Wie rijden er allemaal boomloos?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:14

Is er geen informatie over die Floki te krijgen in het Nederlands? Zal wel niet maar wie niet waagd wie niet wint. Ik rijd nl een spontaantolter die een commandotolter moet worden. Een ijslander ja.
Ben erg geintresseerd in boomloos maar wacht nog op mijn testzadeltje (opschieten Pmerana Tong uitsteken ). Was vandaag bij een Ijslanderwedstrijd in Harmelen en zag ook iemand op een boomlooszadel rijden. Dacht dat het Bare-foot was omdat er ritsjes in de pommels zaten.

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:21

wat is een barefoot?een bepaald soort zadel?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:22

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:25

Mara schreef:
wat is een barefoot?een bepaald soort zadel?

zie http://www.boomloosrijden.nl

Ik ben een zeer tevreden gebruikster van een zwart Barefoot-zadel maat 1

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:28

Ik rijd ook boomloos, op een torsion dressuur....Gekocht bij buitenzinnig Ben er wel tevreden mee. Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 01:58

*wil ook heel graag, maar spaart nog even*
(Wie in Noordholland, boven het IJ, heeft zo'n ding en mag ik een keer komen bewonderen?? Please pb me!)

mekkera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 07:26

ik rijd ook Boomloos, Freeform

Irsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 08:48

SmithsGirl schreef:
dat ziet er heel mooi uit Irsa! Zijn die zadels duur?
ik zoek er dus een boomloos zadel bij, voor springen... want dat vindt Banjer geweldig...

Ik geloof dat ze nieuw rond 1100 euro kosten, niet echt goedkoop dus.
Ze zijn heel af en toe tweedehands te koop, en dan zijn ze meestal rond de 500 euro. Ik heb de mijne gelukkig tweedehands kunnen bemachtigen Haha!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 09:56

Ik ga zó nog even bit- en boomloos (Barefoot) in de picadero spelen met onze jonge hengst.
We hebben de Barefoot overgenomen speciaal voor hem, maar we rijden de meiden er ook mee al is het geen vervanging van hun zadels mét.
Heb inmiddels ook voor pielemans een zadel mét in bestelling.

Lambiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 10:38

Ik rijd sinds 1,5 maand ook boomloos (Barefoot). Ik moest in het begin wennen aan de brede zit (ik heb een dikke Tinker) en ik moest even wennen met lichtrijden. Maar nu zit ik heerlijk en ik rij me niet meer door op m'n billen. Ik ben er gisteren afgebokt Boos! , maar het viel me reuze mee hoe lang ik er nog op kon blijven zitten. Ik had verwacht dat ik helemaal geen grip zou hebben zonder kniewrongen, maar dat was niet zo. Toen het zadel op z'n nek lag kon ik er helaas niet meer op blijven zitten (ik was nog niet supergoed aangesingeld want het was aan het begin van mijn rit en mijn paard heeft geen schoft). Het is wel een warm zadel met al dat bont onder het dekje en als dat nat is van het zweet glijdt het ook sneller.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:14

Haha Lambiek dat heb ik ook wel eens. Ik was met een groepje buitenrijden en mn zadel lag een klein beetje scheef (dan is de ruggegraat dus ook meteen niet meer vrij) Ik geef een duw naar de andere kant en het zadel hangt dus echt aan de andere kant van de buik van [**]. Bloos! Dan heb ik dus ook geluk dat ik zon brave pony heb... Bij een frisse 3 jarige (bijv) zou ik niet graag met een boomloos zadel willen zitten, hij schuift toch altijd wat (of met bokken, evenwicht houden in de bocht als ze dr vandoor gaan Tong uitsteken enz). Je moet je echt gewicht zetten aan 1 kant, maar dan nog.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:19

Ik had een Barefoot en nu heb ik een boomloos dressuurzadel van Heather Moffett (voor de liefhebbers www.enlightenedequitation.com)
Voor mij ook nooit meer een zadel met boom Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 11:23

Citaat:
Ik geef een duw naar de andere kant en het zadel hangt dus echt aan de andere kant van de buik van bruno.

dat had ik dus met alle zadels met boom die ik heb geprobeerd..... en nog nooit met m'n Barefoot gehad galukkig....*klopt af*

Jullie moeten wel goed aansingelen dames Clown

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:36

Fonnie"]
Bij een frisse 3 jarige (bijv) zou ik niet graag met een boomloos zadel willen zitten
[/quote]
Hmm.... ik ben mijn 3-jarige hengst ermee aan het beleren Schijnheilig
Juist een jong paard heeft er baat bij de ruiter goed te kunnen voelen (en omgekeerd).
Omdat je op een jong paard toch niet lang moet/kan gaan zitten/rijden is het ontbreken van een boom niet al te problematisch.

