Vanaf welke maat is een paard een paard???? :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nieuwe maat voor een paard??

1.569
13 (44%)
1.59
8 (27%)
anders...
8 (27%)

Totaal aantal stemmen: 29

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:29

Citaat:
Samengevat: pony versus paard is nu een béétje een oneigenlijke en niet-terzake doende indeling geworden.....

behalve bij het betalen van stalgeld: pony is de helft van paard..... bij ons...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:33

Ik betaal gewoon volle mep voor mijn quarter van 1.48m. En ja, dat is een paard.

Ik snap niet Olevalover waarom de maat van je paard voor jouw zo belangrijk is. Het is en blijft je paard, en je kunt ook met een pony bij de paarden blijven starten dus waar doe je moeilijk over?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 17:51

Ja, en? Smurf? Jouw voorbeeld geeft toch exact aan dat het een onzinnig verhaal is
Jouw stamperd zit vét onder de stokmaatgrens en geen mens die het een pony zal noemen.....
De Noriker: het trekpony-ras uit Oostenrijk.

Míj zal het worst zijn; heb dezelfde dikke pret met mijn iberische 'ponies' en/of -'paarden' hoor.
Bv. Capricho zou 'paard' zijn en Arabella 'pony' Verward Ga toch weg. Zoals ik uitgebreid onderbouwd heb is het kunstmatig en in mijn ogen een truc.

Nog even als kers op de taart: het skelet van het basis-ontwerp paard heeft als maximum framehoogte zo'n 14 hooguit 15 handen. Alles hoger is oprekken van het ontwerp. dat heeft natuurlijk grenzen en zwaarder uitvoeren maakt de boel alleen maar zwakker
Met name de rug, die toch al niet bedoeld is om gewicht te dragen, krijgt het meer voor de kiezen naarmate deze langer wordt. Vandaar dat kleine (korte), stevige paardjes meer kunnen dragen dan opgeschoten spillepoten.
Groter is in dit geval bepaald níet beter en meer schofthoogte is niet in het belang van het paard.

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 21:10

Huertecilla schreef:
Nog even als kers op de taart: het skelet van het basis-ontwerp paard heeft als maximum framehoogte zo'n 14 hooguit 15 handen. Alles hoger is oprekken van het ontwerp. dat heeft natuurlijk grenzen en zwaarder uitvoeren maakt de boel alleen maar zwakker
Met name de rug, die toch al niet bedoeld is om gewicht te dragen, krijgt het meer voor de kiezen naarmate deze langer wordt. Vandaar dat kleine (korte), stevige paardjes meer kunnen dragen dan opgeschoten spillepoten.
Groter is in dit geval bepaald níet beter en meer schofthoogte is niet in het belang van het paard.

Zo.. wat voel ik me trots op mijn kleine paardje Haha! hheheehe.. jah daar staan jullie nou allemaal te kijken met jullie 1.80 m hoge zwakke paardjes Tong uitsteken Bloos!