Zadelvraagjes (goede zadelmaker en boommaat)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:15

rebeltje schreef:
Berekent hij ook een prijs voor passen of als je n zadel koopt is dat geregeld? vult hij hem ook meteen aan huis op zodat je het zadel meteen kan houden??

Voor zowel mijn stal als die van Jits geld dat de km nog net kunnen, dat hij het zadel komt passen.. grens van 40 km staat er

Hij komt alleen met nieuwe zadels langs.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 19:57

Citaat:
Hij komt alleen met nieuwe zadels langs.

Dat is wel jammer.

Ik heb vandaag een paar zadels van stalgenoten gepast, en ze trekken echt allemaal scheef op mijn paard. Ik heb hem nog niet zo lang en ik denk dat ze hem hiervoor vooral rechtsom hebben gereden, aangezien hij aan de ene kant bespierder is dan aan de andere kant. Ik denk dat de zadelmaker nog een klus heeft aan mijn paard!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 19:59

horselover23 schreef:
Van Rijss vind ik een goede zadelmaker, hij zit in Zevenhuizen.

Daar ben ik ook geweest op aanraden van de dierenkliniek in Bodegraven.
Nog steeds dik tevreden *LOL*

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 21:39

Verkoopt van Rijs ook zadels van het merk Kentaur en KnightRider?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 08:40

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:31

[quote="droebel] ook hebben ze m'n zadel een keer aan de voorkant verbreed door de boom te verhitten of zo. volgens meerdere zadelmakers en de importeur is dit harstikke slecht voor je zadel.
[/quote]

Onzin!
Mensen die dit beweren hebben geen verstand van zadels...

Bel van Triest, of Tom vd Brink maar eens op, en vraag ze hoe vaak ze dit per maand uitvoeren.(zadel verbreden)

Het is slecht voor je paard om met een te smal zadel te blijven rijden!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:48

Update de Paardenschuur:

Heb haar mijn Hulsebos laten bekijken. Ik vond dat ze het goed deed.
Zadel is wel 2 maten te verstellen, maar daar moet hij wel voor uit elkaar.
Hulsebos doet het op dezelfde methode , zegt ze.
Er zijn een aantal zadels, zoals Hulsebos en Kieffer die te verbreden zijn.
Ze had het over de KN, die is niet te vertellen volgens haar. De nieuwere zadels, hoewel, mijn Hulsebos heb ik ook al weer 5 jaar, van betere kwaliteit, zijn tegenwoordig dus te verbreden volgens die verhit methode. Daarna wordt het nog een dagje uitgehard, zeg maar. Als dus de Paardenschuur. Dinsdag kan ik mijn zadel ophalen en zal ik vertellen of ik tevreden ben!

Ik ben wel erg blij dat het zadel te verbreden is! Had ik niet gedacht, ik dacht dat ik een nieuw zadel zou moeten, helllup.. Maar dat hoeft dus gelukkig niet.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:06

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:11

De heuvelhoeve, zit volgens mij ook redelijk in de buurt.
(heeft ook een site)
De zadelmaker is Elles Groen, ietwat stug maar heel eerlijk! Kijkt heel goed naar ligging van het zadel op het paard en naar de houding van de ruiter in het zadel (beide belangrijk natuurlijk!) Heeft ook een aantal exclusieve merken die bij andere zadelmakers niet te krijgen zijn.
Ik ben al jaren erg tevreden over mijn zadel!!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:58

Antheman schreef:
Citaat:
Ik krijg geheel de kriebels van de firma Koch.

Mag ik vragen waarom?

Ik kan je de ruitershop echt afraden. Ik weet niet of Patrick het nog steeds zelf doet, maar hij heeft echt de ballen verstand van zadels om over de service nog maar te zwijgen...

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:08

Citaat:
Ik weet niet of Patrick het nog steeds zelf doet

Volgens mij heeft hij inmiddels een zadelmaker in dienst.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:12

Jits schreef:
Volgens mij heeft hij inmiddels een zadelmaker in dienst.

jep hij heeft een zadelmaker in dienst. sander??!! geloof k .. Patrick bemoeit zich er niet meer mee.. jah hij neemt de zadels mee.. Haha!

maar goed.. ik was op vakantie en annemarie (staleigenaresse) reed dus mijn paard. Hij zat even te kijken en begon dus over het zadel dat het voor geen meter lag. Niet om gevraagd, wist niet van wie het paard was en het zadel.. vroeg alleen of ze ook last van haar rug kreeg.. etc.. Dus meteen laten zien hoe het zadel moest liggen. Ik vind dit toch positief.. zonder dat hij weet van wie het zadel is en zonder dat hij er van uit gaat dat hij een zadel verkoopt... toch ernaar kijken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:45

Rebeltje, toch is het gelukt, jij gaat een nieuw zadel kopen en je bent zelfs van plan om dat bij Patrick te doen.
Patrick kwam tot voor kort nog zelf bij ons op stal zadels passen.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:47

droebel schreef:
paardenschuur uit amerongen hoor ik eigenlijk alleen maar slechte dingen over. bij mijn paard hebben ze al een aantal keren m'n zadel verbouwd. en nog bleef hij slecht liggen. ik moest maar met een voortuig en gelpad rijden. Verward ook hebben ze m'n zadel een keer aan de voorkant verbreed door de boom te verhitten of zo. volgens meerdere zadelmakers en de importeur is dit harstikke slecht voor je zadel. een stalgenoot wilde haar 2e handszadel goed aan haar paard aangepast hebben, ze moesten maar even het zadel bij hun langs komen brengen . dit zonder dat ze het paard hebben gezien.

