Ben ik te kritisch tegen verzorgers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:09

De regels die je hebt zijn normale regels. Misschien dat je de verzorgers net iets te veel verwend omdat ze niet hoeven te voeren, uit te mesten en geen financiele bijdrage hoeven te leveren. Zo gewonnen, zo geronnen Knipoog

Ik heb ook al wat verzorgsters (de meeste waren jonge meiden) voorbij zien komen/afgewezen. Bloos Ik begeleid ze de eerste paar keer, zo kom ik er achter of ze wel bij mij en mijn pony passen. Dan mogen ze hem uit het land halen, opzadelen, rijden en longeren. Ik vraag de dingen die ze later zelfstandig moeten kunnen. Niet-serieuze verzorgers vallen snel door de mand, die willen namelijk direct alles zelfstandig en alleen doen. Meiden die hun ervaring bluffen vallen ook af: daar zorgt mijn pony wel voor Haha! En veel ervaring is geen vereiste want ik wil er best tijd in steken om ze op weg te helpen.

Helaas liggen goede verzorgers niet voor het oprapen. Ik heb een kleine pony en zoek (ivm rijden) naar een lichtgewicht en dus jonge verzorgster. En meiden die (zonder heel goede reden) te laat komen of niet komen opdagen (zonder afbellen) zijn direct al 'af'. Haha!

roberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:15

Citaat:
En meiden die (zonder heel goede reden) te laat komen of niet komen opdagen (zonder afbellen) zijn direct al 'af'.
Wow en ik dacht dat ik streng was. Al is het natuurlijk wel het verstandigste om te doen. Misschien denken ze wel dat ze heel ver kunnen gaan omdat ik vrij gemakkelijk overkom. Ik ben van de week vrij duidelijk geweest tegen nummer 7. Ze weet dat als ze nog een keer zich niet aan de regels houdt het einde verhaal is. Ze schrok er wel van trouwens.

En meelopen doe ik zeker ook. Ik heb wel iets ervaren mensen nodig omdat mijn paard nogal lomp is en vrij snel doorheeft of ze iemand baas kan. Ze laat veel toe maar ben je haar niet de baas heb je ook niks te vertellen aan de hand. Dan wandelt ze rustig de straat op om te gaan buurten met iemand achter haar aan gehangen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:20

roberta schreef:
Misschien is het idee van geld vragen niet eens zo gek. Wat me daar altijd in heeft tegen gehouden is als je iemand laat betalen ik het idee heb dat je zo ook meer moet kunnen laten doen en dat ze ook zeggenschap over mijn paard krijgen. Dat ik dan bv wil rijden maar zij dat die dag al gedaan hebben. Is stom ik weet het.

Het is en blijft te allen tijden jouw paard, dus jij beslist wat er wel en niet gebeurt. Al betalen ze de helft van jouw kosten, jij bepaalt en beslist.
En wat dat rijden betreft, als je gewoon vaste dagen afspreekt heb je het probleem niet dat ze gereden hebben terwijl jij die dag net wilde rijden.
Daarom heb ik al lang geleden besloten mijn 2 paarden 7 dagen per week zelf te doen. Kweet dat niet iedereen daar de tijd voor heeft en het niet voor iedereen mogelijk is, maar gelukkig heb ik die luxe positie wel.
Succes met het vinden van de juiste bijrijder!

roberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:35

Citaat:
En wat dat rijden betreft, als je gewoon vaste dagen afspreekt heb je het probleem niet dat ze gereden hebben terwijl jij die dag net wilde rijden

Ik heb vaste dagen maar dat is dus geen garantie Scheve mond . Ik denk dat het er op neer komt dat we het idd zonder gaan doen en wel zien of er iemand op ons pad komt. Dan maar iets minder aandacht en beweging voor mijn paard. Ze komt toch wel buiten en krijgt eten en drinken. Ook is er altijd wel iemand die een knuf uitdeelt als ze langskomen.

Beter minder aandacht en beweging dan foute aandacht en beweging.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:44

roberta schreef:
Ik heb vaste dagen maar dat is dus geen garantie Scheve mond .

