Waarom heb jij een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Burning_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:42

Mijn paardje is gewoon mijn allerbeste vriend!! Voor geen geld van de wereld doe ik haar weg!!

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:32

Mijn paard is mijn beste vriendin en mijn ontspanning....
En ze blijft bij me voor de rest van haar leven..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 17:15

Mijn poonie is ook mijn maatje, terwijl het een onwijze k*tpony is, maar wel de mijne!! Rijden hoeft voor mij niet, dus doe ik ook liever niet

Met Quell daarintegen hoop ik echt wat te bereiken Cool

We zien wel...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:16

goede vraag eigelijk Tong uitsteken . Ik heb men paardje gewoon omdat ik het zo'n schat vind en ik haar een mooier leven wil geven dan ze voorheen al heeft gehad! Niet speciaal voor het rijden ofzo, maar gewoon omdat zij is wie ze is en daar hou ik zo van Lovers mijn chipieke !

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:32

Mijn paard is mijn hobby en mijn maatje. Echt alles voor me.

Als ze niet meer gereden kan worden blijft ze ook en als het financieel wat moeilijker is ook.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:32

Paarden zijn mijn passie en hoewel het vroeger meer om het rijden ging(toen had ik nog geen paard) is het goed verzorgen veel belangrijker nu. Met mijn twee pony's en shet amuseer ik me. Als ik s avonds na een zware werkdag thuiskom, dan is dat mijn ontspanning....
Ben begonnen met één pony, tweede bijgekocht om ook mee op wedstrijd te gaan en als weidemaatje en een maandje geleden een shet. Tzijn alledrie prachtbeestjes in omgang en rijden en kbeloof plechtig dat ik altijd alles zal blijven doen om ze een gelukkig leven te laten leiden bij mij. Haha!

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:48

Als ik op mijn hamster ga zitten wordt ie niet blij Knipoog.
En mijn konijn had wat weinig front Knipoog.
En mijn muis was wat fel op de sporen.

Vandaar dus maar een paard. Heb vanaf mijn 9e een paard en zou niet weten wat ik zonder moest. Tis super om samen iets te bereiken en onvoorwaardelijke liefde liefde te voelen voor een paardje.. (goh wat klink ik dramatisch...

Groetjes joyce

Saltow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:51

wendytj4h schreef:
Mijn paard is mijn beste vriendin en mijn ontspanning....
En ze blijft bij me voor de rest van haar leven..

*°* Amen *°*
Zo denk ik er ook over.
Salto past perfect bij me !
Natuurlijk is het niet altijd rozegeur en manenschijn.
Maar dan ligt het niet aan haar... Haha!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:59

Mijn vader is dierengek, en in bijzondere mate paardengek. Hij vindt het prachtig om een paar paardjes in z`n weide te hebben. De band met die beestjes vindt hij super. Sinds twaalf jaar fokt hij ook en dat bevalt hem heel goed. Een jaar of tien geleden heeft hij het mennen ook weer opgepakt en dat bevalt hem ook prima. En hij vindt het volgens mij gezellig om naar veemarkten, vergaderingen etc. toe te gaan, omdat die ook betrekking hebben op paarden & op praten over paarden.

Wat mij betreft: ik vaar wel bij zo`n 'paardengekke' paps: vanaf m`n zesde hebben m`n zus en ik altijd iets eigens te rijden gehad en nu nog mag ik op twee paarden rijden zoveel ik wil, dankzij m`n vader. En dat rijden is leuk, maar die paarden op zich zijn helemaal geweldig. De omgang met die beesten in zeer verslavend!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:31

Ik heb een paard omdat ik hem van te voren verzorgde en toen hij te koop stond, kon ik al niet meer zonder hem. Het stond niet op de planning maar ja, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik kan niet meer zonder mijn knapperdje.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:58

Ik heb een eigen paard genomen doordat ik eigen beslissingen over hem kan maken. Het is mijn paard, hoef hem met niemand te delen en kan er voor de volle 100 % voor gaan...
Het belangrijkste van een paard hebben is toch een band opbouwen, en de klik samen te hebben. Die is er tussen Mirk en mij en een beter paard zal er voor mij nu momenteel niet zijn!

