Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pegassa schreef:Hmmmm.is het niet een beetje omgedraaide wereld? Het paard eerst op proef en dan pas keuren? Bovendien zou ik persoonlijk nooit een paard meegeven op proef. Er kan in 4 weken op een vreemd adres veel met je paard gebeuren. Wat zet je daar tegenover voor de verkoper? Wie is er aansprakelijk als er in die tijd het paard iets overkomt?
Natasha schreef:Weet je dat wel echt zeker?
Er wordt vaak meer gezegd dan daadwerkelijk gedaan.
Bovendien, als het handelsstallen zouden zijn, houden zij het niet vol als ze op deze manier te werk zouden gaan.

Fitzroy schreef:Ik heb dat ook in mijn koopcontract laten zetten, zelfs een periode van 3 maanden had ik bedongen.
En die stal bestaat nog steeds en draait uitstekend voorzover ik weet
Het is wel een handelsstal die aangesloten is bij de VSN, dus misschien dat dat scheelt.
Uiteraard wel eerst keuren, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
furie26 schreef:Er zijn natuurlijk mensen die misbruik maken van de mogelijkheid het paard terug te brengen als het niet klikt, maar ik ben van mening dat een fokker / handelsstal toch die mogelijkheid moet bieden.
Als de verkoper eerlijke informatie verstrekt over het karakter van het paard en een paard niet meegeeft wanneer hij al “weet” dat het niets gaat worden, dan komen er veel minder paarden terug.
Zelf is mij 5 jaar geleden een 3 jarige (dominante) arabische hengst geweigerd, destijds baalde ik er van, maar nu ben ik de fokker dankbaar.
Als een verkoper mij zou verplichten een ander paard te kopen als het niet klikt zou ik direct ergens anders heen gaan. Op deze mannier is de kans veel groter dat je weer voor een paard kiest dat niet bij je past. Ik vind dat niet echt paard vriendelijk.
furie26 schreef:Overigens begrijp ik het wel hoor Natasha, ik hoop alleen voor die 250 pony’s/paarden per jaar dat je beschikt over heel veel mensenkennis en ze niet aan de eerste de beste gek meegeeft.