petrie laarzen ja/nee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:24

marl schreef:
De goedkoopste petrie laarzen hebben een schacht van een bepaald soort leer waarover ze een soort "verf"-laag doen (tenminste, zo lijkt het). (Cavallo heeft dit volgens mij ook bij het goedkoopste model)

De voet is van gewoon rundleer, maar die schacht heeft een "verf"laag. Dit merk je heel goed bij het schoonmaken, schoensmeer trekt er níet in! Ook is die schacht niet echt soepel. Na een paar jaar ging bij mij die "verf" bladderen en kwam er een lelijk grijze ondergrond onder vandaan.

Ik heb nu wat duurdere Petries (Elite of Perfect??), die blijven wel mooi. Ze zitten ook veel beter omdat het leer veel soepeler is.

Ik zou je aan willen raden voor de wat duurdere laarzen te gaan. Want in dit geval is goedkoop echt duurkoop!!

Ook zou ik naar een goede ruitersportzaak gaan waar ze al je maten opmeten en je niet het model wat toevallig in voorraad is, aan willen smeren. (Heb dit wel eens bij een hypo(d)rama-winkel meegemaakt.)

Succes!!

Jij bedoeld de coating laag maar die zit over de hele laars en niet alleen over de schacht. De modellen van Petrie, die een coatinglaag hebben zijn de Petrie Perfect en de Petrie Windsor (deze wordt ook niet meer gemaakt) Bel anders de Petrie fabriek zelf eens. Heb ik toen ook gedaan daar kunnen ze je precies vertellen hoe of wat.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:49

MISTRAL94 schreef:
Als je laarzen hebt met een coatinglaag heb je kans dat de bovenste laag er af gaat.
Ik heb de Petrie Standaard, en ben er echt tevreden over. Ik verzorg ze eigenlijk niet regelmatig genoeg, banjer overal doorheen en ze blijven mooi.

Davan die coatinglaag weet ik, maar dat heeft e recht niet opgezeten. Geloof dat ze iets van ege de 400 toen nog gulden aanzaten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:16

Channie23 schreef:
Davan die coatinglaag weet ik, maar dat heeft e recht niet opgezeten. Geloof dat ze iets van ege de 400 toen nog gulden aanzaten.

Ben je daar niet mee terug gegaan dan? Voor dat geld, zou ik het dus niet pikken dat ze niet goed zijn. Dan eis ik, of nieuwe of mijn geld terug.
Ik heb die laarzen nog niet ontzettend lang maar ik bewaar het bonnetje voor dit soort dingen dus wel altijd

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:23

Nou dat bonnetje had ik dus niet meer. Dom Dom Dom

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:53

Ik heb Petrie Excellent, hele fijne, mooie laarzen.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:58

Ik heb de anky's en ik ben er heeeeeeel erg blij mee Lachen
Hoezo hoor je daar zo'n slechte verhalen over? Heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:58

ik heb sinds dinsdag ook petrie's !! ben er heel blij mee. maar het inlopen.... wow echt pijnlijk vind ik!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:59

Ik heb Petrie Perfect (geloof ik, iig die goedkoopste) bij mij blijven ze super mooi!

Ben er zeer tevreden over, zitten ook heel lekker!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:22

Ik heb de Petrie Elite. Ik moet ze vanmiddag ophalen, heb er een rits in laten zetten. Ik paste ze niet meer Bloos
Vind Petrie de fijnste laarzen die er zijn, ik wil nooit meer anders!!!
De petrie Elite's zijn wel een prijsklasse hoger dan de Petrie Perfect. Ik heb voor de mijne 440 euro betaald, maar die zijn dan wel speciaal op maat gemaakt.

Regality

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:38

Hallo,

Even een update voor de mensen voor wie dit van toepassing is.

De Petrie Anky kunnen we al krijgen voor Euro 250,00. *LOL*

Doegie OK dan!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:45

Rinske schreef:
Ik heb de Petrie Elite. Ik moet ze vanmiddag ophalen, heb er een rits in laten zetten. Ik paste ze niet meer Bloos
Vind Petrie de fijnste laarzen die er zijn, ik wil nooit meer anders!!!
De petrie Elite's zijn wel een prijsklasse hoger dan de Petrie Perfect. Ik heb voor de mijne 440 euro betaald, maar die zijn dan wel speciaal op maat gemaakt.

De petrie Perfect is degene met de coating laag... daarna komt de Standaard nog ... (echt de meest onlogische volgorde)

ik heb zelf de standaard gekocht omdat ik ze helemaal op maat moest laten maken mijn ene onder been is een halve maat langer dus de schachten zijn ongelijk ook mijn rechter voet is groter dus ik moest ze ook compleet op maat laten maken was geloof ik € 360,- kwijt...

maar het is maar net hoeveel geld je er voor over hebt mijn max was € 350,- en ben er net 10 euro over heen gekomen maar ben super blij met mijn laarzen en ze zitten heerlijk ... !!