Ik heb wel de beslissing genomen dat wanneer Mirk niet meer geschikt is te rijden dat ik hem hou. Dit gaat wel door tot een zekere hoogte. Ik rij hem nu in de sport, ik wil best wel recreatieve rondjes met hem rijden maar zodra hij echt lijd, zit er niks anders op dan hem weg te doen...

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:23

ja dat van een igen paard je je eigen beslissingen ken maken is zn opluchting!!!!!!! Je weet tenmiste dat ze altijd bij je blijft en het beste krijgt wat ik haar kan geven. Hoop ik !

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:23

hey! *LOL*
ik heb men paard gekregen omdat ik nml een lange periode erg depri was...
men ouders dachten dus(omdat ik verzot ben van paarden) dat het misschien een beetje ging helpen ...
enja... Knipoog
Men paard heeft me er weer boven op gekregen !
en soms ook eens diep laten zakken Tong uitsteken omda princess was een paard die niet aanhankelijk was niet knuffelen enz..
maar nu is ze echt sociaal geworden! ze wil soms al knuffelen Haha!
ze is echt een schat!
ik hou van haar om te rijden maar ook om mee te gaan wandelen poetsen!!!!! Haha!

ik ga haar nooit verkopen ofzo..
ze blijft voor altijddddddd bij mij Haha!

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:44

eerste paard was altijd manege paard reed er 1 x per week op en de rest van de dagen altijd poetsen en knuffelen (zo'n irritant pennymeisje Clown )
later gekocht en toen natuurlijk vaker rijden maar zeker een uur voor en na het rijdn poetsen.

nu heb ik mijn derde paard vooral voor rijden knuffelen en klooien.
Ik ben niet meer zo dat ik uren poets. hou nog wel van lekker knuffelen enzo en buitenrijden. is nu wel een stuk serieuser. En wil er veulentjes mee gan fokken Tong uitsteken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:50

Ik heb en paard omdat ik paarden heele leuke dieren vind en en je krijgt er een band mee en als je het paard een tijdje hebt begrijpt hij jou en jij hem dat vind ik wel heel bijzonder en ik vind het ook leuk om de verzorging enzo te doen

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:08

oh ja ben vergetn mijn pony die hebben we voor de gezelschap maar omdat hij er toch staat. mennen we ermee en rijd er een meisje op. ze rijd dressuur en buiten en springt met hem

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:10

Ik heb dan wel geen paard, maar in de toekomst wil ik er zeker eentje vinden die van mij wordt Lovers

waarom? Niet om te rijden, niet voor prestatie - voor plezier en genieten!

Om weer heerlijk elke dag bij paarden te zijn, een band op te bouwen, en te genieten van elkaar. Troetelen, knuffelen, en wat recreatief rondhobbelen met buitenritten en dergelijke Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:17

ik kocht een pakje boter en daar zat hij bij Knipoog

ik rijd paard voor mijn plezier en dat plezier vinden we op een hoop manieren. Mijn hart ligt bij de cross (en gelukkig vinden onze paarden dat ook leuk) maar ik kan ook genieten van onze Trammelant die op zijn 27e nog op zijn 'kudde' past en van Wadhnu die puber staat te zijn. Maar ik heb uiteindelijk wel een paard om te rijden, alleen maar ' aantrutten' ernaast geeft mij niet genoeg voldoening.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:20

Uhm, ik denk vooral om de dingen erom heen. De verantwoordelijkheid die ik draag over die kleintjes, heerlijk vind ik al dat geregel.
Dat is ook de reden dat de mijne niet op een luxe pensionstal staat waar alles voor je gedaan wordt, dat wil ik zelf doen!

Om zelf te rijden is het zeker niet want ik heb a pony's en doorgaans worden Pink & Fell gereden door mijn bijrijdster(tjes).

