Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
petraaken schreef:Als ik eerlijk mag zijn doe ik ze liever naar het slachthuis. Wij hebben dit ook gedaan toen de beslissing kwam om mijn oude te laten inslapen omdat genezing niet meer kon. Onze dierenarts raadde ons aan om haar naar het slachthuis te doen omdat we haar later niet uit de stal gingen kunnen sleuren naar de straat, het was heel erg warm + het feit dat nog eens een verlengd weekend was dus rendac kwam niet omdat ze niet werkten en dan maar 3 dagen een dode pony op je oprit te hebben dat kon ik niet aan. Dat beestje is puur op karakter in de trailer gestapt en uitgestapt in het slachthuis. was daar gelukkig niet zelf bij. Alleen mijn vader was niet echt te spreken over het personeel daar. Ze wachten niet eens met de dodelijke kogel totdat mijn vader weg was. Hij heeft haar dus zien vallen en hij was daar 3 dagen ziek van.
.
want dat was geen fijn gezicht ...

Keevagirl schreef:Wij hebben 3 jaar terug ons paard moeten laten inslapen t.g.v. een darmtorsie. Gelukkig hebben we een weiland aan de straatkant, en mocht daar het laatste spuitje gegeven worden. Dit had de dierenarts overlegd met de kadaverdienst. Vaak mag het wel IN de wei, als ze met de grijper van de kadaverwagen maar erbij kunnen, over het hek heen.
Ik ben blij dat dat gesleep niet hoefde, daar moet ik niet aan denken. De veearts had bij ons ook overlegt met de kadaverdienst en die hebben hem met de grijper uit het weiland gehaald terwijl de vrachtwagen gewoon op straat stond..
timilon schreef:tegen een spuitje gaan ze niet vechten hor...ze weten ook wel dat jij het voor hen doet.

Polly schreef:sommige dierenartsen willen idd besparen op de euthanasievloeistof, omdat het nogal duur is. Heb er ook weleens van gehoord. Als het mijn pony is boeit het me niet wat het kost als het maar geen gevecht is...
ArwenLune schreef:Ze mogen echt je erf niet op!