Francis schreef::? En waarom niet?? Ik durf wel te zeggen dat ik persoonlijk geen fan van die grote opfokgroepen ben. Tig veulens in een wei, waar niet meer naar omgekeken wordt. Niet bijgevoerd (wat veel veulens best kunnen gebruiken), niet in de handen enz. enz.... En dan krijg je'm na twee jaar brood mager, onder de bijt en trap wonden en mensenschuw weer terug. Nee dank u...
Ok, ik beschrijf nu een uiterste, maar helaas wel een die érg veel voorkomt. Ik heb al té veel paardjes zo terug zien komen. En dan moet er even in 2 á 3 maanden geleerd worden om aan een halster te lopen, voetjes te geven voor de smid enz. enz.
Dan ligt de fout toch echt bij de eigenaar?. Bedoel je dumpt dat beest niet in een weiland en zwaait gedag voor een half jaar?. Ik verwacht toch wel dat je regelmatig gaat kijken. Dan kan je altijd ingrijpen maak goede afspraken met de eigenaar van het land of stal.. Pech kan je altijd hebben of het nu een grote groep of kleine is maar ook aan huis.
Ik zou hem lekker wegzetten je hebt er niets aan op stal vooral in de winter niet. Heb de nodige ellende al gezien bij ons op stal vorig jaar. nee lekker naar buiten met leeftijdsgenoten. Dan 3 jaar lopen kloten meteen veulen aan huis nee dank je.

) 

. Ik heb ze lekker in handen zo en ze zijn reuze sociaal naar mensen en andere dieren.