Nou heb ik dus wel een witte staart manen en voetjes maar ik gebruik daar dus Super Groom Whitening Shampoo voor, van alle andere shampoos kreeg mijn paard schilfers en deze shamppo licht je witte vacht echt super op. Verder was ik hem met Tea Tree shampoo van de paardendrogist
- Gebruiken jullie speciale anti-klit spray uit de ruitersportzaak? Of hebben jullie genoeg aan een conditioner uit de supermarkt?
Voor staart en manen gebruik ik Riders Magic van Leovet, werkt toppie en is zuinig in gebruik. De rest van zijn lichaam gebruik ik geen conditioner voor.
- Hoe heet dat spul wat je op de hoeven kunt smeren zodat er (voor een wedstrijd) geen zand en dergelijke op blijft plakken.
Gebruik eigenlijk gewoon snel intrekbare hoefolie, smeer ik er voordat ie in de trailer naar wedstrijd gaat op en tegen de tijd dat ik aankom is het droog en schoon.
- Zijn er vuil/zand afstotende producten waarmee je de witte sokjes wit kan houden tijdens het losrijden?
Sectolin Antiklit & Glans is vuilafstotend en geeft niet af. Blijft 8 tot 10 dagen werkzaam en geeft in deze periode tevens een mooie glans.
- Nog 'diervriendelijke'
tips om een zwart paard voor een wedstrijd een diepzwarte glimmende kleur te geven?Mmm, ik las laatst ergens dat je daar cockpitspray voor kan gebruiken, je weet wel om de binnenkant van je auto weer mooi zwart te krijgen