Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kekaro schreef:natuurlijk paardrijden van klaus ferdinand hempfling vind ikzelf ook een goed boek enne het complete paardenboek van mary gordon watson vind ik erg handig om te hebben, staat echt alles in !

Sammm schreef:Verder alles van Monty Roberts.
(er is zelfs een "tegenboek" gekomen met als enige doel hem als leugenaar te ontmaskeren ~~}> ). Je bent dus gewaarschuwd! WormBoy schreef:Zou ik toch zeker eerst even de zoekfunctie gebruiken (topics over de join-up) ... het lijkt er nl. op dat meneer Roberts een heel groot deel van zijn 1e boek bijelkaar verzonnen heeft(er is zelfs een "tegenboek" gekomen met als enige doel hem als leugenaar te ontmaskeren ~~}> ). Je bent dus gewaarschuwd!
Okkie1 schreef:Misschien interessant om ze dan alletwee te lezen
.Alet schreef:Ik zou je deze ook net aan gaan raden!
Ligt helemaal in mijn straatje hoe zij te werk gaat
Ze heet Penquitt met 2 t's. Ze heeft naar mijn weten 2 boeken uitgebracht: Paardrijden met Nathalie P. en Paardenschool.
ikke schreef:Klopt, maar er zijn er echt twee. Als je heel goed gaat zoeken heb je nog kans het te vinden, maar het wordt (voorlopig) niet meer herdrukt.
Deel twee was oorspronkelijk een samenvatting van de briefwisselingen die Ernest had, naar aanleiding van zijn artikelen in de Hoefslag (wat de basis van deel 1 was), later is het bewerkt tot een aaneengesloten verhaal wat ingaat op allerlei interesante details, met name voor de hogere dressuur.
Het zijn geen gemakkelijke boeken om te lezen, maar ze zijn de moeite meer dan waard om je erdoor te werken, elke keer weer (ik heb ze niet zonder reden in twee-voud).
Citaat:Een goed anatomieboek - de meeste mensen hebben geen idee hoe hun paard in elkaar zit, en hoe weinig bijv. de wervelkolom kan bewegen...
PeruaansePas schreef:Dat ben ik met je eens! Ik ben nog op zoek naar een goed anatomnieboek. Welke kun je me aanraden?
. En ook nog eens een schappelijk prijsje. PeruaansePas schreef:Ruiters en rechters deel II zag ik op de Horse Event bij Mediaboekservice in de stand liggen.![]()