Welke paardenboeken móet ik gelezen hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:24

Luister naar uw paard van Lesley bayley en Richard Maxwell

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:25

vikki schreef:
In de categorie oid vind ik 'paardenbenen' van Evert Offereins een must have... Mijn aller aller allergrootste musthave is echter "Arabian legends" ... maar dat zal lang niet iedereen met me eens zijn... Haha!

Zijn dit vertellingen of leerboeken?

vhnele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:27

[quote="Norma"]Ik kan alleen maar zeggen: Ruiters en Rechters...

Door wie is dit geschreven?ISBN nummer? Gaat dit over rijden of meer over de omgang met het paard?

Groetjes
Nele

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:29

natuurlijk paardrijden van klaus ferdinand hempfling vind ikzelf ook een goed boek enne het complete paardenboek van mary gordon watson vind ik erg handig om te hebben, staat echt alles in !

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:15

kekaro schreef:
natuurlijk paardrijden van klaus ferdinand hempfling vind ikzelf ook een goed boek enne het complete paardenboek van mary gordon watson vind ik erg handig om te hebben, staat echt alles in !

Inderdaad, hij kost iets van +/- 30 euro bij bol.com

Afbeelding

En een goed paardenboek over ziektes/bouw etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:24

Okkie1 schreef:
Volgens mij was het: De belangrijkste aspecten van de Dressuur

Verder alles van Monty Roberts.

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:11

Sammm schreef:
Verder alles van Monty Roberts.

Zou ik toch zeker eerst even de zoekfunctie gebruiken (topics over de join-up) ... het lijkt er nl. op dat meneer Roberts een heel groot deel van zijn 1e boek bijelkaar verzonnen heeft Bloos! (er is zelfs een "tegenboek" gekomen met als enige doel hem als leugenaar te ontmaskeren ~~}> ). Je bent dus gewaarschuwd!

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:34

WormBoy schreef:
Zou ik toch zeker eerst even de zoekfunctie gebruiken (topics over de join-up) ... het lijkt er nl. op dat meneer Roberts een heel groot deel van zijn 1e boek bijelkaar verzonnen heeft Bloos! (er is zelfs een "tegenboek" gekomen met als enige doel hem als leugenaar te ontmaskeren ~~}> ). Je bent dus gewaarschuwd!

Misschien interessant om ze dan alletwee te lezen Haha!

WormBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:52

Okkie1 schreef:
Misschien interessant om ze dan alletwee te lezen Haha!

Ik weet niet of het boek makkelijk in NL te krijgen is, maar je kunt stukjes lezen op: http://horsewhispersandlies.com/excerpt.html. Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen welk boek "gelijk" heeft, maar in ieder geval goed om te weten .

Overigens vind ik "Horses never lie" van Mark Rashid veel leuker, en natuurlijk Hempflings "Natuurlijk paardrijden", maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf WAAR je iets over wilt lezen!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:55

Een aanrader is als je het mij vraagt, 'De eenvoud van de dressuur'. Geschreven door Coby van Baalen en Johan Hinneman. Een heel duidelijk, mooi en goed boek!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 16:39

Bedankt voor de tips Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 17:24

Alet schreef:
Ik zou je deze ook net aan gaan raden!
Ligt helemaal in mijn straatje hoe zij te werk gaat Lachen
Ze heet Penquitt met 2 t's. Ze heeft naar mijn weten 2 boeken uitgebracht: Paardrijden met Nathalie P. en Paardenschool.

weet je het isbn nummer? ik keek bij bol.com maar daar hebben ze hem niet. als ik het isbn nummer heb kan ik hem in iedergeval bestellen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:49

Die boeken van Penquitt zijn toch (voorlopig?) niet meer te krijgen? Waarom weet ik ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 18:54

handboek voor de stal meester is echt een leerzaam boek..staat alles in van ziektes tot hoegroot de stal moet zijn en tuig enz. enz. echt kei mooi...de schrijver zou ik niet weten

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:50

ikke schreef:
Klopt, maar er zijn er echt twee. Als je heel goed gaat zoeken heb je nog kans het te vinden, maar het wordt (voorlopig) niet meer herdrukt.
Deel twee was oorspronkelijk een samenvatting van de briefwisselingen die Ernest had, naar aanleiding van zijn artikelen in de Hoefslag (wat de basis van deel 1 was), later is het bewerkt tot een aaneengesloten verhaal wat ingaat op allerlei interesante details, met name voor de hogere dressuur.
Het zijn geen gemakkelijke boeken om te lezen, maar ze zijn de moeite meer dan waard om je erdoor te werken, elke keer weer (ik heb ze niet zonder reden in twee-voud Haha! ).

ik heb hem nog recent gekocht en op www.agriboek.nl is het 2e deel te bestellen!

Verder vin ik ook voor de dressuurruiter Gymnasium des Pferdus een goed boek, taai maar leerzaam.

Zelf wil ik nog paardrijden van wim bonhof aanschaffen lijkt me heel leerzaam omdat daar niet alleen staat hoe het moet maar als je tegen probelemen aan loopt hoe deze opgelost moeten worden. (gaat natuurlijk niets boven instructie daar niet van hoor!)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:00

Promptertje schreef:
Citaat:
Een goed anatomieboek - de meeste mensen hebben geen idee hoe hun paard in elkaar zit, en hoe weinig bijv. de wervelkolom kan bewegen...

Dat ben ik met je eens! Ik ben nog op zoek naar een goed anatomnieboek. Welke kun je me aanraden?

Ruiters en rechters deel II zag ik op de Horse Event bij Mediaboekservice in de stand liggen.

Paardenschool van Nathalie Penquitt is uitverkocht en zal niet meer in herdruk komen (in het Nederlands). Er is wel veel vraag naar, dus als iedereen de uitgever (Tirion Natuur) schrijft/mailt komt hij misschien wel in herdruk. Die andere van haar (Beter paardrijden of zoiets) is dacht ik nog wel verkrijgbaar.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:05

PeruaansePas schreef:
Dat ben ik met je eens! Ik ben nog op zoek naar een goed anatomnieboek. Welke kun je me aanraden?

"Horse structure and movement", te verkrijgen bij mediaboek. Perfecte uitleg hoe het paardenlichaam werkt, ik heb er veel aan gehad. Is zo geschreven dat je niet alle Latijnse anatomietermen hoeft te kennen Lachen. En ook nog eens een schappelijk prijsje.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:43

€18,15 is idd een schappelijk prijsje! Bedankt voor de tip. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:58

PeruaansePas schreef:
Ruiters en rechters deel II zag ik op de Horse Event bij Mediaboekservice in de stand liggen.

www.mediaboek.nl , je kunt ook online bestellen of naar de winkel in Eerbeek

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 10:10

Ik heb 3 grote favorieten: ruiters en rechters, paardentaal (beide al genoemd) en Ken uw paard van dhr. Treffers. Wordt niet meer gedrukt (en nee, mijn exemplaar gaat er zeker niet uit), is nog wel eens tweedehands te bemachtigen.