Ik begrijp hier uit dat ze dan toch gaan rijden terwijl het hun dag niet is??!! Dat vind ik dan wel hondsbrutaal zeg!!! Stoom uit je oren

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:56

Je moet 'gewoon' erg veel geluk hebben, ik had vorig jaar een leuke meid, deed alles voor mijn paard en ook naast hem ging ik met haar om.
Alles leuk en aardig', totdat ze haar lessen keer na keer afbelde (lees, af liet bellen door haar vriend), mijn stal niet goed/niet uitmestte, vertelde gereden te hebben terwijl ze alleen uit had gemest die dag enz.
Stalgenoten vertelden mij wel dat ze haar nooit zagen rijden en dan dacht ik dat dat toeval was, ze had het immers ook erg druk met werk, eigen huis etc.
Haar ernaar vragen had geen zin, ze ontkende .... ze mocht van mij stoppen met betalen en minder vaak komen maar dat wilde ze allemaal niet ... nee in plaats daarvan liet ze mijn paard van de ene op de andere dag gewoon zitten en mij dus ook.

Ik heb nu gelukkig een hele goede bijrijdster gevonden maar het beschaamt je vertrouwen wel erg.

Succes met het zoeken... OK dan!

liefs saskia

roberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 11:56

tsja ik ben er ook niet echt blij mee. Krijg je als antwoord, ja het was mooi weer en ik had zo'n zin om te rijden. Ja he he ik ook. En zij was me net voor geweest en was net klaar toen ik aankwam. Dat is met deze nog niet gebeurt maar met anderen een paar keer. Dan sta je dus voor joker met je afspraken.

En Saskia ik zou nog liever hebben dat ze niet rijden en zeggen het wel gedaan te hebben dan omgekeerd. Maar het blijft raar. Heel lang gaat het goed en dan opeens niet meer. Dan is er dus ook meteen een vriendschap over.Ik ben blij dat je nu iemand gevonden hebt waar het goed mee gaat.

Ik zou vroeger een moord gepleegt hebben voor een verzorgpaard en er extra voorzichtig mee gedaan hebben. Nu lijkt het wel of je paard meteen als eigen paard wordt gezien waar je alles mee kan doen. En een eigenaar is een vervelend bijverschijnsel waar je mee te maken hebt.
Laatst bijgewerkt door roberta op 10-09-04 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:59

roberta schreef:
Ik heb vaste dagen maar dat is dus geen garantie Scheve mond . Ik denk dat het er op neer komt dat we het idd zonder gaan doen en wel zien of er iemand op ons pad komt. Dan maar iets minder aandacht en beweging voor mijn paard. Ze komt toch wel buiten en krijgt eten en drinken. Ook is er altijd wel iemand die een knuf uitdeelt als ze langskomen.

Beter minder aandacht en beweging dan foute aandacht en beweging.

Lijkt me een verstandige beslissing roberta! En wie weet loop je inderdaad nog een keer tegen iemand aan.
Op deze manier heb je nog geen rust als je een dagje niet naar je paard hoeft.

roberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 12:04

Citaat:
Op deze manier heb je nog geen rust als je een dagje niet naar je paard hoeft.

Klopt vandaag is in principe mijn "vrije dag" maar toch ga ik vanavond er even heen. Geeft me toch een beter gevoel. Het is dacht ik ook de bedoeling van een verzorger dat ze zorgen uit handen nemen in plaats van je er een extra portie bijgeven.

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:27

Jouw eisen zijn zeker niet belachelijk, het zijn namelijk exact dezelfde eisen die de eigenaresse van mijn bijrijdpaard stelt. Ik vind het niet meer dan logisch dat je die eisen ook in acht neemt en rekening houdt met de eigenaresse van het betreffende paard.
Ik heb ook wel eens dagen dat ik niet kan, maar dan bel ik ruim van tevoren af. Als ik op een andere dag wil komen, bel ik op om te vragen hoe of wat. Ik vind het heel vreemd dat er kennelijk mensen zijn die er niet zo over denken.

Wat betreft het niet komen: Dan moet je geld vragen. Je betaalt ervoor, dus je moet erheen, anders is het zonde van je geld! Ik denk dat je dan ook de meer verantwoordelijke ruiters aanspreekt.

