lessen, hoe maak ik haar nu duidelijk..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 22:12

haha, ik wil wel dat mijn instructrice er op stapt om het eens aan te voelen of mij beter en harder aan pakken Haha!..

maar zoals ik al zei, ze stapt er niet snel op (vraag me niet waarom) en ze is denk ik ook wel te zwaar!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:14

Ach 5 minuutjes moet toch wel kunnen...oke niet als ze 125 kilo weegt, maar dat is dan wel het andere uiterste...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:17

gijsenkim schreef:
Dat doe ik ook wel eens............ Haha! Haha! Haha!

ik ben daar zowizo niet moeilijk in hoor, ik stap snel op......... sterker nog ik wil met al mijn kapsones ook nog wel eens zeggen.......... stap maar af dan doe ik het even voor Haha! Haha! Haha! Haha! (brengt me soms ook nog wel eens in een lastig pakket hoor )

Haha! Schijnheilig Knipoog Haha! Heel herkenbaar *LOL*

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-04 22:18

Ineke2 schreef:
Ach 5 minuutjes moet toch wel kunnen...oke niet als ze 125 kilo weegt, maar dat is dan wel het andere uiterste...

nee dat denk ik niet ...
zal het dan toch eens aan haar vragen Lachen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 23:40

gijsenkim schreef:
Moet je eens aan Sily hier op bokt vragen hoevaak zij tegen mij zei dat werkt niet, dat werkt niet.... zelfs zo erg dat ze boos afstapte Haha! Haha! Haha! maar uiteindelijk werkte het wel........ het duurt soms een hele hele lange weg voordat het kwartje bij het paard valt........ vraag het maar eens aan sily.... die kan je heel goed uitleggen hoe die interacties tussen mij als instucteur en haar als ruiter. En dat geeft allemaal helemaal niks Haha! Haha! Haha! das alleen maar goed

Eigenlijk wou ik net gaan reageren toen ik dit al las Haha!
En helaas is het nog waar ook, Kim vertelde me iedere keer weer dat ik duidelijk moest zijn, dat ik zus en zo moest doen, en ja tuurlijk ik wist toch al dat ik duidelijk moest zijn, en ik deed het toch ook?
Maar duidelijk voor mij was het niet voor mijn Par Haha!

Als het zo is dat ze ipv een oplossing zegt ja hij loopt onder je vandaan zal ik eens tegen haar zeggen dat je dat al wete, dat je graag wilt weten HOE je dat kan veranderen, dat je het zelf niet weet.
Misschien neemt ze al aan dat jij dat wel weet, heeft Kim ook weleens een keer bij mij gehad Haha!

Maar het kan ook gewoon zijn dat het een kwestie van dooroefenen is, dat wat zij zegt toch echt de oplossing is, maar dat jij en je paard er iets meer tijd voor nodig hebben om het te laten doordringen.
Is geen schande hoor, eigenwijze mensjes schijnen daar wel vaker last van te hebben Knipoog *en de paardjes niet te vergeten*

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 11:44

ja daar ben ik wel mee eens. hmm ik ga het er van de week toch ook eens met haar over hebben, misschien een andere oplossing proberen.
al vind ik niet dat ze altijd de goede oplossing geeft.. (nu rijd ik bijvoorbeeld met slof, maar zodra ik die eraf haal.. dan kan ik amper meer rijden ) en dat vind ik jammer...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:54

Cow_horse schreef:
ja daar ben ik wel mee eens. hmm ik ga het er van de week toch ook eens met haar over hebben, misschien een andere oplossing proberen.
al vind ik niet dat ze altijd de goede oplossing geeft.. (nu rijd ik bijvoorbeeld met slof, maar zodra ik die eraf haal.. dan kan ik amper meer rijden ) en dat vind ik jammer...

Dat is meestal als je met slof rijd.. Dat probeerde ik je ook duidelijk te maken, maargoed maakt niet uit.
Gooi dat ding eraf en heb het erover met je instructrice. Wil ze dat je perse door blijft rijden met slof, ga dan opzoek naar een andere. Ik denk namelijk dat je dan hier ook geen steek verder mee komt..

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:58

zeg het gewoon tegen je instructiese

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 12:09

youngster schreef:
Dat is meestal als je met slof rijd.. Dat probeerde ik je ook duidelijk te maken, maargoed maakt niet uit.
Gooi dat ding eraf en heb het erover met je instructrice. Wil ze dat je perse door blijft rijden met slof, ga dan opzoek naar een andere. Ik denk namelijk dat je dan hier ook geen steek verder mee komt..

de eerste keer dat ik er mee rijd was er niets aan de hand, toen haalde ik hem eraf en moest ie er weer om Verward.
zelf rijd ze ook met slof en raad mij het dus ook aan ik denk dat dit het is.
ik laat dat ding er de volgende keer gewoon vanaf en zeg het gewoon tegen haar. Lachen

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:55

Als je er als ruiter/amazone niet uitkomt met de aanwijzingen dan vind ik dat je instructrice op je paard/pony zou moeten stappen zo kunnen ze je ook laten zien hoe ze hun eigen woorden in praktijk brengen en het verschil laten zien dan wordt het allemaal duidelijker voor je instructie en voor de ruiter Kna zijn dat zij haar aanwijzigen moet aanpassen of dat het probleem bij de ruiter ligt. Dat wordt dan op die manier vanzelf duidelijk.
Als je goed rijd met een slot heb ik er niks op tegen, kan een handig hulpmiddel zijn, maar het is en blijft een hulp middel en je moet er niet van afhankelijk worden.

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:59

Ik zou er ook nog eens met haar over praten en dr anders als het gaat zelf even erop laten en het laten voelen en proberen.
Succes ermee OK dan!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:05

Cow_horse schreef:
de eerste keer dat ik er mee rijd was er niets aan de hand, toen haalde ik hem eraf en moest ie er weer om Verward.
zelf rijd ze ook met slof en raad mij het dus ook aan ik denk dat dit het is.
ik laat dat ding er de volgende keer gewoon vanaf en zeg het gewoon tegen haar. Lachen

Ik kan hier niet enthousiast van worden eerlijk gezegt.. Een keer een hulpteugel is niet erg en soms kom je er gewoon niet onderuit, maar zoals jij het nu zegt vind ik het niks. Ik ben zowiezo niet dol op hulpteugels en probeer het altijd eerst op de eerlijke manier..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 22:59

ik reed voorheen wel met gogue en vond ik zelf het fijnste, tot mijn pony slimme truucjes kreeg en er onderuit liep Scheve mond
daarna met stoot, maar die werkte nog minder dan de gogue..
tuurlijk probeer ik het ook eerst op een manier zonder hulpteugel, maar okee het werkte niet zonder. mijn pony is tijdens het rijden erg vooruit gegaan en ik denk dat ik wel gewoon zonder kan rijden. maar goed nu heb ik dus de slof en zou nu niet meer weten hoe ik het af moet gaan bouwen Verward

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 23:14

Gewoon...afdoen en het zonder proberen