Sorry weer bandages, wanneer gebruik jij ze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:08

Lisjuh87 schreef:
Peesbeschermers kan ik niet gebruiken dan doet hij net of er stenen aan zijn benen hangen (effect = kameel) Haha!

En waarom denk je dan dat ie dat niet doet bij bandages?
Bovendien vind ik dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Eerst zeg je dat je het zo mooi vindt, en na het nodige (terechte in mijn ogen) commentaar begin je over dat hij zich aantikt.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:08

bandages zijn echt niet alleen voor de sier.
ik heb ze ook wel eens in de trailer om puur als bescherming en met rijden als lichte ondersteuning,
me paard heeft nog geen goed evenwicht en loopt ''zwabberend'' met de achterbenen. daarom strijkt ze heel erg, bandages beschermen dit ook. met springen gebruik ik dan strijklappen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:09

Ik gebruik ze heel soms, eigenlijk bijna nooit omdat ik het ondingen vind om om te doen. Als je ze om wil gaan doen, zorg ervoor dat je ze GOED omdoet. Zoals Zep zegt kan er volgens mij niks fout gaan als je ze GOED omdoet. Jammer genoeg zijn er heel veel mensen die ze verkeerd omdoen en dan krijg je wel onnodige blessures. Dus als je het gaat doen, laat het dan in 1e instantie door iemand doen die het kan en het jou gaat leren.

Succes ermee.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 07:25

Iris82 schreef:
En waarom denk je dan dat ie dat niet doet bij bandages?
Bovendien vind ik dat je jezelf een beetje tegenspreekt. Eerst zeg je dat je het zo mooi vindt, en na het nodige (terechte in mijn ogen) commentaar begin je over dat hij zich aantikt.

Uhm sorry maar ik wou het eerst al doen omdat hij aantikte maar toen had ik het geduld neit om te leren toen hadden we peesbeschermers gekocht maar daarbij gaat hij als een kameel lopen dus tja waarom dan geen bandages als hij het daarmee niet doet...en ja ik doe het OOK omdat ik het mooi vind maar dat is echt neit de enigste reden dan zou ik mijn geld wel anders besteden hoor!

En waarom denk je dan dat ie dat niet doet bij bandages? Nou verzin jij eens iets???

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 07:26

Solide schreef:
Ik gebruik ze heel soms, eigenlijk bijna nooit omdat ik het ondingen vind om om te doen. Als je ze om wil gaan doen, zorg ervoor dat je ze GOED omdoet. Zoals Zep zegt kan er volgens mij niks fout gaan als je ze GOED omdoet. Jammer genoeg zijn er heel veel mensen die ze verkeerd omdoen en dan krijg je wel onnodige blessures. Dus als je het gaat doen, laat het dan in 1e instantie door iemand doen die het kan en het jou gaat leren.

Succes ermee.

Ja ik weet het daarom ga ik het zaterdag ook leren! Ik kan de bandages zowiezo nog neit gebruiken want hij heeft heel erg mok over zijn hele benen dus...en als dat gaat broeien kan hij akelige wondjes krijgen dus ik ga ze ook pas gebruiken als zijn benen weer helemaal goed zijn...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:11

ik gebruik ze niet Haha! ik raak compleet in de knoop met die dingen als ik ze om moet doen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:14

ik gebruik ze alleen voor een clinic oid als ik er sjiek uit wil zien. Anders altijd peesbeschermers.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:06

Ik heb ze liggen maar puur voor eventueel op de trailer met goede onderlappen eronder die over de kroonrand heen gaan.

Verder vind ik dat je hier op bokt veel foto's ziet van shetlanders (die vaak toch al zo kort lopen dat van aantikken geen sprake is) met van die dikke niet goed aangebrachte en strakke bandages.

Mooi of niet mooi ik denk dat met name kleine pony's er meer last van hebben dan dat ze er baat bij hebben!

Het is puur voor de setjesaanvulling van de paardeneigenaar en vooral voor de kassavulling van de ruitersportzaken want die spelen er goed op in door bij elk shabrak bijpassende bandages in de winkel te hebben!