wat is een goede trailer???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:28

Atec Regency, lekker licht van binnen, lage instap en standaard voorzien van een redelijk ruime zadelkamer. Heb een paard dat echt vervelend was met laden maar met deze trailer loopt ze er zo in en helemaal geen problemen meer. Wegligging is goed.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:48

Wij hebben een Weijer trailer en tegen een eerder bericht in ben ik er wel heel tevreden mee. Staat dag en nacht buiten en blijft prima. Bijna 3 jaar terug hebben we een ongeluk gehad waar trailer op kant kwam en de trailer was weliswaar gezet dus total loss, maar de carrosserie had zich prima gehouden waardoor mijn paard en zonder kleerscheuren uit kwam. Wij hebben daarom ook direkt weer voor een weijer gekozen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:29

Ook ik heb de Hotra Elegance. Een witte, dat zal ik je dus afraden! Naast mijn paard wit proberen te houden heb ik ook de grootste moeite om de trailer wit te houden *LOL*
Maar de Hotra elgance vind ik zeer fijN! Voor ons absoluut een goede keuze geweest!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:34

kimmy schreef:
Ook ik heb de Hotra Elegance. Een witte, dat zal ik je dus afraden! Naast mijn paard wit proberen te houden heb ik ook de grootste moeite om de trailer wit te houden *LOL*
Maar de Hotra elgance vind ik zeer fijN! Voor ons absoluut een goede keuze geweest!

Je kan naar BK gaan, daar kunnen ze nog wel eens wassen voor je als je lief bent.. Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:35

youngster schreef:
Je kan naar BK gaan, daar kunnen ze nog wel eens wassen voor je als je lief bent.. Haha!

wie of wat??? die trailer of ehhh.......Haha!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:35

youngster schreef:

Wat mijn paard of de trailer? Tong uitsteken

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:36

De trailer Tong uitsteken

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:37

Wij hebben een Bockmann Duo, extra grote en hoge uitvoering. Echt een heel fijne, stabiele en sterke trailer, maar hij is wel zwaar, en heeft geen zadelkast.
Hij is al weer 6 jaar oud, en we gebruiken hem erg vaak, maar hij is echt nog als nieuw!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:37

kimmy schreef:
Wat mijn paard of de trailer? Tong uitsteken

Je paard wassen ze daar vast echt niet............Nagelbijten / Gniffelen (heeft even een binnenpretje nu)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:39

Levy schreef:
Je paard wassen ze daar vast echt niet............Nagelbijten / Gniffelen (heeft even een binnenpretje nu)

Deel het eens met ons.. *LOL*

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:40

youngster schreef:
Deel het eens met ons.. *LOL*

Nee, durf ik niet......dan krijg ik op mijn donder. Bloos!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:43

Levy schreef:

van mij niet hoor... Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:56

carola schreef:
en heeft geen zadelkast.

Ik zweer echt bij een losse zadelkast, lekker binnen alles inpakken en na het rijden zoweer de tuigkamer in.
Ook op vakantie is het ideaal.
Ik heb 2 haken voorin de trailer waar ik hem met een spanband aan vast maak.
Afbeelding
Er passen 2 zadels en 4 hoofdstellen in, bovenin zit een poetsbak en onder de zadels is op de bodem nog ruimte voor bijv. een deken.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:01

Levy schreef:

Van wie??? Niet van mij hoor..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:02

youngster schreef:
Van wie??? Niet van mij hoor..

Nee, niet van jou nee........ Haha!
Maar eh, ik distancieer (huh???) me verder van deze discussie.. Tong uitsteken Cool

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:05

janna schreef:
Ik ken een paar mensen met een Weijer, de ene is nog rotter dan de andere. Zijkanten die gaan wijken, waardoor je de klep niet meer dicht krijgt, een die altijd onder de kap staat, die gaat roesten (trailer van ca 1 jaar oud!!), Paard raakt uit balans, en de achterstang komt door de zijkant naar buiten (en dat paard deed niet eens extreem gek), enz. Zou die dus maar schrappen. Zijn wel 2 paards trailers, misschien zijn die minder stabiel?.

Dat is dan zeker een maandagmorgenmonster.
Ik ken alleen maar tevreden gebruikers van Weijer trailers en ik heb er zelf ook 1. Die van mij is 7 jr. oud en ziet er nog perfect uit. Wegligging is ook super. Ik zou er zo weer 1 kopen.
Als je hem rechtstreek uit de fabriek koopt kun je trouwens vragen of ze het deurtje rechts maken.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:35

youngster schreef:
De klep.. de meeste paarden die ik ken vinden de klep enorm eng, en lopen mijn trailer makkelijker in..

Hmm daar heb ik nog geen last van gehad.
Ik heb wel een zeiltje op mijn Ifor Williams ipv de deurtjes die de meeste Ifor Williams hebben boven de laadklep.
Ik heb mijn IforW 2de hands gekocht, toen zat dat zeiltje er al op, zij vertelde mij dat ze het zeiltje erop had laten maken omdat haar paard bang was voor de deurtjes.

De losse zadelkast heb ik nog niet, maar deze gaat er zeker komen! Heerlijk een verrijdbare zadelkast!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:43

Illindra (lia): eigenlijk mis ik ook absoluut geen zadelkamer, maar de topicstartster had dat wel als 'eis'. Wij hebben een 2 paards trailer, en zijn meestal maar met 1 paard op pad, dus we hebben ruimte zat voor een bokje + zadel en andere spullen.
Aan de buitenkant hebben wij 2 inklapbare zadeldragers laten maken, die je ook vaak voor staldeuren enzo ziet. Dat is echt enorm makkelijk op wedstrijden, je kan je zadel + hoofstel netjes aan het haakje hangen, en zo netjes en fijn opzadelen.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:43

Zijn er uberhaupt nog wel onderdelen verkrijgbaar voor een Ifor Williams?

(elegance??? Haha!:D:D:D)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:45

Levy schreef:

Hmm?? hoezo dat? Volgensmij begrijp ik het niet helemaal... Bloos!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:46

Levy schreef:

Volgens mij snap ik em wel Tong uitsteken

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:46

Dat laatste was voor iemand die mijn vraag wellicht kan bevestigen of ontkennen.
Ik heb namelijk gehoord dat het zeer moeilijk is aan onderdelen te komen voor dat merk trailer. Mocht er iets aan mankeren...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:47

youngster schreef:
Volgens mij snap ik em wel Tong uitsteken

Jij wel......

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:51

Levy schreef:

Beste Levy... ik ga geen merken afkraken die wij zelf niet verkopen hoor... dat is zo flauw... Volgens mij zijn die trailers helemaal niet verkeerd... hoewel je van het model moet houden... je vindt em of mooi, of lelijk... Maar smaken verschillen gelukkig... Anders had jij toch ook in een Calibra gereden Levy??? Verward

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:51

Ah oke, ik snap het ook...