Mij hebben ze wel erg goed geholpen. Ik had grote zadelproblemen en ze hebben er alles aan gedaan om me te helpen.....met goede resultaten!
De een zweert erbij en de ander niet..... Dat houd je altijd.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:22

Lovely schreef:
Rebeltje, toch is het gelukt, jij gaat een nieuw zadel kopen en je bent zelfs van plan om dat bij Patrick te doen.
Patrick kwam tot voor kort nog zelf bij ons op stal zadels passen.

Das waar.. maar k had net zo goed kunnen besluiten dat bij ieder ander te doen... Maar goed aangezien daar ik daar ook de rest van mijn spullen aanschaf was dat mn eerste optie.

Een vriendin van mij heeft een paar weken geleden n zadel aangeschaft en toen was patrick er al niet meer mee bezig. Maar een paar maanden geleden op mn vorige stal heb k hem idd zelf nog zien passen. Maar goed.. je ziet zelf ook wel n beetje waar ze mee bezig zijn.. eerst morgen maar eens afwachten hoe t gaat..

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:30

Jits schreef:

Ik heb vandaag een paar zadels van stalgenoten gepast, en ze trekken echt allemaal scheef op mijn paard. Ik heb hem nog niet zo lang en ik denk dat ze hem hiervoor vooral rechtsom hebben gereden, aangezien hij aan de ene kant bespierder is dan aan de andere kant. Ik denk dat de zadelmaker nog een klus heeft aan mijn paard!

Wat heb je naast medische hulp nog aan oefeningen meegekregen om links rechts weer beter te krijgen?

Mag je je paard al rijden?

Ik heb misschien iemand voor je zadel..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 14:53

Citaat:
Antheman schreef: Quote:
Ik krijg geheel de kriebels van de firma Koch.

Mag ik vragen waarom?

Dat mag. Maar er werd al eerder gezegd dat de een uitstekend bij pietje is geholpen en de ander daar totaal niet over te spreken is.
Om je vraag te beantwoorden: ik vindt ze vreselijk arrogant en zadels buiten hun assortiment worden volledig afgekraakt.
Ze proberen je daar altijd iets anders aan te smeren, en dat vind ik niet leuk.

Dus als jij goede ervaringen hebt met Koch, dan is dat toch prima?
De paardenschuur heeft mij wederom goed geholpen, en is iets goedkoper, en sneller!! dan Hulsebos.

Voor elk wat wils dus.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:02

Ik heb idd goede ervaringen met Koch dus vandaar mijn vraag.

Maar ik ben ook altijd benieuwd waarom een ander dan bijvoorbeeld helemaal niet tevreden is. De een moet niks hebben van iemand bij wie de ander zweert, dat hou je altijd. Ik heb persoonlijk bijvoorbeeld geen goede ervaringen met Patrick van de ruitershop, maar ik ken ook wel iemand die heel tevreden over hem is.

Maar het kan denk ik geen kwaad om ook eens mindere berichten over iemand te horen. Het houdt mij in ieder geval kritisch.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 17:01

Citaat:
Wat heb je naast medische hulp nog aan oefeningen meegekregen om links rechts weer beter te krijgen?

Mag je je paard al rijden?

Ik heb misschien iemand voor je zadel..

Ik heb je een PB gestuurd

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:46

nou ze zijn bij mij langs geweest. Ten eerste al 45 minuten te laat.. iets waar k echt niet tegenkan Boos!

Stuk of 10 zadels gepast.. als het er niet meer waren.. Er lagen er maar 2 goed.. Dus rijden.. fijn met dit weer... Zadel werd ook goed gecontroleerd met het rijden.. Ik merkte wel meteen dat mijn merrie veel ruimer liep voor.. Lachen Beide zadels lagen goed en zaten ook lekker. Gelukkig voor mij zat de duurste het minst lekker, minder kniewrong.. Dus nu ben k de gelukkige eigenaar van een Passier Grand Gilbert.. Lachen Ik vind hem echt geweldig zitten.. eigenlijk iets boven mijn prijsklasse maar kreeg nog flink wat terug voor mijn oude zadel..

en Jits.. ben jij al wat verder opgeschoten??

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:48

Wij hebben hier een hele goede zadelmaker (Jo Viehoff), maar die is helaas te ver weg. Succes iig.

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:55

Er is een super goede zadelmaker uit duitsland. Deze komt bij je thuis langs. Deze meet je paard helemaal op en meet jou op ( met flexibele maatstok) En tekent dit op papier. Vanaf dit papier wordt het zadel in Italie gemaakt.
Alles wordt met de hand gemaakt en alles kan dus ook weer uit elkaar gehaald worden en opnieuw aangepast worden.
Het zijn wel dure zadels heb er toen 4300 gulden voor betaald!. Het bedrijf is COBRA zadels.. Voor meer info moet je maar even pben.

Groetjes joyce

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 18:48

Citaat:
en Jits.. ben jij al wat verder opgeschoten??

Niet echt. Het vervelend is dat mijn budget ook niet zo ruim is...[/code]

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:22

Goede zadelmaker: Tom v.d. Brink!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:41

Jits schreef:
Niet echt. Het vervelend is dat mijn budget ook niet zo ruim is...[/code]

En dan een kentaur of premiere zadel. Mijn vorige zadel was n premiere. Heerlijk zadel. Goede kwaliteit ook. en rond de 700-800 euro nieuw.. Das nog wel een nette prijs.