Titel: wat is onmisbaar bij een pensionstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:10

En Jacob112 je ziet zoveel mensen zoveel wensen. Knipoog Ik denk dat je nooit DE stal vind, altijd zal er wel iets zijn wat eventueel voor verbetering in aanmerking komt. Belangrijk is dat je jezelf en je paard voor je gevoel niets te kort doet en dat je je prettig voelt. Want de pensionstal die ALLES heeft is en waar IEDEREEN TEVREDEN IS of VEEL TE DUUR en te groot van opzet of BESTAAT NIET, maar ik kan me versgissen dus, misschien bestaat die wel en weet iemand ook nog waar die staat Verward Verward

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:19

Als er weiland is dat je paard dan ook naar buiten mag en dat het land niet als een golfterrein wordt behandeld. Nu is het vaak mooi weer en staan mijn paarden binnen, omdat het land te nat is (vindt de eigenaresse). Ik kan ze dan wel in de paddock gooien maar een paar uur op het land vinden ze lekkerder.

Verder heb ik alle luxe dus niks te klagen. Stro tot kniehoogte en wordt 1x per week helemaal leeggehaald. Vlasstal van mijn andere paard zou alleen wel wat beter bij gehouden kunnen worden.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:22

Allerbelangrijkste vind ik weidegang, een fatsoenlijke stal, en een bak om te rijden.
Op de pensionstal waar ik sta is een buitenbak, kleine binnenban (die ik het liefst groter had gezien) een was plaats, kantine, genoeg plek voor mijn kast dus eigenlijk ben ik wel tevreden Haha!

marjoleinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:19

goeie stal een rijgelegenheid en een weide dat is het minimum, meer is altijd meegenomen Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:39

Minimale eisen zijn voor mij weidegang (zomer en winter) en een droog stalletje voor de avonden/nachten in de winter.

Ik ben niet iemand die luxe belangrijk vindt. Vroeger heb ik altijd op een stal gestaan waar we echt niets hadden, behalve stalletjes, een paddock en een oude keet voor de zadels. We waren daar zelfs niet aangesloten op het lichtnet en hadden geen water daar!

Nu ben ik toch wel blij dat ik op een stal sta waar dit allemaal veel beter is. Waar licht is en een toilet! Waar ik een mooie eigen kast heb voor mijn spullen en een buitenbak.

Het allerbelangrijkste vind ik dat mijn paard naar haar zin staat daar wil ikzelf best wel een beetje voor inleveren.

jacob112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 16:40

jullie hebben het over stro maar zou zaagsel of stro vezel ook goed zijn?

en als paarden in de wei staan en ze krijgen telkens mot met elkaar wat dan?

alvast bedankt voor jullie reacties

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:53

Weidegang in de zomer.
En dat de paarden elke dag enkele uren buiten worden gezet.
Ook zou ik graag zien dat er gevoerd wordt, en je datniet zelf hoeft te doen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:55

jacob112 schreef:
jullie hebben het over stro maar zou zaagsel of stro vezel ook goed zijn?

en als paarden in de wei staan en ze krijgen telkens mot met elkaar wat dan?

alvast bedankt voor jullie reacties

Ik heb liever vlasstrooisel dan stro.. Maar wel dat ze dan voldoende te knabbelen hebben.. gooi er zelf dan graag n plakje stro doorheen
zaagsel ben k geen fan van

verschillende stukjes land maken dan.. ik heb liever dat ze op een kleiner stukje staat met 2 paarden dan dat ze er gewond uit komt

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:56

Ik vind een binnenbak echt een must en natuurlijk een buitenbak, weidegang, een grote box, stro eventueel zaagsel, en een kastje. En absoluut een toilet, spuitplaats, longeerbak (dan zit je andere mensen tenminste niet in de weg als die aan het rijden zijn en jij moet in de bak longeren) en een poetsplaats zou ook wel handig zijn dan hoef je niet in de stal te poetsen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:57

Weidegang op absolute nr 1.
Luxe als een solarium e.d. geef ik niks om. Zaagsel hebben mijn paarden niet nodig, dus daar geen ik ook al niks om, ben eigenlijk met weinig tevreden

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:17

ik mis ook weidegang in je rijtje, ik ben er misschien 2 uurtjes, mijn paard 24 uur per dag. Dus zijn welzijn staat bovenaan en bij welzijn denk ik aan weidegang. Ook in de winter wil ik de mogelijkheid hebben om mijn paard iig los te kunnen gooien of in een paddock te zetten. Ik sta nu op een stal met traliebinnenbox, maar daar staat hij alleen swinters in in de nacht, overdag op de wei.
Verder vind ik het belangrijk dat ik zelf wel droog kan staan en electriciteit en stromend water wil ik ook absoluut hebben. Ik heb op dit moment geen bak, maar ook geen paard om mee te rijden (paardje is 2,5). Zodra ik wel kan gaan rijden wil ik ook een bak hebben, is die bak er dus volgend jaar niet dan ga ik zeker van stal verhuizen.
Verder kijk ik naar het stro en hooi wat je moet gebruiken, ik vind dat dit ook bij de stalling hoort, voer vind ik geen probleem om zelf te regelen.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:29

* weidegang
* stal van minimaal 2,5 x 3
* plek om evt. zelf een kast neer te zetten voor spullen
* plek voor voer (als je zelf voor je eigen voer moet zorgen)

Bak zou fijn zij, hoeft niet. Ik ben niet zo veeleisend.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:32

Veel weidegang, of in ieder geval veel buiten staan!
Daarnaast een stal van mninimaal 3 bij 3.
Een bak is ook wel handig, netals water.

Als er mot is onderling in de wei, moeten de paarden of in verschilende weides, of in groepen naar buiten kunnen.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:40

Met stip op 1: Weidegang, het liefst 24/7 eventueel in de winter 'snachts op stal.
Stal van minimaal 3x3m
Een buitenbak
Ruimte voor mijn spullen
Verder maakt het mij niet zoveel uit, als mijn paard het er maar fijn heeft

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:56

mijn paard gaat binne nu en 2 maanden verhuizen omdat ik geen spuit en poets plaats heb. Als het warm is kan ik hem niet lekker afspuiten, ik kan zijn voeten nooit afspuiten, moest zijn staart met teer shampoo wassen door een emmer water er over heen te gooien.