Wij zijn op dit moment op zoek naar nog een extra bijrijdster (we redden het momenteel niet met zn tweeen) en ik weet hoe moeilijk dat is!!! Verschrtikkelijk, wat een mutsen kun je hebben zeg!
Heel veel succes met zoeken, ik raad je echt aan om er een bepaald bedrag voor te vragen en de eisen duidelijk op papier te zetten...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:12

Ook ik vind dat je absoluut geen rare regels of wat dan ook hebt. Ik denk dat jij hele erge pech hebt elke keer met verzorgers. Ik ben zelf ook bijrijder van twee paarden en bovenstaande dingen zou ik niet in m'n hoofd halen!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:48

je kan toch niet kritisch geoeg zijn? Het gaat wel om je paard hoor, mijn pony's zijn me heilig en ik ben ook heel kritisch, gelukkig heb ik na veel mensen te hebben versleten de perfecte dames gevonden!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:59

Aan jou liggen? absoluut niet!!
Ik begon 4 jaar geleden met het verzorgen van valentina.. ik heb me altijd overal aan gehouden, het is een ander zijn paard en de spullen zijn ook van een ander, ik zorg dat het netjes onderhouden is en schoon/netjes terug in de kast hang.
Ik behandel het dier volgens de regels van de eigenaar..
Na die vier jaar is de band tussen mij en paard best hecht geworden en met de eigenaar heb ik een hele goede band, ze is net mijn grote zus.
Er zijn eigenlijk nog nooit problemen geweest over het verzorgen/rijden of wat dan ook over valentina nu doe ik haar vaak 5 dagen per week.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:16

ppff wat komt dit bekend voor zeg! ik heb geloof ik al wel 10 verzorgers versleten! in het begin komen ze nog geregelt, maar dan steeds weer niet, of ze liegen erover. De laatste gebruikte de pony echt als gratis rijpony, zodra dat beestje kreupel was, kwam ze gelijk wekenlang niet, en kreeg ik ineens een e-mail met : kan er alweer gereden worden? ja daag!!! zo gaat dat hier niet! ze mogen ALLES met dat beestje doen, maar er zijn wel een paar waarden en normen waar ze zich aan moeten houden. op 2 verzorgers na heb ik nog nooit een goede gehad helaas.

roberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 15:03

Als ik dit zo lees en ik weet het ook wel gezien de 2 meiden die helaas moesten stoppen, zijn ze er dus wel goede verzorgers. Alleen zie ze eens te vinden. Je zult ze moeten vertrouwen op een gegeven moment.

Maar kennelijk is het ook een gewoonte om op een gegeven moment niet meer te komen opdagen. En dan een tijdle later zie je weer een advertentie dat ze een verzorgpaard zoeken. Brr je hebt het zelf verziekt dan.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:18

ja pech is 1 ding wat jij hebt god zeg!
Ik ken het probleem maar heb gelukkig nu verzorgers die ik wel kan vertrouwen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:39

je hebt gewoon pech , het is ook heel moeilijk om een goede verzorger / ster berijder/ster te vinden , ben der ook al een paar verder en de meeste kwamen niet verder dan een 1e keer

sinds dat ik een kleine bijdrage vraag heb ik wel serieusere mensen gekregen , dus misschien een idee voor jou ?
(heb nu trouwens eindelijk een goede , moet nog veel leren en isgeen sterruiter maar ze doet erg haar best houd alles netjes en
doet niet al te gekke dingen )

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:08

Ik vind dat je niet teveel van ze eist! Zelf probeerde ik altijd zo precies mogelijk te zijn, tuurlijk vergeet je weleens iets op te ruimen. Ik haat het zelf ook als me spullen weg zijn, of niet liggen waar ze horen. Of als het bit nog hartstikke smerig is.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:14

Sommige mensen waarderen blijkbaar neit wat ze hebben Ik rij nu op dit moment al meer dan 1.5 jaar voor dezelfde mensen en alles gaat helemaal goed..
maar ach sommige mensen waarderen dat allemaal niet. Gewoon slecht, maar je komt ooit iemand tegen die haar wel goed verzorgt en ook iemand die tegen jou eerlijk is.. Maar heb geduld, ze zijn moeilijk te vinden..

roberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:18

Dat een keer iets niet is opgeruimd vind ik ook niet zo erg, ik vergeet ook wel eens wat, maar als je keer op keer een emmer terugvind die te vies is om aan te pakken terwijl ze eruit moet eten is het iets anders. Of als een longeerlijn onder de modder zit en gewoon in een kast is gekwakt. Boos!