Nee, ik kan al heel veel voldoening hebben als de stal en weide uitgemest is, de waterbakken weer mooi schoon en mijn knuffeltjes met hun neus in een dikke berg hooi staan Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:51

Ik heb Eldien puur voor de fun, en die fun haal ik uit vanalles. Ik vind het heerlijk om gewoon met haar te tutten, beetje rondwandelen, gewoon genieten hoe geweldig ze is (Quote van een handelaar: "Jij bent veel te verliefd op die pony") Rijden vind ik ook ontzettend leuk, just a part of the game.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:24

Lielle schreef:
ik kocht een pakje boter en daar zat hij bij Knipoog

ik rijd paard voor mijn plezier en dat plezier vinden we op een hoop manieren. Mijn hart ligt bij de cross (en gelukkig vinden onze paarden dat ook leuk) maar ik kan ook genieten van onze Trammelant die op zijn 27e nog op zijn 'kudde' past en van Wadhnu die puber staat te zijn. Maar ik heb uiteindelijk wel een paard om te rijden, alleen maar ' aantrutten' ernaast geeft mij niet genoeg voldoening.

Ik kocht een pakje boter en daar zat hij bij... Clown ??

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:04

omdat ik wil dressuren, als ze niet meer geschikt is,krijg ik een nieuwe,maar romaantje blijft,wan ze heb talent

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 08:20

Ik heb nog geen eigenpaard, wil ik later wel. Maar ik heb nu mn handen vol aan mn verzorg paard en pony Haha!
Ze zijn het beste wat mij ooit is overkomen. Met Felicia (paard) heb ik al veel mee gemaakt. *hoefbevangen, en ze wouden haar afmaken* Ze is er toch weer boven op gekomen! Ze is een heel lief paard, die geniet als je dr poetst, maar dan wilt ze ook een echte poetsbeurd! En ze kan als 18 jaarige nog heel hard gaan, qwa race'n in de wei :p

Met Pukkie heb ik ook al veel mee gemaakt, en in april ong. komt er een kleine shet bij, want ze is drachtig! Pukkie was 1 jaar en 3 maanden toen ik dr zag. Ze was heel schuw, wist niet wat een mens was enzo! Ik ben toen 1x in stal geweest en ze gaf een kleine bok. Maar we zijn haar steeds vaker gaan proberen te vertroetelen, en vaak ook een snoepje of wortel geven (felicia ook natuurlijk Tong uitsteken ) Nu is Pukkie al 3 jaar, en we zijn net 2 maanden geleden begonnen om dr een beetje in te rijden. We hebben sins2 weken een zadeltje, en ze geeft er geen kik om!

Kortom aan mijn lieve verzorg beesies heb ik mn handen vol, en misschien is er een kans dat het veulen van pukkie van mij word, ivm mijn verjaardag in april is Tong uitsteken

Tripper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:28

Wij hebben eigen paarden omdat je met een eigen paard een band krijgt. We hebben ze vlakbij huis dus kun je elke dag rijden(zolang de bak droog is). Natuurlijk is het ook leuk om met een eigen paard iets te bereiken. Zo hebben wij een paard van de manege gekocht en nu we haar zelf hebben gaat ze al steeds beter aan de teugel lopen en ze leert veel meer dingen. We hebben ook nog een L2paard en dat is ook leuk,omdat we daar weer veel van kunnen leren en dat pas je ook weer toe op het andere paard. Dus je leert er zelf veel van en dat leert het andere paard dan ook weer. Dat vinden wij het leuke. Je komt steeds een stapje verder met rijden. Het is verder ook leuk om je eigen paarden te verzorgen. OK dan!

esperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:36

het houdt me van de straat Knipoog
Maar een duidelijk waaróm kan ik je niet geven. Een band krijg je ook met je hond, troetelen doe je met je vriend. Ik denk dat het een aangeboren ziekte is *LOL* (voorkeur voor paarden) Waar je heel moeilijk vanaf komt als je besmet bent.
Ik vind het verzorgen van mijn paard niet erg maar ik heb hem toch echt om mee te rijden. Als dat niet meer zou kunnen, dan houd ik hem wel (is ook eerlijk tegenover hem) maar ga zeker een ander paard bijrijden oid.