Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marije1987 schreef:Maar ik met een vriendje erbij, moet je tohc echt keuzes maken! Gelukkig heb ik daar nu geen ''last '' van!
) geen "last" van een vriendje
roylinde schreef:tja ik weet niet of het (als ik het zo lees, kan het natuurlijk fout hebben hoor) wel zo'n goed iedee is om een paard aan te schaffen.
denk eens na, je hebt buiten de "maandelijkse" kosten ook nog uitschieters.... het paard kan erg ziek worden, daar moet geld voor zijn...
je moet een zadel, hoofdstel, voer entz.
en een schuilstal is zeker nodig, hij moet wel beschutting hebben.
waar wil je rijden? dat kan niet het hele jaar in het land, das geen doen wand het land word vertrapt.
wil je de wedstrijde in? dan moeten er nog meer dingen gekocht worden etz. dus buiten de maandelijkse kosten is er dus nog veeeel meer.
denk er goed overna
..... en hoeveel zou jij schatten dan voor mij....maandelijks..
EEFIETJE schreef:hhahah jah oke ik zit op het vwo in de derde en moet toch echt hw maken maarjah heb gelullig (of niet) geen "last" van een vriendje
![]()
en me vriendinne houde ook van paarde en die zoude natuulijk graag ook 1 x in de week op rijden... ehehehhehehe
moet een haf bijgevoert worden als ie gewoon 4x in de week rijd ofzo of alleen na het rijden een handje bix ofzo.........
ik heb trouwens gekeken naar die verzekeringen en dat is helemaal niet zo duur....... per jaar
Maar het is maar net hoeveel je ervoor doen moet.. Ik zou er niet vanuit gaan dat je vriendinnen willen rijden. Niet dat ze dat niet zouden willen, maar het is JOUW pony, dus jij moet er in principe wel goed voor kunnen zorgen, niet je vriendinnen!
De verzekeringen vallen inderdaad wel een beetje mee, maar denk er wel om dat het niet de enigste kosten zijn.. er komt nog zoveel meer bij kijken, en hierdoor kan de verzekering net dat kleine beetje meer zijn, waardoor het niet meer op te brengen is. Ik zou er als ik jou was, nog maar eens goed overnadenken. Wil je zelf wel een paard waar je altijd voor moet zorgen(ook als je geen zin hebt..)? Heb je er genoeg tijd voor? Staan je ouders achter je, of zijn ze tenminste in de mogelijkheid jou financieel te steunen? En zo zijn er nog veel meer dingen te noemen..
[/quot
en dan kan ik mijn toekomstige paardje de aandacht geven die hij/zij echt verdient. kortom denk er goed overna voordat je aan zo'n verantwoordelijkheid begint.