! en dan kijk ik wel wat het gaat worden!

Bedankt in elk geval voor de vele reacties! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:24

[quote="vhnele"]Ik las onlangs over fietshelmen dat enkel helmen zonder klep mogen omdat je anders meer kans hebt op nekklachten bij een val (je zou als je vlak op je gezicht gaat door de klep met je hoofd naar achter geslagen kunnen worden en zo nekklachten of zelfs een nekbreuk kunnen oplopen). Als dit zo is waarom hebben paardenhelmen dan wel nog een klep?[/quote]

Bij de Casco Arcus is de klep afneembaar en deze klapt er bij een val dus gewoon af.
Dat is een van de redenen waarom ik deze cap heb gekozen heb.
Ik heb nl. al eens iemand zijn neus zien breken die voorover van haar paard afviel en waarbij de klep van de cap dus haar neus brak.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:28

Crosshelmen zijn dacht ik ook (verplicht?) met een afneembare of flexibele klep.
Overigens voorkomt een goede bevestiging van de cap, die ook strak genoeg zit (!) ook al voor een groot deel het voorover slaan van de cap, maar als het echt hard gaat....

Ik heb zelf een HH Pro Plus en ben er zeer tevreden over.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:30

ik het een Troxell veiligheidshelm, dat was de enige die geen ruzie had met de pootjes van m'n bril en het is niet zo'n grote champignon.

Ik had eerst een Casco, maar dan moest ik steeds m'n bril weer in model laten buigen, was ook niet echt handig

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:30

Ik heb de HH, ook erg tevreden. Goeie cap voor een redelijke prijs.

Heb wel veel kennissen die erg ONtevreden zijn met casco, aangezien het binnestuk los gaat zitten, de tuigjes losser worden tijdens het rijden, nieuwe tuigjes hebben moeten kopen, maar deze zaten ook niet goed etc etc...

Een vriend van mij heeft hem nu een half jaar en gaat zeer binnenkort ook een HH kopen. Met de casco heeft hij het gevoel dat die van zijn hoofd vliegt als hij zou vallen. Lekker veilig idee!

Dus welke niet? De casco dus! (al zijn die waar je je paardenstaart in kan houden wel ERG gaaf!)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 12:40

Ik ben ook afgeknapt op Casco, de Youngster althans, de andere modellen ken ik niet.
Ik heb 'm destijds gekocht omdat het toen de enige veiligheidscap was die een beetje luchtig en lichtgewicht was, maar écht lekker heeft het ding nooit gezeten.
Altijd een rode rand op m'n voorhoofd, jeuk en die irritante draaischijf in je nek Heb ook een paar keer gehad dat bij een flinke bok van het paard zo m'n cap scheef of voorover schoof, voelde 'm echt los van m'n hoofd komen, terwijl ik 'm toch echt behoorlijk strak had zitten. Toen dat flapje waar die draaischijf aan zit ook nog eens "geknakt" was zodat er nog een prikkend randje in m'n achterhoofd bij kwam, was de maat vol. Weg met dat ding!

Met de HH kan ik met de bandjes los voorover bukken en hij blijft keurig zitten zonder te knellen, te jeuken of rode randjes te veroorzaken, zoveel fijner dat ding!

LAS heeft ook mooie helmen vind ik!
De Pikeur GPA heb ik wel gepast, maar ik vind het helemaal niks, had het gevoel dat m'n hoofd vacuüm gezogen werd en hij zat strak op m'n voorhoofd en los boven m'n oren, maar dat ligt niet aan de cap maar aan het model van mijn hoofd.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:21

IK heb een cap van Pikeur en die zit echt fantastisch. Lekker licht en drukt niet op mijn kop. Ik had heel wat capjes uitgeprobeerd die allemaal veel en veel goedkoper waren,maar de Pikeur kwam als beste uit de bus. (paste gewoon als beste op mijn kopke)Alleen mijn portomonee was er niet zo mee eens, maar gelukkig werd ik gesponserd.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:30

