Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Op 2001-11-20 22:33, schreef kayla:
veel mensen denken dat paarden het van elkaar overnemen. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en is ook niet bewezen.
Mijn Trakkie was ook luchtzuiger, so what....een goede vriendin van mij werd altijd helemaal kriegel als ze bij mij op stal was en hem zag luchtzuigen. Wat een onzin. Het hoorde gewoon bij hem!! Het was een paard uit duizenden, erg slim en intelligent en
OK kappen nu, off topic. Sorry
. Maar ik ben blij met mijn ervaring met een luchtzuiger, heb zelf kunnen zien hoe erg het wel of neit is. En nog een minpuntje Gail dat ook weer met derden te maken heeft: als je hem wilt verkopen heb je ook nadeel van een stalgebrek! Maar ook ik zou nooit een topper laten staan. Ik heb zelf ook genoeg gebreken...
Citaat:Daarbij denk ik dat veel mensen er lichtelijk overdreven hysterisch over doen.
Een intelligent paard heeft sneller de neiging tot een stalgebrek, omdat hij zich sneller verveelt.
Daarbij ergeren mensen zich er blauw aan, maar waarom in hemelsnaam? Mensen hebben ook irritante trekjes.
Het enige echte risico is dat iedereen op stal gaat lopen zeiken of dat je als je je paard ergens anders neer wilt zetten problemen krijgt.
Het ligt er volgens mij gewoon aan dat je genoeg afwisseling geeft aan je paard met werken maar ook op stal!!
(oja, ik heb Nappie gewoon in de verzekering kunnen doen, was geen enkel probleem
)
Die dingen zijn trouwens ook nog duur, zag ze laatst hangen in de winkel, volgens mij 150 gulden! Maar ja, ze werken wel!