leeftijd paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:49

Over die rontgenfoto's zou ik me ook geen zorgen maken op die leeftijd (slijtage is normaal toch ?) 4000,-- euro vind ik persoonlijk een hele mooie prijs voor een paard van die leeftijd op dat niveau (ik heb hem natuurlijk niet gezien, maar als je rondkijkt op internet kom je daar gemiddeld wel op uit). Voor wat betreft zijn leeftijd en wat je ermee moet als je uitgereden bent: volgens mij kan je wel een paar jaar vooruit voordat hij aan zijn max zit, in die tijd kan je sparen voor een nieuw paard, en er zijn mensen zat die een (gratis) gezelschapspaard zoeken volgens mij. Ik zou het doen OK dan! , ik vind het een hele mooie kans om veel te leren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 18:10

lieve allemaal,
ben net bij Ferdinand gaan kijken en hij is leuk. Alleen... hij heeft dikke achterbenen. Hij moet dus altijd met stalbandages op staan en er moet voorzichtig met hem gereden worden. Beginnende artrose is het oordeel van de dierenarts. Op zijn achterbeen is hij dus afgekeurd.
Ondanks de hele goede kans, heb ik besloten om hem niet te kopen. Huilen
Het was en is een mooie kans, maar ben bang om mezelf een hoop ellende op de hals te halen.

Groeten, angelique

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:27

Ik denk dat je daar erg verstandig aan doet. Scheve mond

Je loopt ongetwijfeld een ander leuk beestje tegen het lijf! Ook al was dit een buitenkans, is het dat ook als je constant moet gaan denken of je niet te ver gaat met het beestje. Heeft ie misschien pijn? Zou hij het nog wel aankunnen e.d. Nee, daarvoor lopen er te veel leuke paarden rond in Nederland!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:40

Zonde joh ! Als hij inderdaad al zulke problemen heeft, zou ik het ook niet doen, klinisch moet alles natuurlijk in orde zijn. Maar je vind vast wel een ander leuk paardje !

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:24

benangelique schreef:
lieve allemaal,
ben net bij Ferdinand gaan kijken en hij is leuk. Alleen... hij heeft dikke achterbenen. Hij moet dus altijd met stalbandages op staan en er moet voorzichtig met hem gereden worden. Beginnende artrose is het oordeel van de dierenarts. Op zijn achterbeen is hij dus afgekeurd.
Ondanks de hele goede kans, heb ik besloten om hem niet te kopen. Huilen
Het was en is een mooie kans, maar ben bang om mezelf een hoop ellende op de hals te halen.

Groeten, angelique

Stalbandages omdat ie dikke benen heeft? OP DE WEI ERMEE! ben je in no-time van die dikke benen af.
Arthrose, ach het is maar wat je ervan maakt. Mijn paard had het ook en dat is haar pas op haar 29e fataal geworden (moest haar laten inslapen, ze had veel pijn).
Ik zou wat van de prijs proberen af te peuteren, en alsnog meenemen.
Als je dit niet kunt betalen, dan moet je voorlopig geoon geen paard nemen, dat kun je je dan kennelijk (nog) niet veroorloven, maar dat is dan weer een heel ander punt.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:22

....pfff, als je gevoel zeg nee...doe het dan maar niet..ik zou ook geen paard nemen die atrose heeft..leeftijd zou voor mij helemaal geen probleem zijn..

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:35

ikke schreef:
Stalbandages omdat ie dikke benen heeft? OP DE WEI ERMEE! ben je in no-time van die dikke benen af.
Arthrose, ach het is maar wat je ervan maakt. Mijn paard had het ook en dat is haar pas op haar 29e fataal geworden (moest haar laten inslapen, ze had veel pijn).
Ik zou wat van de prijs proberen af te peuteren, en alsnog meenemen.
.

Mijn idee 200%, die van mij had precies hetzelde, is ook direct de wei opgegaan, (Bij de vorige eigenaar stond ze op een pensionstal zonder wei) iedere dag een aantal uren en heeft daarna nooit meer een dik been gehad en ze is nu 27.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:45

Waarom zou je het niet doen, net wat je zegt zo'n kans krijg je misschien nooit meer, het is misschien het mooiste leerpaard dat je kan treffen.
Mijn paard is nu 19 en heeft nog energie daar zeg je u tegen en zijn gezondheid is ook goed.
Bij ons op stal staan ook paarden met atrose en daar is echt mee te leven en te rijden hoor, dat is echt niet het einde van het paard.
Maar idd ik snap jou versie ook dat je het besluit niet te doen.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:36

op de wei inderdaad!! artrose kan meevallen, maar het paard moet wel in beweging blijven. ik vind 4000 euro veel te veel geld, ik heb een 14 jarige van eht zelfde niveau gekocht, en die had ik niet voor meer dan 4000 gekocht hoor!

newie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:57

Volgens mij heeft ze al besloten het niet te doen.
Zoals ze zelf zegt kan ze straks geen twee paarden onderhouden, als het beestje al het een en ander mankeerd en niet honderd procent goedgekeurd zou worden, zou ik het ook niet doen, je neemt zoieso een iets groter risico met een ouder paard ( die van mij is 24)
Jullie zeggen wel op de wei ermee, maar jullie hebben het paard niet gezien, vind het dan toch moeilijk oordelen.
Misschien gaat het bij hem niet over door weidegang, dat zou een gok zijn die je moet nemen.
Ze wil dressuur gaan rijden, dan zou ik toch verder zoeken, naar een wat jonger paard met een aantal knoppen erop.
Succes voor de TS met het vinden van een geschikt paard