Ervaringen met stal Cherokee, paardentherapie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:34

Dat doe ik ook niet. Ze lest al heel lang bij Daphne. Ze rijdt nu een half jaar met Rinus en daarvoor reed ze met haar vorige bijrijdpaard bij Daphne.
Ik kraak ook helemaal niemand af. In tegendeel.
Mechteld krijgt van mij alle kans die ze maar hebben wil. Maar ik moet ook aan de gezondheid van mijn paard denken. Ik heb helemaal niks tegen Daphne. Ze geeft goede uitleg en ik denk ook helemaal niet dat haar methode verkeerd is. Maar Mechteld vind het heel erg moeilijk. Ze is vaak in de war en krijgt niet van Rinus gedaan wat ze graag wil. Dat frustreerd enerzijds Mechteld omdat het steeds niet lukt. Anderzijds zit ze daar ook Rinus mee in de weg zodat die er erg tegenin gaat vechten en juist NIET ontspannen gaat lopen terwijl dat toch echt niet de bedoeling is.

Nogmaals, ik kraak hier helemaal niemand af. Ik sta niet negatief tegenover Daphne of haar moeder, nog positief. Daarom vraag ik wat anderen voor ervaring hiermee hebben.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:37

Ann schreef:
Bets, het gaat om Irre haar paard. Ik zou ook niet blij zijn als mijn paard zou lopen zoals op de bovenste foto...

Nee ik ook niet, maar ik had dat ook niet toegestaan en een andere oplossing gaan zoeken. Bijvoorbeeld tijdelijk bij Daphne en Marijke laten staan en haar paard laten rijden bijvoorbeeld. Of iemand zoeken die ook op die wijze kan rijden.
Ik vind ook sneu voor bijrijdster dat het haar niet lukt. Maar uiteindelijk kan iedereen het systeem leren, alleen de ene heeft het sneller onder de knie als de andere. En ik begrijp dat Irre zelf niet in staat is om te rijden, maar je wilt uiteindelijk toch ook niet dat paard terug valt. Ik snap goed dat je als eigenaresse dit niet goed kunt aanzien zoals op bovenste foto.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:38

Bets schreef:
Ja maar in 2 dagen tijd en 2x per dag rijden, mag je niet van iemand verlangen dat ze het systeem volledig of wat dan ook onder de knie heeft.

Nog even voor de duidelijkheid, het gaat hier om 2x een WEEK 2 keer per dag rijden plus nog eens minimaal een jaar lang les.
Ik verwacht dan toch op zijn minst verbetering.
En ook als ik haar vorige bijrijdpaard niet meereken. Ze is toch al ruim een half jaar met Rinus bezig nu. Ik verwacht niet van ze dat ze dan perfect rijdt. Maar ik verwacht wel een verbetering. En in mijn ogen staat het gewoon stil. En ik wil gewoon niet dat Rinus over een half jaar nog steeds zo rond loopt. Dat is gewoon niet goed.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:41

Bets, als ik de middelen had dan stond Rinus al lang ergens anders om goed doorgereden te worden, of dat nou Daphne is of niet. Maar die middelen heb ik gewoon niet. Hij heeft er twee keer een week gestaan. In die tijd heeft zowel Mechteld les gehad als Daphne er op gereden. Maar als Rinus dan weer terug is zijn we nog geen stap verder. Helaas.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:41

Irre schreef:
Nog even voor de duidelijkheid, het gaat hier om 2x een WEEK 2 keer per dag rijden plus nog eens minimaal een jaar lang les.
Ik verwacht dan toch op zijn minst verbetering.
En ook als ik haar vorige bijrijdpaard niet meereken. Ze is toch al ruim een half jaar met Rinus bezig nu. Ik verwacht niet van ze dat ze dan perfect rijdt. Maar ik verwacht wel een verbetering. En in mijn ogen staat het gewoon stil. En ik wil gewoon niet dat Rinus over een half jaar nog steeds zo rond loopt. Dat is gewoon niet goed.

Ja sorry dat van 2x een week en dan ook nog minimaal jaar lang had ik niet begrepen. Excuses hiervoor. Dan had er inderdaad wel wat verbetering mogen plaatsvinden. Zij heeft schijnbaar dan de feeling er niet voor en is voor jou heel vervelend om dit aan te zien. Kun je geen andere oplossing vinden, want ik neem aan dat je hier niet verder mee wil gaan?

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 16:45

Denk dat ik eens met Daphne en Mechteld ga praten. Dat dit zo niet werkt. Zowel Rinus als Mechteld verliezen hun plezier in het rijden en ik verlies mijn Rinus. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Als er geen verbetering komt denk ik dat het beter is als ze weer op de 'oude' methode gaat lessen of om er mee te stoppen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:51

Irre schreef:
Denk dat ik eens met Daphne en Mechteld ga praten. Dat dit zo niet werkt. Zowel Rinus als Mechteld verliezen hun plezier in het rijden en ik verlies mijn Rinus. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Als er geen verbetering komt denk ik dat het beter is als ze weer op de 'oude' methode gaat lessen of om er mee te stoppen.

Ja dat is een optie inderdaad. Het gaat om jouw paard en plezier in rijden moet er wel zijn natuurlijk zowel voor paard als ruiter. Veel succes bij je beslissing. Knipoog