Ik heb ook al wat verzorgsters (de meeste waren jonge meiden) voorbij zien komen/afgewezen.
Ik begeleid ze de eerste paar keer, zo kom ik er achter of ze wel bij mij en mijn pony passen. Dan mogen ze hem uit het land halen, opzadelen, rijden en longeren. Ik vraag de dingen die ze later zelfstandig moeten kunnen. Niet-serieuze verzorgers vallen snel door de mand, die willen namelijk direct alles zelfstandig en alleen doen. Meiden die hun ervaring bluffen vallen ook af: daar zorgt mijn pony wel voor
En veel ervaring is geen vereiste want ik wil er best tijd in steken om ze op weg te helpen.Helaas liggen goede verzorgers niet voor het oprapen. Ik heb een kleine pony en zoek (ivm rijden) naar een lichtgewicht en dus jonge verzorgster. En meiden die (zonder heel goede reden) te laat komen of niet komen opdagen (zonder afbellen) zijn direct al 'af'.
. Ik denk dat het er op neer komt dat we het idd zonder gaan doen en wel zien of er iemand op ons pad komt. Dan maar iets minder aandacht en beweging voor mijn paard. Ze komt toch wel buiten en krijgt eten en drinken. Ook is er altijd wel iemand die een knuf uitdeelt als ze langskomen.

Daarna gevraagd of ze zin had in rijden. Ja graag. Zit ze er een rondje op zegt ze ik heb er geen zin meer in, mag ik eraf.