[quote]
...hij schuift toch altijd wat (of met bokken, evenwicht houden in de bocht als ze dr vandoor gaan Tong uitsteken enz). Je moet je echt gewicht zetten aan 1 kant, maar dan nog.
[/quote]
Met schuiven heb ik geen enkel probleem.

[quote="Lambiek schreef:
Het is wel een warm zadel met al dat bont onder het dekje en als dat nat is van het zweet glijdt het ook sneller.

Deze 'warmte' van het zadel is inderdaad één van de redenen waarom wij het hier niet onder warme omstandigheden of bij blijkbaar extreme inspanning willen gebruiken.

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:40

Ik heb voor mijn Fries ook een Barefoot. Ik ben hem nu aan het inrijden met dit zadel, grote voordeel vind ik dat het mee "groeit" met mijn paard.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:46

HeatherMoffet schreef:
It is not ‘rocket science’....

Lees: 'Verder zonder één enkel meetbaar aangetoond feít.'

Dáár was ik inmiddels ook achter Schijnheilig

Citaat:
...but is based on logical explanation...

Lees: '...maar ik heb er wel een goed verhaal bij'.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:49

Dit topic ging niet zozeer om het 'waarom' als wel over het 'wie' Knipoog

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:32

smurf schreef:

Jullie moeten wel goed aansingelen dames Clown

Ik kan opstappen zonder dat het verschuifd....maar met rijden gebeurd het soms toch!! Niet altijd hoor. Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 16:11

Sugarmiss schreef:
Dit topic ging niet zozeer om het 'waarom' als wel over het 'wie' Knipoog

Vandaar mijn antwoord : 'Ik, soms,' en verder alleen maar quotes Schijnheilig

De uitspraken van H.Moffet vond ik echt té mooi om onbelicht te laten

Sorry daarvoor dan Cool

bushwullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:53

ik heb ook een boomloos zadel en wel een canadees boomloos trekzadel.
die krijg je www.goedhard.nl. zijn niet zo duur daarzo.
en het ligt super op m'n arabiertje ik rij haar met het boomloos zadel en met een dressuur zadel. maar men merkt duidelijk verschil. als ik dressuur rijdt dan gebruik ik gewoon het dressuurzadel. maar anders het boomloos zadel. dan loopt ze echt heel ontspannen en soepel en ja het zit heerlijk.

maar ik heb nog een vraag welk schabrak/ dekje gebruiken jullie???
ik heb van goedhard een dikke pollypad gekregen maar die schuift als we veel en lang hebben gereden voor al als wel lang galoperen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 17:55

ik gebruik het pad van Grandeur dat er speciaal voor bedoeld is.

kijk maar even op www.boomloosrijden.nl daar staan foto's van dit pad

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 18:07

bushwullie schreef:
ik heb ook een boomloos zadel en wel een canadees boomloos trekzadel.
die ....zijn niet zo duur daarzo.

Euh.... ok SM... zeg al niks Schijnheilig

Citaat:

Kijk! Zó'n Tevis-cup foto bedoelde ik nu!! Een dergelijke helling neem ik hier ook wel eens en ga dan níet aan mijn zadel hangen

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 18:07

Mijn Grandeur pad schuift ook... De linkerkant schuift onder het rijden onder het zadel zeg maar. Ik weet nog niet hoe ik het op kan lossen. Ik singel trouwens wel goed aan Knipoog

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 19:29

Ik moet nog heel even geduld hebben. Ik heb een Barefoot besteld, deze zou vanaf midden september ongeveer weer leverbaar zijn, dus hij kan op zich elk moment binnen komen. Ben heel benieuwd !!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 21:19

Alet schreef:
Mijn Grandeur pad schuift ook... De linkerkant schuift onder het rijden onder het zadel zeg maar. Ik weet nog niet hoe ik het op kan lossen. Ik singel trouwens wel goed aan Knipoog

Misschien ook iets voor jou. Sinds ik een katoenen singel gebruik ipv een leren, heb ik veel minder last van een schuivend zadel.