En ik zou ook het liefst iemand vinden die nog heel ondervaren is maar wel zijn/haar mannetje staat. Het voordeel is dat dat vaak geen stunters zijn of denken alles al wel te weten. Ik heb zo'n meisje gehad, ze kon ook nog niet eens rijden zelfs goed borstelen was nog een probleem haar heb ik echt alles moeten leren en dat ging hartstikke goed ze moest alleen verhuizen. Huilen

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:19

wat kunnen verzorgers tog eigewijs zijn ik vind gewoon als je de regels te vermoeiend vind begin gewoon niet aan een verzorg pony .
koop zelf een pony die kunt vernachellen (het liefst gewoon geen paard natuurlijk Knipoog )
de regels zijn heel vrij hoeft niet over geklaagd te worden ik heb ook een keer meegemaakt dat iemand tog iets te strenge regels had en heb het gewoon gezegt dat de eisen iets te hoog waren en ik er duz niet aan begon
gr gwen

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:22

Jeetje wat een pech. En de regels die jij hebt hebben wij ook. En bij mij zou een overtreding wat betreft het rijden al voldoende zijn om iemand er uit te gooien.

Wij hebben sinds een jaar een hele fijne verzorger gevonden voor onze tinker, maar dat heeft 2 jaar geduurd. Het is een paard met gebruiksaanwijzing en we wilden alleen iemand erbij hebben die we 100% kunnen vertrouwen aangezien de persoon in kwestie het paard gewoon helemaal voor zichzelf heeft en er mee mag doen wat ze wil. Uiteindelijk is het een bekende geworden die zelf haar verzorgpony's was kwijtgeraakt.

Als ik dit zo hoor ben ik blij we zo lang hebben gewacht.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:23

Ik heb ook een hele leuke bijrijdster, ook erg verantwoordelijk met m'n spullen en pony.

Ik denk ook wel dat je veel pech heb, maar denk hier eens over na:

je heb een hele waslijst met regels, een meisje komt op haar eerste dag aan en hoort meer wat ze NIET mag doen ipv wel.
Misschien kan je het beter wat doseren, dat je gewoon de eerste week er bij blijft als ze gaat rijden en dan rustig stap voor stap de regels door nemen. Ik denk dat dat al heel anders over komt op iemand die heel enthousiast is, maar schrikt van jouw waslijst met eisen.

Ik heb die eisen ook hoor, begrijp me niet verkeerd dit is echt geen aanval ofzo. Maar ik kan me voorstellen (vooral bij de jongere meiden) dat zo'n lijstje toch wel het enthousiasme afstompt.

Succes met het vinden van een nieuwe bijrijdster! (en geloof mij, het liefst zou ik alles zelf doen) Knipoog

roberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 16:33

De eerste paar keer laat ik ze ook gewoon alles doen op hun eigen manier, terwijl ik op de achtergrond een beetje meekijk. Ik heb het idee dat ik dan pas kan zien hoe iemand normaal met een paard omgaat. Pas als ik denk dat het mis gaat zeg ik er wat van. En op het moment dat ze helemaal alleen met mijn paard aan de slag gaan zeg ik wat ik graag wel of juist graag niet zou willen. En het zijn dacht ik eigenlijk alleen maar de normale omgangsvormen.

De reden dat ze niet alleen naar buiten mogen is dat mijn paard nog erg onervaren is en daardoor buiten onvoorspelbaar.

En over enthousiast gesproken. Ik heb een keer een meisje gezien die wilde dolgraag verzorgen. Klonk aan de telefoon heel blij en vlot. Ik had mijn paard uit de wei gehaald en borstels gepakt. En gevraagd of ze mee wilde helpen met borstelen. De reactie 1 veeg met en borstel toen ging ze weer op het hek zitten Verward Daarna gevraagd of ze zin had in rijden. Ja graag. Zit ze er een rondje op zegt ze ik heb er geen zin meer in, mag ik eraf. Verward Dat is uiteraard niks geworden. Daar zakte mijn broek echt van af.
Laatst bijgewerkt door roberta op 10-09-04 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:34

Ik kom ook altijd zulke mensen tegen en om m'n pony te beschermen, heb ik besloten dat er helemaal niemand meer opkomt. Pas als mijn paard op stal staat ga ik erover denken nog een keer een bijrijder te zoeken. Dan ben ik zelf ook elke dag op stal, dus kUnnen ze niet eens wat achter m'n rug omdoen...