Ik heb de HH Pro-Plus en ben er heel tevreden over!
Ik had een Casco Master en die was waardeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 21:58

Hier nog iemand met een HH Pro-Plus. Ik vind hem echt super. De caps van LAS vind ik prachtig maar die zaten bij mij totaal niet. Ik ben echt blij met mijn HH Pro-Plus, ik vergeet gewoon dat ik hem op heb en hij is ook niet te warm. Bij ons op stal hebben heel veel mensnen deze cap en nog een voordeel vind ik, is dat hij niet zo stom staat; hij staat best sportief.

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:25

Ik heb ook een HH pro plus... in de winkel zat ie als gegoten... maar nu heb ik t gevoel dat ie toch ietsje te groot is. Dat is wel balen.
Ik ben met een vriend naar Divoza gegaan om 'de minst debiele cap' te kopen en dat werd dus deze. Ik vind het een van de mooiere caps van het moment.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:41

runningkawa schreef:
Ik heb ook de HH
bevalt me ook super
Die luchtsleuven vind ik persoonlijk dan niet mooi (misschien wel praktisch) vandaar dat ik voor de HH ben gegaan.
En ik vind hem erg prettig zitten en dat terwijl ik vroeger nooit een cap droeg omdat ik het ondingen vond.

Deze heb ik dus ook en hij bevalt perfect!!
Ik zette hem op in de ruitersportzaak en ik dacht; Die moet ik hebben.
heb hiervoor de Horka airstream gehad en de Casco Joungster
Maar die vondt ik dus echt niet zo lekker!! Deze staat ook best sjeik voor op wedstrijden en is niet zo groot echt een aanrader dus!!! OK dan!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 01:07

Ik heb een Kieffer cap, hij zit goed en oogt naar mijn gevoel niet zo erg groot! Ben overigens we erg benieuwd naar de HH.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:25

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:56

Ik heb ook de HH en ben er heel erg tevreden over! Hij zit fijn en is ook nog eens toonbaar. Een casco heb ik ook gehad, maar daar was ik dus absoluut niet tevreden over, ik vond hem niet mooi, maar ook niet stevig zitten. Ook ging hij gewoon snel kapot.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:59

AniqueN schreef:
Ik heb ook de HH en ben er heel erg tevreden over! Hij zit fijn en is ook nog eens toonbaar. Een casco heb ik ook gehad, maar daar was ik dus absoluut niet tevreden over, ik vond hem niet mooi, maar ook niet stevig zitten. Ook ging hij gewoon snel kapot.

Ik had dus hetzelfde probleem met de Casco. Hij schoof alle kanten op, maar kon niet strakker doordat de draaiknop niet goed werkte.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-04 12:40

gabyfedde schreef:
Ik had dus hetzelfde probleem met de Casco. Hij schoof alle kanten op, maar kon niet strakker doordat de draaiknop niet goed werkte.

Ja over die casco heb ik idd al TE veel negatieve dingen gehoord, dus die neem ik ZEKER niet! Bloos!

Aprilfool

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 18:51

Ik heb ook een HH. Ik heb hem al goed uit kunnen testen: ben van Hubo gevallen en kwam op m'n hoofd terrecht. Hij bleef stevig zitten en ving de klap goed op. Prima cap!

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:14

Ik heb nooit kunnen klagen over mijn casco youngster.
Past perfect op mijn hoofd

Ik denk ook dat je een cap moet nemen die voor je hoofd geschikt is, dus niet naar merken kijken.

Sandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 19:24

Ik heb de casco ecco vind ik erg lekker zitten. Echt een aanrader vind ik. De cap is lekker luchtig. In m'n vorige cap had ik altijd een beetje een zweephoofd als ik hem afdeed maar bij deze cap heb ik dat helemaal niet. Ook erg handig vind ik het schijf systeem, zodat je als het warmer is de cap toch iets groter kan zetten, want met warm weer is mijn hoofd altijd wat groter.